«Дефектна логіка» Google Android
Якось так повелося, що багатьма людьми Google сприймається в ролі несучої світло і процвітання «Корпорації добра», а Apple навпаки, таким собі осередком зла, сектою, промывшей людям мізки... Але далеко не все так просто і однозначно. Світ, він не буває тільки білим або чорним, колір світу - сірий. Власне, саме так я і сприймаю життя, не намагаючись її ділити на біле і чорне, причому «життя» у широкому розумінні цього слова. Це і якісь переваги, наприклад, в техніці і ПО, ставлення до певних подій, людей і т. п. На тлі цього, пішов у минуле особистий шалений фанатизм по яким би то не було питань, а адже такий мав місце: «ATI vs NVIDIA», «INTEL vs AMD», «PC vs Консолі»... і це лише частина і тільки в одній області. Життя, вона завжди розставляє пріоритети вірно, головне, побачити їх самому і сприйняти. Але часто вони не сприймаються або ж людина просто не хоче цього робити, можливо, ще не доріс, може бути банально не хоче вибиратися самостійно зведеної раковини. І ось тоді на грунті цих цінностей, таких як сім'я, діти, чесність і чуйність, виростають бур'яни. Тоді починається стрясання повітря в нескінченних суперечках на несуттєві насправді теми, тоді починається підміна цінностей і люди можуть не бачити очевидного. Даніель Еран Дилгер (Daniel Eran Dilger) ai.com вивів цілу теорію, згідно з якою Google скористалася такою тактикою і здійснила грандіозну підміну цінностей, видавши чорне за біле і навпаки. А назва цієї тактики Flawgic і, що найстрашніше, вона діє. Під «молот» потрапила не тільки Apple, але і переважна більшість сучасних гравців IT-індустрії. «Корпорація добра», говорите? Давайте спробуємо відвести погляд від вершини айсберга і зазирнути під воду.
(Для довідки: «дефектна логіка», а по-англійськи «Flawgic», аналогічна поняттю відвертої дурості, що видається за незаперечний факт). (Прим. авт.)
Не будемо заперечувати, що створена платформа Google Android працює на базі інноваційних технологій. Це щось більше, ніж просто програмна і апаратна частина, вона виходить за їх межі. Однак ідеї компанія черпає у Apple, причому ідеї як в апаратній сфері, так і в програмній. Але ця платформа далеко не ідеальна, якщо не сказати більше. І ось щоб приховати огріхи, щоб якось їх нівелювати, Google і застосувала тактику Flawgic. Вона дозволяє платформі Android встояти перед критикою будь-якого роду. Вона - ще один продукт Google, однак, що встановлюється безпосередньо в розуми користувачів і розповсюджується з жахливою швидкістю могутнього вірусу.
Спочатку головним захисним аргументом для Android служило пояснення неполадок і кривизни ОС тим, що платформа працює «в режимі бета». Це спочатку була негативна риса платформи, яку Google зуміла перетворити на перевагу, застосувавши і до інших своїх експериментів на зразок Google Maps. Вони заслуговували «плюсик» лише за своє існування.
Певною мірою режим «бета» все-таки виправдовує недоліки безкоштовного З Google, але «Flawgic» додає цьому аргументу переконливості. Завдяки «дефектної логіці», будь-який продукт на базі Android автоматично приймається публікою позитивно - в плані чи зовнішнього вигляду, юзабіліті, функціональності, надійності, на кожному цільовому ринку, і, що важливо, це приносить прибуток.
Якби Apple випустила в світ дешевий iPhone за $50 або смартфон з категорії люкс за $2000, гаджет в будь-якому випадку прискіпливо б вивчався критиками і публікою. В результаті молодша модель була б забракована як дефектна і нікуди не годна, а дорогу б просто висміяли за невиправдано високу ціну.
З платформою Android все по іншому: недорогі версії Android-пристроїв традиційно сприймаються як генератори масштабних продажів, навіть якщо вони жахливо працюють, криво зроблені і взагалі мають масу недоліків (вже повірте, є особистий досвід роботи з дешевими «роботами», той ще адок). Більш того, Android дозволяє розробок Google з невиправдано високою ціною, таким як Glass або Chromebook Pixel, уникнути нищівної критики в адресу їх загальної утилітарної цінності або перспектив продажів хоч скільки-небудь значних масштабах.
