Menu

Про реальні плани Apple в автомобільній сфері: iCar - машина або сервіс?


О реальных планах Apple в автомобильной сфере: iCar — машина или сервис?

І знову Apple оголосила про свої великі плани, цього разу мова про підкорення автомобільної індустрії. Виробник iPhone має намір скласти конкуренцію Tesla, GM і до 2020 року випустити власний електромобіль. Як бачите, технологічні гіганти з Кремнієвої Долини, причому не тільки Apple, вирішили тріумфально увірватися в нову для них сферу. (Згадайте про успіхи Google з її безпілотних авто.) Однак на даний момент туманність їх планів швидше викликає замішання, ніж допомагає зрозуміти, що насправді чекає на споживачів у даному контексті.

Зараз представники автомобільної індустрії задаються єдиним питанням. Навіщо компанії, передовий у своїй технологічній області, потрібна була частка ринку в такій низькорентабельною, але капіталомісткої галузі як автопром. Колишній генеральний директор GM Ден Акерсон застерігає власників акцій Apple з приводу такого рішення компанії. За його словами, ті, хто ніколи не працював у сфері автомобілебудування, поняття не мають, що це таке, вони схильні недооцінювати цей ринок. У даної людини є всі підстави і права висловлювати подібні попередження. Адже за 5,5 років на управлінській посаді в автомобільній індустрії пан Акерсон зробив чимало помилок і отримав величезний досвід.

Схоже, однак, що його остання помилка полягає в нездатності зрозуміти наступного. Ні один з гігантів з Кремнієвої Долини не планує просто взяти і обскакати досвідчених виробників авто в їх рідній стихії. У Apple і Google зараз є історично важлива стратегічна можливість здійснити переворот і на цьому ринку, причому, аж ніяк не завдяки створенню нового виду машин. Ніхто не збирається заново винаходити автомобіль. Просто технології на сьогоднішній день досягли такого рівня свого розвитку, коли їх інтеграція в сучасні авто допоможе вивести звичні транспортні засоби на новий рівень в плані управління з допомогою різних гаджетів і оснащення їх унікальними функціями, не доступними раніше. Тобто, Apple і Google не просто працюють над створенням власних автомобілів. Вони вирішили здивувати споживачів високотехнологічної оснащенням, що і може допомогти цим компаніям успішно конкурувати зі своїми продуктами на даному ринку.


О реальных планах Apple в автомобильной сфере: iCar — машина или сервис?

Ще є думка, що подібні засоби пересування цілком можуть пропонуватися споживачам в якості сервісу, можливо, в оренду, замість продажу. Тобто, замість того, щоб купувати в салоні машину з логотипом Apple або Google, клієнт підшукує для себе найближчу за територіальним місцем розташування за допомогою спеціалізованої програми. І відповідно, замість того, щоб бути універсальним транспортом, авто такого плану, ймовірно, будуть створюватися для певних цілей і сценаріїв, а оплачувати послугу можна буде по мірі використання або на основі передплати. Так, одна версія машини може працювати як таксі для міських жителів, інша буде призначена для більш дальніх переїздів, а третя - для подорожей. Зазвичай для таких цілей, залежно від стилю життя і потреби, вибирається або седан, або позашляховик. У випадку з сервісами від Apple або Google користувачеві взагалі не знадобиться володіти авто, він зможе вибрати потрібний тип транспорту в залежності від планів і необхідності.

Такий підхід не просто відкриває перед споживачами нові можливості мобільності. Він також допоможе новачкам в автоіндустрії уникнути підводних каменів в цій області. В рамках описаного сервісу виробники можуть випускати менше автомобілів, ніж будь-який інший автомобільний бренд. При цьому всі авто зможуть функціонувати по максимуму, вони залишаться на ходу, а не будуть простоювати на стоянках більшу частину часу, як сьогодні це відбувається з багатьма транспортними засобами.

