Лі Клоу про Стіва Джобса і Apple
За час існування Apple, над фірмовою «магією» компанії працювало безліч знаменитих маркетологів. Одним з таких гуру реклами безперечно є Клоу, який пропрацював з яблучної компанією і Стівом Джобсом протягом майже тридцяти років. Нещодавно Business Insider поширив відеозапис, в якій знаменитий рекламщик розповів трохи про те, що відбувалося за лаштунками тієї Apple, яку ми з вами звикли бачити.
Під час десятихвилинного виступу в рамках PTTOW, де зустрічаються лідери найбільш інноваційних компаній і представники культури, несподівано для всіх Клоу вирішив підняти тему Стіва Джобса і заснованої ним компанії Apple. А точніше те, як знання Джобса в області брендингу допомогли йому змінити образ споживчої електроніки.
Одним з найцікавіших моментів в мові Клоу стала альтернативна версія походження назви Apple. Замість загальноприйнятої версії про поїданні Джобсом яблук в рамках спеціальної дієти під час роботи над Apple I разом з Возняком, Лі Клоу висловив припущення про вплив Sony на рішення, прийняте Стівом. Справа в тому, що Джобс хотів назвати компанію простим і водночас доброзичливим до покупців словом. А Sony є відмінним прикладом того, як зміна назви з Tokyo Tsoshiu Kogyo KK на значно більш просте змогло змінити сприйняття бренду в цілому.
На закінчення Клоу розповів про те, як вибирали закадровий голос для знаменитого ролика «Think Different», що починається словами «here's to the Crazy Ones». Лі Клоу відчайдушно переконував Стіва, що той повинен озвучити відеоряд самостійно, але Джобс був непохитний і в підсумку пояснив свою позицію гранично просто. На думку Стіва Джобса, почувши його голос за кадром, люди почнуть асоціювати його з тим бунтарем, про який йде мова в рекламі, а так бути не повинно. Тому людиною, подарував свій голос рекламному ролику, став Річард Дрейфус. А Клоу на це зауважив наступне:
Тому з нас двох ти - геній, а я всього лише рекламщик.
[ai]