Типу крутий, але абсолютно даремний лептоп
Тобто, «дефектна логіка» на захист Android має кошмарної міццю. І ось пояснення того, як саме вона працює.
Як з'явилася «дефектна логіка», або принцип наслідуванняЯк і в багатьох інших випадках з інноваціями Google, робота за принципом «Flawgic» є результатом наслідування ідей та відкриттів інших. Причому, ці «інші» від такого наслідування не мають ніякої вигоди. Самий перший продукт Google, пошуковий механізм, який був безперспективним. До тих, однак, часу, поки компанія не зрозуміла, що може монетизувати результати пошуку за допомогою платних рекламних оголошень. Нічого, що до цього авторство і право на такий принцип монетизації належав продукту Overture від Yahoo! Тоді Google навіть довелося відповідати у суді за свій плагіат, і в підсумку проблема була залагоджена з допомогою 2,7 млн простих акцій Google.
Інший масштабний продукт Google, ОС Android, був спочатку нічим іншим як платформою Java, створеної Sun, пізніше відійшла до Oracle. Коли інтернет-гігант придбав Android, продукт являв собою проект Java на платформі Linux. (Та ж історія і з компанією Danger ще одним дітищем Енді Рубіна, творця Android в тому вигляді, який ми знаємо ОС зараз.)
Платформа Java (J2ME) від Sun була недопрацьованою і проблемною, так що інженери Google почали виправляти ці недоліки. Результатом став Android, який відрізнявся від Java як раз рівно настільки, щоб не довелося в підсумку виплачувати Sun компенсацію за крадіжку ідеї і копіювання створеної розробником платформи.
Більш того, Google і Oracle досі не розібралися зі своїми судовими сперечаннями. Але, незалежно від розв'язки цієї історії, є очевидним той факт, що міць «дефектної логіки», на яку спирається інтернет-гігант, тільки посилюється. Компанія не просто удосконалює своє вміння копіювати чужі розробки. Вона навіть створила власну практику плагіату, згідно з якою платити за порушення чужих авторських прав їй не доводиться зовсім.
Еволюція дефектної логіки»Вміння копіювати чужі ідеї з розумом еволюціонувало у співробітників Google в порівнянні з його примітивними формами, які зустрічаються, наприклад, у Microsoft. (Цієї компанії довелося виплачувати сотні мільйонів доларів тим, чиї права на авторство постраждали від її не завуальованого плагіату.)
Після запуску платформи Android Google прийшло розуміння, що вона помилилася з вибором прикладу для наслідування. Пристрої на базі ОС Blackberry і Windows Mobile були на той час дуже популярні, але це не революційні продукти. Розуміння відбулося в 2007 році, як раз в той момент, коли в продаж надійшов Apple iPhone. Співробітникам Google довелося активно працювати над доопрацюванням Android. Платформі необхідно було підвищити цінність, причому, бажано за рахунок iOS.
Цей процес, звичайно ж, не був відкритим і відверто незаконним. Представники Google навіть неодноразово критикували своїх партнерів, зокрема, Samsung, за те, що ті надто вже перегинають палицю і, не криючись, копіюють чи не кожну дрібницю в Apple, будь то дизайн іконок, аксесуари або пакувальні матеріали.
Один з планшетів Samsung дуже вже сильно повторював за всіма параметрами дизайн iPad, так що Google навіть довелося наполягти на зміні зовнішнього вигляду створеного корейцями пристрою. Незважаючи на те, що всі деталі цього порушення були задокументовані, «дефектна логіка» спрацювала в цій історії на всі 100%. Ситуація була пояснена занадто гострою реакцією Apple на закруглений дизайн куточків Samsung Galaxy Tab. Виробника iPad просто виставили «істеричкою».
