Menu

Дивовижна економіка Apple Watch або як заробити трильйон доларів


Удивительная экономика Apple Watch или как заработать триллион долларов

Щодо Apple Watch існує багато різних думок, і одне з них полягає ось у чому: за допомогою своїх смарт-годин виробник позбавить нас від необхідності користуватися iPhone. Викликати таксі, перевірити Instagram або відповісти на дзвінок можна буде і без смартфона. На цю тему Метью Панзарино TechCrunch висловився досить ємко: «Небагато є продуктів, які в обмін на ваші гроші пропонують вам час. А адже саме це - ключова фішка Apple Watch. Ваше зекономлений час».

З цим не можна не погодитися. Якщо простежити стадії розвитку споживчої електроніки, то можна виділити наступні: спочатку гаджети стають максимально потужними, потім - більш портативними, далі цінується простота використання і, нарешті, найважливішою особливістю вважається їх непомітність. Все більше людей хоче, щоб технології були доповненням до них самих, а не визначали їх існування. Ми бажаємо контролювати свої гаджети, а не підкорятися їм. Такий контекст дає нам достатньо підстав для придбання Apple Watch. Але для Apple ставки ще більш великі.

Нагадаю, що вартість компанії зараз складає більше $700 млрд. Так що переживання керівництва Apple з приводу перспектив компанії можуть бути цілком виправдані, їх навряд чи можна порівняти з сподіваннями конкурентів, навіть таких великих корпорацій як Exxon, що володіють не менш колосальними ресурсами. Різниця між ними в тому, що Apple все ж виробляє і не продає енергію або паливо (Exxon), а техніку. І щоб забезпечити зростання власної цінності до, скажімо, $1 трлн, Apple потрібно випускати дуже круту і дорогу техніку. Гаджет за $100 компанії потрібно було б продати буквально кожній американській родині, щоб одержати відповідні прибутки. Так що виробник iPhone обрав для себе іншу стратегію: регулярно збільшувати вартість своїх продуктів.

Подумайте тільки: статистично, Apple зі своїми смартфонами за $650 і комп'ютерами за $1,5 тис. поставляє п'ятий або шостий за рівнем вартості продукт у списку преміальних товарів в Штатах - після дорогої меблів, предметів розкоші, телевізорів, авто та самої нерухомості. Це означає, що Apple вже проникла в бізнес, який займається постачанням предметів розкоші. Чого тільки варті новини і чутки про плани компанії щодо виробництва власного телевізора або електромобіля. Адже це як раз і є дорогі товари. А з допомогою Apple Watch ще більше число споживачів прийме той факт, що вартість у кілька тисяч доларів для продукції Apple - це норма. До того ж, якщо такі продукти прослужать своїм господарям не рік-два, а років десять, а то й більше.

Відповідно, якщо Apple Watch буде мати хоча б скромний успіх серед споживачів предметів розкоші, то виробник ще більш впевнено почне проникати на досі недоступні йому ринки. На ринок автомобілів, наприклад.


Удивительная экономика Apple Watch или как заработать триллион долларов

Хтось може посперечатися, що Apple Watch - це не тільки предмет розкоші. І з цим не можна не погодитися, адже, напевно, компанія продасть набагато більше своїх смарт-годин за ціною в $350, ніж тих, що будуть коштувати $10 тис., тобто Apple Watch Edition. І можна майже з упевненістю сказати, що прибуток від продажів Apple Watch Sport значно перевищать доходи від продажу Edition. При всьому цьому навряд чи хтось з конкурентів зважився б коли-то провернути те, що запланувала Apple - запропонувати споживачам та клієнтам ринку предметів розкоші один і той же продукт.

Apple Watch: хід конем

Не так давно генеральний директор Vertu похвалився створеним в стінах його компанії телефоном вартістю у $8 тис. Як він голосно заявив, новий Vertu більш надійний і качественнен, ніж iPhone за $500. З цим важко погодитися, адже iPhone - далеко не смартфон вартістю $500, хоча це, в середньому, і є його ціна продажу. Цей гаджет коштує набагато більше, якщо врахувати колосальні інвестиції в дослідження і розробки, виробництво, підтримку і розвиток iOS? управління App Store, забезпечення телефону досить потужним акумулятором для підтримки всіх особливостей, нарешті. Причина того, що сама ціна iPhone настільки нижче вартості Vertu не в тому, що Apple-смартфон зроблений гірше. Просто 700 млн споживачів, які обрали для себе саме iPhone, допомогли Apple амортизувати всі витрати на його виробництво, вони просто купили його.


Удивительная экономика Apple Watch или как заработать триллион долларов

Зараз же для Apple дуже важливо зацікавити різні категорії споживачів своєю новинкою Apple Watch. На сайті компанії серед матеріалів по маркетингу можна знайти дані про виробництво смарт-годин, які вже ніхто не тримає в таємниці. Виробник відкрито розповів, що за матеріали використовуються у виробництві. Це ювелірна сталь 316L, вироблена з допомогою процесу холодної ковки, що робить її на 40% міцніше звичайної сталі і майже повністю захищає від подряпин. Це браслет Link, що складається з 140 елементів; його виробництво займає 9 годин. Навіть золото, з якого виконаний корпус Edition, в два рази міцніше звичайного 18-каратного золота за рахунок вдвічі більшого вмісту атомів золота в підсумковому матеріалі на основі кераміки. Насправді, це новий запатентований вид золотого сплаву, створений спеціально для цих годин. Навіть найдешевша модель Apple Watch Sport і проводиться з використанням фірмового алюмінієвого сплаву Apple.


