[Dev Story] Монстерра. Історія про монстрів і людей
У нас в студії є клан iOS і клан Android. Кожна сторона хвалить свій гаджет, нескінченні битви переважують чашу ваг, впадаємо то в одну крайність, то в іншу. Подумалося, що добре було б зробити таку об'єднуючу гру - поєднує переваги обох ОС - щоб настало перемир'я в цьому холиваре.
Ми не новачки в геймдеве, в основному розробляли IP під ключ для великих паблишеров. Тепер же вирішили зробити власну програму і спробувати випустити його без видавця на планшетах і смартфонах. Експеримент під гаслом “Геть вимоги видавців, даєш те, що потрібно людям”! Якщо можна так висловитися, малий бунт в межах світового ринку мобільних додатків.
ГеймплейДля зменшення ризиків було вирішено провести на світло, щось іграбельне для нас самих, ще й з таблицями рекордів, та, крім того, швидке в плані людино-годин розробки.
Основна механіка бере свій початок від старої доброї DOS гри “Filler”, вона об'єднує в міру активний геймплей, олдскульность і можливість багатокористувацького режиму (який ми, в наслідок, організували аж в трьох модифікаціях: WiFi, Bluetooth, Hot Seat).
Вивчивши ринок, виявили відсутність стоять сучасних реалізацій механіки на обох платформах. Кілька подібних ігор безумовно, існували, але вони незручні і не заточені під мультиплеер.
Першу тестову версію випробували на знайомих - колег по цеху з найбільших видавництв. Підсумувавши фідбек, з упевненістю вивели недолік в ігровому процесі - гра весела, швидка, але з надто короткими сесіями. Не вистачає глибини. Колективні мозкові штурми дали два додаткових геймплея: керлінг + камінь-ножиці-папір. Ну і, в навантаження, додали систему очок досвіду, на яку зав'язані рівні і звання.
Ідей додаткових фіч було стільки, що довелося безжально різати їх і блокувати сыпящиеся щодня пропозиції. На другу частину вже набрали: бонуси, режими, сторі і т.д. Але їх реалізуємо, тільки якщо буде доцільно займатися продовженням.
МонетизаціяСистемі монетизації теж довелося еволюціонувати. Передбачалася безкоштовна версія з рекламою і обмеженою кількістю кольорів і повна без реклами, з усіма кольорами. Але піддавшись зростаючої популярності моделі Free2Play, випустили тільки free версію з in-app покупки додаткових кольорів. Рекламні банери встановлені з двох систем: iAd і Admob. Програма визначає, якщо iAd не діє в країні користувача, тоді замість неї запускається гуглівський Admob.
НазваЙого було два. Перше на поверхні “Монстер філлер/Monster Filler”і друге - результат мозкових штурмів і нарад, голосувань і перевірок “Монстерра/Monsterra”. На наш погляд, воно відмінно передає суть об'єднує територію і монстрів, воно складається з одного слова. Єдине в appstore, навіть в тегах ні в кого немає. І ще добре звучить для російського вуха, так і для англійської/американської.
ТерміниЗа 2 місяці роботи двох художників, програміста, музиканта, геймдизайнера, продюсера було створено додаток для iPad. Войсоверы і перевірку англійської мови у носіїв замовляли через чудовий сервіс fiverr.com (всі по 5 доларів).
Наступна дія - оптимізувати графіку під менші екрани телефонів і випустити оновлення для iPhone/iPod. А потім вже виконати фінальний крок - об'єднання кланів iOS і Android. Можливо навіть, через сервер онлайн ігри.
App Store результатиВідгуки в AppStore відмінні, в середньому 4,5 зірки. Основна маса по 5 зірок. Отримали рев'ю з Штатів, Росії, Великобританії, Польщі, Китаю, Індонезії, Німеччини.
У перший тиждень чомусь підкорили Болгарії та Словенії (були популярні в країнах колишнього СРСР).
Пара відгуків стора:
Російський гравець: Прийшов додому, включив ” вай - фай”, побачив цю гру, скачав... Все, більше нічого не пам'ятаю! Наступний годину свого життя я займав гекси поля, обкидывался з одним уважність, нещадно фігачив генерала противника величезним мечем... Ось цим і можна охарактеризувати гру. Хоча ні... Не надоедающая музика, яскраві кольори і величезна доза милоты головних героїв гри - різнокольорових пуголовків - циклопів. Вищий бал!
Американський гравець: I was looking for a different game to play and found it! Monsterra is charming and has a lot of challenge for depth. I started on settings easier than the default so I could get the hang of the gameplay quicker. In no time I was boosting the challenge and now I am addicted! Highly recommend.
Рахунок, будь ласка100 тисяч доларів? Не, не чув.
Підіб'ємо підсумок довгоочікуваними цифрами (привіт всім, хто не читаючи вишенапісанного, відразу глянув сюди), на момент написання Dev. Story “Монстерра” знаходиться в AppStore вже 10 днів. Було випущено оновлення до версії 1.1, містить дод. мова - російська і дрібний тюнінг. Appannie показує “Featured in iTunes in 72 places”. iTunes рапортує про 3000+ скачок. З них купили 50 разів все кольору зі знижкою 10 разів по одному кольору. Реклама в обох системах принесла $20 сумарно.
Ніякої розкрутки ми поки не робили, випустили без видавця, як самостійно розкручувати поки міркуємо. Наприклад, під виглядом фан-арту зробили ось таку картинку - шпалери для робочого столу, може її на будь-нитка форумах розмістимо.
Відео ігри.
iPhone + iPad: Free [iTunes link]
Дана історія опублікована в рамках рубрики Developer Story, де розробники діляться секретами своєї внутрішньої кухні.