Прогнози та оцінки на підтримку «дефектної логіки»Так інтернет-компанія розвинула в собі ще одне вміння. Тепер, замість того, щоб просто уникати виплат по штрафах за відвертий плагіат, вона навчилася характеризувати будь-яку спробу припинити крадіжку ідей, як нападки й переслідування по відношенню до неї самої. Мовляв, Google не копіювала чужих ідей, її просто не так зрозуміли, прийнявши оригінальний дизайн за копію! Саме так і працює «дефектна логіка».
Не варто брати до уваги те, що Apple більше нікого не звинуватила в крадіжці дизайнерської ідеї з закругленими куточками для планшетів. Не важливо, що через такий от дрібниці вона вплуталася у протистояння зі своїм на той момент найбільшим постачальником процесорів. Коли працює «дефектна логіка» мізки включати необов'язково. Згідно «Flawgic», Apple заманулося судитися з Samsung з-за такої дрібниці як дизайн корпусу, закруглені кути, значить, так і є.
З часом, вміння користуватися «дефектної логікою» Google передала і Samsung. Корейці так пристосувалися до спотворення правди, що навіть суддя Кох не задовольнила доводам розуму адвокатів Apple. Більш того, на основі своєї «дефектної логіки» Samsung змогла вибудувати власний відповідний позов проти Apple. В результаті корейському виробнику не тільки не довелося платити за порушення - він ще й сам звинуватив партнера в копіюванні його власних патентів.
Представники Samsung в поті чола трудяться в судах по всьому світу в спробі переконати суддів, що саме Apple порушує права компанії по 25 патентів. Ніхто в цьому випадку не згадує, що більшість з цих патентів вже втрачені або анульовані. Більше того, чимало було і ситуацій, коли, виступивши обвинувачем, Samsung сама програвала справу, отримуючи у відповідь претензії до кількаразового порушення їй самій чужих патентних прав.
«Дефектна логіка» навіть дозволяє сподіватися, що всі патентні проблеми Samsung обійдуться компанії в суми, менші, ніж ті $400 млн, на які Google довелося розщедритися в історії з Overture. Навіщо взагалі замислюватися про закони і наслідки їх порушень, якщо закон «Flawgic» працює сам по собі і прекрасно виправдовує всі дії?
Тим не менше, Samsung не вдалося вийти зовсім сухою з води в результаті судових процесів, на відміну від Google. Хоча патентні війни ще не закінчені, їм не видно кінця і краю. Можливо, суддя Кох ще прийме рішення на користь корейців і змусить Apple виплатити їм кругленьку суму за моральну шкоду. Ні в якому разі не варто недооцінювати міць «дефектної логіки».
Як логіка стала «дефектної»Компанія Google чудово навчилася адаптувати чужі ідеї так, що вони переставали взагалі нагадувати оригінал. Приклад тому - копія сервісу мікроблогів Twitter, відомий під назвою Buzz. Його повна неспроможність в плані захисту конфіденційних даних користувачів призвела до того, що ніхто не хотів зв'язуватися з ним. Мережа Google+, - це спроба скопіювати Facebook, причому настільки заморочена, що серед її користувачів числяться в більшості тільки самі співробітники компанії. Нарешті, магазин додатків Google Play, копія iTunes App Store, також відомий своєю недопрацьованою системою безпеки і управління. Розробники частенько вважають за краще взагалі не зв'язуватися з ним.
«Дефектна логіка» вивела цей процес копіювання чужих продуктів на якісно новий рівень. Компанія навчилася вивертатися й вигадувати такі абсурдні пояснення своїм діям, що часом важко знайти логіку в їх суперечливості. Все у них перевернуто з ніг на голову, провал сприймається як успіх, а от досягнення інших, навпаки, вважаються чимось ганебним, навіть злочинним.
Хоча спочатку ситуація була не настільки запущена, починалося-то все більш необразливо. Ще на початку 1980-х люди, які працювали під керівництвом Стіва Джобса над проектом Macintosh, помітили, як він може своєю пристрастю переконати інших, навіть в самому неприпустимому і неможливе. Коли справи заходили в глухий кут, Стів міг дотиснути їх і змусити зробити те, що здавалося всім непрактичним і позбавленим будь-якого сенсу. Дикий, неприборканий оптимізм Джобса, його шарм і харизма, перед якою важко встояти, стали тоді називатися його власним «Поля Спотворення Реальності».
