Menu

Чому Tesla переманила з Apple більше 150 співробітників, і вони не хочуть назад


Почему Tesla переманила из Apple более 150 сотрудников, и они не хотят назад

Компанію Tesla сприймають як «Apple в автомобільній індустрії», а її голову Ілона Маска частенько порівнюють зі Стівом Джобсом по манері управління своїм дітищем, зосередженості на деталях та інноваціях. До речі, вона активно переманює співробітників з Купертіно, а якщо точніше, то вже більше 150 чоловік пішли з обителі iPhone в электромобильную індустрію під крило Маска, повідомляє Bloomberg. Tesla переманила з Apple більше людей, ніж з будь-якої іншої компанії, причому назад повертатися ніхто не поспішає.


Почему Tesla переманила из Apple более 150 сотрудников, и они не хотят назад

З недавніх прикладів можна згадати відхід з Apple Дуга Філда, посідав в компанії посаду віце-президента відділу розробки технічного забезпечення Mac і встиг попрацювати над MacBook Air, MacBook Pro і iMac. До своєї роботи в Купертіно він встиг відзначитися в Segway і Ford, при цьому навіть не думав покидати Apple, де успішно працював з 2008 по 2013 рік. А потім подзвонив Маск і зробив пропозицію, від якого Філд не зміг відмовитися. Так він став віце-президентом автомобільного напряму в Tesla. Свій відхід інженер прокоментував наступним чином:

Для мене і багатьох інших [перехід в Tesla Motors] можливість зайнятися справою своєї мрії - створювати найкращі автомобілі в світі, будучи частиною однієї з найбільш інноваційних компаній у Кремнієвій Долині.

Частково це пояснює той факт, що Tesla примудрилася переманити з Apple більше 150 співробітників, які тепер працюють в різних відділах і над різними проектами разом з 6000 колег. Навіщо автомобільної компанії переманювати інженерів і програмістів, що створюють комп'ютери, смартфони і софт для них? Справа в тому, що 10 років тому ЗА становило лише 10% цінності автомобіля, а тепер - це всі 60%, що особливо актуально у випадку з електрокарами Tesla. Адже в них ви керуєте практично всіма системами автомобіля з 17-дюймовою сенсорною консолі, причому прошивка машини час від часу оновлюється «по повітрю», як у сучасних портативних гаджетах. Більш того, нове не тільки вирішує виявлені проблеми і недоліки, але і додає нові фішки. У Tesla P85D таким чином з'явився режим «Божевільного старту», коли по натисненню однієї кнопки машина з місця стартує на максимумі своїх можливостей і розганяється до 100 км/год за 3,3 секунди (майже як болід Ф1):

Можна згадати і про інші цікаві моменти в житті компанії. Наприклад, про дизайнерів інтерфейсу електромобіля, які прийшли в Tesla з Apple. А коли Ілон Маск спілкується з потенційними співробітниками в ході інтерв'ю, то вже в процесі примудряється заразити своїм ентузіазмом, як у минулому робив і Джобс. За словами аналітика Адама Джонаса з Morgan Stanley, Маск говорить з потенційними співробітниками на їх власній мові: якщо це програміст, то CEO Tesla буде обговорювати з ним код.

Крім принципів дизайну, вплив Apple відчувається і в тому, як Tesla управляє іншими аспектами свого бізнесу. Так, коли компанія захотіла побудувати величезну фабрику з виробництва акумуляторів, то в першу чергу її представники звернулися до міського керівництва Меса (шт. Арізона), щоб розповісти про плюси такої ініціативи для муніципалітету і дізнатися про те, що ж хорошого може запропонувати компанії місто. «Аналогічним чином надходила і Apple, коли вирішила працювати в нашому місті, - зазначив представник міської адміністрації Крістофер Бреді. - Коли ми зустрілися з керівництвом Tesla, то почали розповідати, як в аналогічній ситуації працювали з Apple, але співрозмовники запевнили нас, що в цьому немає необхідності і цю історію вони знають».


Почему Tesla переманила из Apple более 150 сотрудников, и они не хотят назад

Аналітик Дейв Салліван, який спеціалізується на автомобільній індустрії, розповів журналістам Bloomberg, що не знає ні одного колишнього співробітника Apple, який співпрацював би з традиційними автомобільними компаніями, начебто Ford, хоча ті активно відкривають офіси в Кремнієвій долині. IT-фахівці тепер дуже затребувані в автомобільній індустрії. Салліван вважає, що вся справа в інноваціях, яких люди не бачать в згаданих компаніях і не поспішають туди влаштовуватися.

До речі, за словами Маска, Apple теж намагається переманити співробітників з Tesla, пропонуючи їм одноразовий бонус у розмірі $250 тис. за підписання контракту і 60-відсоткову надбавку до тієї зарплати, що люди отримують в электромобильной компанії.

Apple докладає дуже багато зусиль, намагаючись переманити співробітників з Tesla, але поки що їй це вдалося з дуже невеликою кількістю людей
Ілон Маск, глава Tesla

Висновок з усього цього напрошується сам собою: здатність Tesla переманювати таланти з Apple дає їй велику перевагу перед конкурентами в автомобільній галузі. Адже автомобілі все більше стають схожими на комп'ютери. [Bloomberg]


  Ще цікаве:
  • Apple веде переговори з Tesla Motors
    Минулого тижня в Мережі з'явилися чутки про те, що...
  • За пару місяців Tesla переманила з Apple двох серйозних фахівців
    У жовтні Tesla, що випускає самий просунутий електрокар у світі, примудрилася...
  • Tesla Motors: дизайнери інтерфейсу нашого електромобіля прийшли з Apple
    Хав'єр Вердура, глава відділу з розробки продуктів і управління проектами...
|