Удивительная экономика Apple Watch или как заработать триллион долларов

Причому всі ці деталі стосуються виключно корпусів і ремінців смарт-годин Apple. Вони - всього лише верхівка айсберга в порівнянні з титанічною працею розробників та інженерів, які створили «начинку» даного гаджета-носимого. Кремній всередині пристрою і кількість пікселів, вміщається дисплеєм - все це призначено для реалізації зухвалого маркетингового кроку Apple - продажу одного і того ж пристрою з розкидом у вартості від $350 до $17 тис.

Виробник хоче одночасно атакувати і ринок недорогих носяться гаджетів (і конкурувати з G-Shock по $200 за штуку), і ринок люкс-товарів, де Apple Watch стане продаватися поряд з класикою, Rolex вартістю в $25 тис.

Зазвичай бізнес так не ведеться, рідкісні компанії вирішуються на подібні авантюри. Традиційно виробники роблять ставку на новий якісний продукт на масовому ринку або ж планують підкорювати ринок преміум-товарів, роблячи поціновувачам більш вигідну цінову пропозицію. (Так в свій час просували Audi - автомобіль, більш дешевий, ніж BMW, але майже такий же хороший в експлуатації.) Досі Apple цілком успішно дотримувалася першої стратегії, і її конкуренти ні разу не змогли змінити ситуацію на свою користь.

З іншого боку, такий бренд як Rolex ніколи не стане продавати свої годинники по $300 за штуку, адже це завдасть непоправної шкоди його продажу дорогих хронометрів. А Casio і в голову не прийде навіть намагатися створити продукт вартістю в $5 тис. Про $17 тис. і мова не йде.

Те, що Apple все ж йде по цьому шляху, свідчить лише про одне. Виробник стовідсотково впевнений у своїх інноваціях. Тут у пам'яті спливає Ford Model T, абсолютно революційний автомобіль в плані виробництва і нового підходу до продажу. У планах Apple - Apple продавати Watch так само, як вона завжди продавала iPhone. Її носиться гаджет можна порівняти ні з одним подібним, коли-небудь зроблених іншими, але при цьому вона цілком демократично підходить до його продажу. Вартість Apple Watch досить невисока, щоб ці годинники могли дозволити собі прості обивателі. При цьому ми всі знаємо, що вони виробляються з використанням унікальних, революційних технологій і матеріалів, знову ж таки, ні в яке порівняння не йдуть з конкуруючими продуктами.

Не дивно, що оприлюднення деталей виробництва Apple Watch є одним з маркетингових кроків компанії на цей раз. Так Apple намагається донести до споживачів, що вона випускає кращі смарт-години, які можна придбати за $350, але і кращий носиться гаджет в ціновій категорії від $10 тис. Адже ніхто з конкурентів не здатний створити продукт, настільки унікальний, якісний і детально пророблений. І в цьому Apple, напевно, права. А якщо хтось сумнівається, я нагадаю, що це та ж сама компанія, яка для виробництва MacBook в Unibody-корпусі купила 10 тис. фрезерних верстатів з цифровим програмним управлінням. Це просто позбавило конкурентів надії якось зрівнятися з компанією з Купертіно в якості вироблених їй ноутбуків.


Удивительная экономика Apple Watch или как заработать триллион долларов

Ще одне випробування з Apple Watch переживе і сам бренд Apple. Чи залишиться він таким же популярним, зможе компанія продавати свої смарт-годинник споживачам з таких різних світів - чиновникам і рэпперам, домогосподаркам і гуру громадського маркетингу, літнім людям і зовсім юним користувачам? Адже це пристрій, оснащений обмеженим набором функцій, однаковим незалежно від стилю життя і віку власника, а також від вартості самого гаджета. Звичайно, будь-які годинники і так є таким універсальним продуктом, їх купують різні люди, відмінність лише в бренді. А от в історії з Apple не тільки функціональність, але і бренд залишаються незмінними, змінюється лише вартість продукту. Хоча і в цьому компанія з Купертіно вже досягла успіху. Задумайтеся, iPhone ж люблять зовсім різні громадяни - і заможні люди, і підлітки, і ні тих, ні інших не хвилюють інші категорії споживачів. Все, що їх цікавить - це символ Apple, зображення надкушеного яблучка на корпусі пристрою і, звичайно ж, зручність експлуатації.

Можна скільки завгодно стверджувати, що така особливість ринку споживчої електроніки. Так і Apple вже давно поставляє гаджети високої якості на масовий ринок. Так що з приводу успішних продажів Apple Watch і Apple Sport Watch як-то не виникає сумнівів. Але ось чому компанія так впевнена, що забезпеченим людям раптом захочеться міняти їх статусні Rolex на смарт-годинник від Apple, хоч і в золоті? Відповідь є - функціональність нового гаджета-носимого набагато різноманітніше, ніж у Rolex, так і зроблений хронометр Apple Watch Edition в певному сенсі буде більш фундаментально, ніж той же Rolex. А на презентації Spring Forward з приводу смарт-годин було сказано: «Ми існуємо в нерозривному зв'язку з нашими смартфонами. Так не буде справжньою розкішшю отримати можливість існувати без них?» Ось - самий головний аргумент для споживача з будь-яким соціальним статусом на користь Apple Watch. [Wired]


  Ще цікаве:
  • CEO T-Mobile про Apple Watch: «Вони стануть мейнстрімом»
    Залишається буквально кілька місяців до старту продажів анонсованих на осінній...
  • Французький Vogue рекламує Apple Watch
    Чим ближче старт продажів Apple Watch, тим частіше Apple демонструє...
  • Ремінці для Apple Watch будуть спочатку доступні у вільному продажі
    Початок продажів Apple Watch все ближче, і багатьох потенційних покупців...
|