Противники і критики Apple, дізнавшись про такому погляді на харизму Джобса, відразу нарекли його ніким іншим, як хитрим шарлатаном, здатним на витончені форми контролю над чужим розумом. Дуже скоро поняття «поля спотвореної реальності» перетворилося з компліменту в жорстоку критику.
У 1990-х усі, хто насмілювався придбати продукт Apple, а не ПК на базі DOS (зі збільшеним об'ємом оперативної пам'яті і можливістю установки ISA-карт), рахувались зомбованим піжонами, схильними до впливу поля спотвореної реальності», розповсюджуваного Apple.
Згадка про зомбування (в оригіналі - пристрасть до напою Kool-Aid) було відсиланням до історії різанини в Джонстауні в 1978-м. Тоді прихильники якоїсь американської релігійної громади під керівництвом її ідеолога Джима Джонса вчинили масове самогубство, вживши отруєний пунш з порошкового фруктового напою Flavor Aid (щось типу відомого нам Invite і «Юпі»), ціаніду і Валіуму. Ця подія досі вважають найбільшою неприродной катастрофою в історії США, забрала таку величезну кількість людей (918). Винятком є лише терористична атака 11 вересня 2001 року. (Прим. авт.)
Отже, згідно з «дефектної логіці», продажі комп'ютерів Apple вже в 90-х минулого століття сприймалися як спроби нав'язувати споживачам дорогий комп'ютер, в той час як на ринку є більш доступні альтернативи. І, якщо не дотримуватися її доводів, порівняння Стіва Джобса і політики Apple з діями Джима Джонса можна сміливо розцінювати як відверту, образливу дурість.
Відповіді «дефектної логіки» на складні питанняУ процесі розвитку платформи Android інженери Google, швидше за все, випадково дізналися про поняття «поля спотворення реальності». Адже відомо, що засновник Android Енді Рубін почув про нього ще будучи інтерном у Apple в середині 90-х. до Речі, саме працюючи там, Рубін сам отримав прізвисько «Андроїд».
Принципи «дефектної логіки» в Google будувалися на підміні понять і пошуку виправдань, які могли б стати сильним аргументом проти будь-якої критики на адресу компанії. В дії процес нагадував принцип «поля спотворення реальності». Але якщо у випадку з останнім вплив виходила від сильної особистості, то в ситуації Google воно поширювалося колективного розуму - самої фірми, творця і апологета Android. Власне, це і допомогло зробити проект доцільним і привернути до нього увагу.
Так чому ж виробники смартфонів стали активно звертатися до ОС Android, відмовляючись від власних пропрієтарних платформ? «Дефектна логіка» закликала BlackBerry, Nokia, Motorola, Palm і HTC навернення Android або ж, як кажуть, замовкнути назавжди. В результаті, ті, хто прийняв Android, таки понесли втрати - в плані прибутковості як мінімум. Але «дефектна логіка» не оцінює негативні підсумки, а лише змушує з оптимізмом дивитися вперед, у ще більш «світле» майбутнє.
Наприклад, HTC перетворилася з успішного виробника смартфонів на базі Windows Mobile в невдахи, Motorola відмовилася від Linux на користь Android і зазнала краху, втрачаючи мільйони доларів кожен квартал (навіть злиття з Google ситуацію не змінило). Як стверджує «дефектна логіка», це зовсім не проблеми, це особливості ситуації. Ситуація з Motorola не критична, як стверджують представники Google, компанія просто перестраховується і береже сили.
Можливо, Google в черговий раз насолоджується силою аргументації «дефектної логіки», оцінюючи пухкий патентний портфель, що належить Motorola (а це 12,5 тис. затверджених патентів і 7,5 тис. патентних заявок в області телекомунікацій). І якщо це так, то ось і єдине правдоподібне пояснення ситуації з тим, що ж Google потрібно від Motorola.
