Колишній бос Стіва Джобса про пошуки нового візіонера для Apple і не тільки
Правильний вибір співробітників для будь-якої компанії є запорукою її успіху, на яку б посаду не приходив новий чоловік. Справа, виявляється, навіть не стільки в його минулі досягнення, різноманітності дипломів і вчених ступенів. Найголовніше в хорошому працівника - творчий підхід до справи. Саме так вважає засновник компанії Atari, Нолан Бушнелл. У вас не перехопило дух при згадці Atari? Значить, ви молоді або не захоплювалися іграми, адже це один з найстаріших розробників і видавців комп'ютерних ігор, заснований аж у 1972 році. Але в даному випадку важливіше той факт, що Бушнелл один час був босом Стіва Джобса і йому є про що розповісти.
Висновок щодо співробітників, мовляв, творчі кадри вирішують все, засновник Atari зробив з власного досвіду - після того, як найняв і попрацював зі Стівом Джобсом, причому ще до заснування Apple. В ті часи (йшов 1974 рік) Джобс як раз був у творчому пошуку, він голився наголо і подорожував по Індії в процесі духовних соисканий. Це опис ніяк не відповідає корпоративної етики та вимогам будь-якої компанії до найму співробітників, і, тим не менш, Нолан Бушнелл ризикнув і жодного разу не пошкодував про своє рішення.
Попрацювавши на Atari, Джобс пішов геть і разом зі Стівом Возняком організував невелику фірму в гаражі - Apple, але назавжди залишився іншому Бушнелла. Нещодавно глава Atari видав власну книгу під назвою «Finding the Next Steve Jobs» («У пошуках нового Стіва Джобса»). У ній мова йде не стільки про талановитого творця і ідеолога Apple, скільки про те, як зуміти розгледіти в здобувачі креативний талант, і наскільки творчий підхід до роботи важливіше всяких там дипломів.
Книга починається зі спогадів Бушнелла про далекому дні в 1980-му, коли він і Джобс гуляли по Парижу і обговорювали те, яким повинен бути хороший співробітник.
Без креативності жоден бізнес не доб'ється успіху. Ця ідея здається очевидною, але дивно, що багато компаній не приділяють їй належної уваги. Креативність виступає головним мотиватором роботи будь-якої організації, з неї все починається, в ній зароджується енергія, і саме вона штовхає вперед. Без початкового заряду креативності не вийде і подальшої роботи фірми.
Проте управлінці, так і самі команди часто вдаються до сухого методологічного підходу і аналітичним деталей, коли справа стосується організації роботи. Тоді як процес найму необхідно міняти вже зараз, так вважає Нолан Бушнелл. У століття цифрових технологій та Інтернету, коли робочі процеси у принципі зазнають кардинальні зміни і адаптуються до нових умов, компанії повинні бути гнучкими, а їх працівники - творчими.
Так що при прийомі на роботу питати в першу чергу необхідно не про вчені ступені, а про хобі. Розповідаючи про своїй улюбленій справі людина розкривається, і це - головний індикатор креативної натури. Саме пристрасть до чогось в житті, неважливо, що це за заняття, робить людину ефективним і спраглим діяльності. Це не на руку якого роботодавця? [LA Times]