Ще один плюс в даній моделі ведення бізнесу в тому, що сама організація виробництва повинна бути більш простою. По-перше, тому що потрібно випускати менша кількість машин. По-друге, оскільки саме виробництво електромобілів простіше, ніж збірка звичайних авто. Нарешті, такий підхід має на увазі в собі сервісну основу, і виробникам не потрібно підтримка дилерів, що займаються власне продажами. Це дозволить заощадити величезні суми, зазвичай витрачаються на організацію співпраці з дилерськими компаніями. Тобто, в цьому світі, за умови оптимізації виробництва і поставки послуги, вирішення технологічних гігантів з Кремнієвої Долини (Apple і Google) з підкорення автомобільного ринку здається не такою вже утопією.

Кожна з компаній - як Apple, так і Google - представляють реальну загрозу індустрії виробництва автомобілів, причому по-своєму. У Google є багаторічні напрацювання та дослідження, а також реальні успіхи в розробці безпілотного транспортного засобу. Це загрожує перевернути принципи виробництва машин мало не з ніг на голову. Компанія з Купертіно може брати новий ринок силою свого бренду. Адже у той час як конкуренти насилу справляються з виробництвом унікальних, крутих продуктів, Apple заробила собі репутацію саме здатністю розробляти якісні і революційні гаджети. До того ж є думка, що як раз підкорення автопрому - це хороший шанс для лідерів-наступників Стіва Джобса довести, що і без нього компанія здатна знову творити історію, здійснюючи перевороти на нових ринках. Адже якщо Apple зможе і тут реалізувати свій відомий принцип «Це просто працює!» («It Just Works!»), то у неї є всі шанси змінити ставлення людей до володіння автомобілем, змусити їх переглянути таку необхідність в принципі.

Якою б райдужної не здавалася подібна перспектива, все одно у технологічних компаній є маса перешкод у сфері автопрому, навіть незважаючи на їх успіхи в розробці і дослідженні цієї області. Що до Apple, їй навіть далеко до Google з напрацюваннями інтернет-гіганта у сфері безпілотних автомобілів. (Зокрема, занепокоєння викликають труднощі, з якими свого часу зіткнулася Apple, створюючи власні Карти.) З іншого боку, при всіх своїх успіхи Google все ще не готова запустити комерційну безпілотну машину в маси. В першу чергу, тому що продукт ще не пройшов перевірку несприятливими умовами експлуатації. До того ж з законодавчої точки зору правила водіння безпілотного авто досі не розроблені. Виробники автомобілів самі ще роздумують, інтегрувати у свої продукти функцію безпілотного управління. У цьому світлі, здається, що даний продукт Google ще не скоро надійде у масовий продаж.


О реальных планах Apple в автомобильной сфере: iCar — машина или сервис?

Незважаючи на всі можливі перешкоди і труднощі, гіганти з Кремнієвої Долини все-таки твердо вирішили представити споживачам оригінальний транспортний сервіс, який стане альтернативою особистого володіння автомобілем. У прагненні реалізувати цю ідею сьогодні працюють дві найбільші технологічні фірми Штатів, і виробники автомобілів вже повинні бути напоготові. До того ж компанія Tesla вже довела, що стартапи здатні виробляти схвалені громадськістю конкурентні продукти в індустрії, де потрібна консолідація сил, і де не прийнято розглядати нові загрози з боку нових конкурентів.

Нагадаю, що і Apple і Google запланували випуск своїх новинок в автомобільній індустрії на 2020 рік. Так що у традиційних виробників в автопромі є один повний цикл виготовлення продукту, в рамках якого вони можуть зреагувати на що насувається загрозу. Те, як вони дадуть відповідь на виклик технологічних гігантів з Кремнієвої Долини, і визначить їх власне майбутнє, і майбутнє індустрії в цілому. [Bloomberg]


  Ще цікаве:
  • Apple планує почати виробництво електромобілів в 2020 році
    Tesla Model S Створення автомобіля - це куди більш трудомісткий...
  • iCar. Можливий автомобіль від Apple
    Apple в черговий раз доводить, що вона гідне дітище Стіва...
  • Apple веде переговори з Tesla Motors
    Минулого тижня в Мережі з'явилися чутки про те, що...
|