У свою чергу Blackberry, Nokia, Palm і з усіх сил намагалися зберегти конкурентоспроможність без переведення їх смартфонів на Android. Однак вони також втратили свої сильні позиції на ринку мобільних гаджетів, хоча і без «допомоги» ОС від Google.
Зокрема, у Palm закінчилися кошти в результаті спроб зробити свою платформу webOS здатної змагатися з iOS. Компанію викупила HP і потім успішно продала її LG. В LG купівля Palm була пов'язана з необхідністю диференціювати свої телевізори від «розумних» телевізорів " на базі Android. До речі, відсутність попиту на Android-телевізори Google компанія не планує якось пояснити або компенсувати, спускаючи ситуацію на гальмах. «Дефектна логіка» у всій красі.
В планах у Blackberry і Nokia також було залишитися хоч скільки-небудь незалежними. Керівництво Blackberry набуло платформу QNX, а Nokia розпочала співпрацю з Microsoft - знову ж таки в спробі скласти конкуренцію iOS. В обох випадках ці старання не увінчалися успіхом, і визнання Android споживачами тому виною. В Blackberry навіть здали позиції і додали підтримку Android власну платформу. Поки, однак, великого інтересу у публіки не прокидається з цього приводу.
Загалом, єдиний виробник смартфонів у світі, який на даний момент успішний багато в чому завдяки платформі Android - це Samsung. У той же час, LG і Sony, які досить близькі до Samsung, щоб порівнювати, все ж не так виграли від роботи з Android, як корейський виробник. Цікаво, що успіх Samsung також багато в чому можна назвати результатом копіювання дизайну iPhone, Apple, її маркетингу і навіть упаковки пристроїв, причому такого вдалого копіювання, що навколо продукції Samsung з'явився ореол Apple - через мимоволі виникають аналогії. Тобто, Samsung продає не Android-пристрої, а скоріше вироби на тему іГаджетов.
Чому спрацьовує «дефектна логіка»«Дефектна логіка» як би доводить нам, що Android допомагає Samsung обійти Apple на ринку. Так це, та не так. Корейці вже були успішною та відомою компанією в сфері мобільних пристроїв, коли Apple тільки випустила iPhone. Тоді продукти Samsung працювали на базі «рідний» програмної оболонки - Mobile Java/Linux, попередника Android, і були розбиті в пух і прах новинкою, так само, як і телефони Blackberry, Nokia, Palm, LG і Sony. І за іронією вижити вдалося лише тому виробнику, який почав безсовісно копіювати продукцію Apple.
Реальність така, що Samsung досі переважно продає недорогі, малопродуктивні пристрої, які працюють на старих версіях ОС Android, або телефони на платформі Mobile Java/Linux, з невеликою кількістю сторонніх додатків, слабким веб-браузером, і в принципі не особливо функціональні. Вони лише сприяють зростанню статистики продажів, при цьому навіть значних прибутків не приносить.
Тим не менш, «дефектна логіка» вперто твердить, що саме ці мобільні пристрої формують величезну армію Android-гаджетів, які в кінцевому підсумку допоможуть змінити розстановку сил на ринку і подарувати перевагу платформі Android над iOS. В цей непохитно вірять апологети «дефектної логіки», навіть незважаючи на те, що в Samsung, виявляється, також є плани по просуванню власної платформи для смартфонів під назвою Tizen. Мабуть, корейський виробник вирішив піти по шляху Nokia або Blackberry. Нібито власна проприетарная платформа дозволить компанії уникнути конкуренції з іншими виробниками, чиї гаджети працюють на одній і тій же ОС. І навіть у цьому випадку «дефектна логіка» бачить перспективу в дуже позитивному світлі - як для Samsung, так і для Google з її «Роботом».
Замість критичного погляду на поточну ситуацію і майбутні можливості її розвитку, «дефектна логіка» закликає звертати увагу на численні недоліки Apple. Скло на задній панелі iPhone 4 дуже крихке! У 2010 році в смартфоні Apple немає підтримки стандарту LTE! Перші моделі iPhone не працювали в мережі Verizon! А тепер швидко згадаємо характеристики Google Nexus 4 - те ж відсутність підтримки LTE і Verizon, та ж задня панель зі скла. Але що з того? Гаджет чудовий! І знову «дефектна логіка» в ударі.
«Дефектна логіка» не вірить у провалляЗгідно постулатам «дефектної логіки», платформі Android ніщо не загрожує, цієї позиції характерний просто-таки неймовірний оптимізм. У 2010-му «Flawgic» передбачала, що Android з підтримкою мереж Verizon знищить iPhone. Однак як тільки Apple почала співпрацювати з Verizon, як раз iPhone перевершив по популярності конкуруючі Android-пристрої, відібравши дві третини від їх продажу.
Далі «дефектна логіка» передрекла, що Android 3.0 Honeycomb для планшетів позбавить iPad його цільової аудиторії, обіцяючи користувачам «манну небесну» і модний інтерфейс YouTube 3D. Але платформа вийшла кривою і неконкурентоспроможною. Два роки потому планшети на Android не йдуть ні в яке порівняння з iPad і, відповідно, не можуть претендувати на щось більше, ніж крихітна частка даного ринку. Все це - незважаючи на прямо таки екстремальний оптимізм «дефектної логіки».
«Дефектна логіка» старанно ігнорує провал мультимедійних програвачів Samsung Galaxy Player і інші невдалі спроби конкуренції з iPod touch. Вона навіть стверджує, що плеєри вже перестали бути актуальними в принципі. В курсі цього Apple з її, хоч і знижуються, але все-таки наймасштабнішими в світі продажами MP3 плеєрів власникам смартфонів і планшетів? «Дефектна логіка» йде навіть далі, стверджуючи, що продаж компанією Samsung свого гібрида смартфона і планшета Galaxy Note є більший успіх, ніж уміння Apple продати одному користувачеві iPhone, iPod touch і iPad. Ну звичайно ж, це зовсім не досягнення, і жодним чином не доводить переваги iOS над Android.
«Дефектна логіка» не приймає до уваги і той факт, що iOS-програми працюють на всіх іГаджетах, взаємодіючи один з одним, і що виробник регулярно оновлює мікропрограму. У «дефектної логіки» є виправдання й тому, що жоден власник ліцензії Android не оновлює на регулярній основі, хоча б частіше разу на рік. І те, що у людини може бути два Android-пристрої, ще не означає, що на них обох запустяться одні і ті ж програми.
Якщо хтось з розробників схвалить ініціативу Knox від Samsung з підтримкою корпоративних програм в рамках проекту SAFE навіть власники смартфона Galaxy SIII не зможуть користуватися додатками SAFE на планшетах від Samsung, виданих їм оператором AT&T безкоштовно в рамках просування цієї самої програми SAFE. Причиною тому факт, що ці планшети не є безпечними для використання в корпоративному середовищі, і працюють на звичайній платформі Android без підтримки SAFE. І тут «дефектна логіка» не бачить проблеми.
«Дефектна логіка» готова доводити, що Android-пристрої незабаром і у великих масштабах будуть застосовуватися корпораціями - хоча б у рамках тренда використання співробітниками їх власних мобільних пристроїв для роботи (тренд «bring-your-own-device»). Природно, як можна сперечатися з таким аргументом?
До речі, за даними, що надаються розробниками Android, платформа є абсолютним лідером на ринку. Безсумнівно, «так і є». Тільки під зверхністю мається на увазі аж ніяк не масштаби прибутків виробників або ще якісь інші мірки крім кількості проданих одиниць. Ці дані, до речі, ніяк і ніде не публікуються офіційно - щоб скласти хоч скільки-небудь повноцінну порівняльну оцінку ситуації.
А планшети на базі Android стоять у Китаї від $30! З таким підходом конкурувати вкрай складно.
У «дефектної логіки» є відповідь на будь-яке питання, але ось суть його ні в чому. Вона нагадує рожеві окуляри - одягаючи їх, людина втрачає здатність адекватно оцінювати те, що відбувається навколо. [ai]