Menu

Інтерв'ю з творцями «Ігротеки c Барбоскиными» Миколою Вершининым і Олександром Насоновым


Интервью с создателями «Игротеки c Барбоскиными» Николаем Вершининым и Александром Насоновым

Зовсім недавно ми робили огляд чудового дитячого програми «Ігротека c Барбоскиными» за мотивами дитячого мультсеріалу «Барбоскины». Головні люди видавництва Бобака в особі її CEO Миколи Вершиніна і виконавчого продюсера Олександра Насонова, при чиєму безпосередньої участі і народилася гра, сьогодні погодилися поговорити з нами, розповівши про власні успіхи, труднощі та плани на найближче майбутнє.

Ната: Добрий день, напевно, перше, що потрібно почути нашим читачам, це коротка історія вашого видавництва. Що було первинним мультфільми або гри, як народилася ідея, і хто з'явився її натхненником?

Микола: Все почалося в 2011 році. Так вийшло, що моє минуле компанію (розробник технологічних інтернет-систем) та компанію СТВ (власник брендів «Лунтік», «Барбоскины», «Три Богатирі»та ін) пов'язували дружні стосунки. СТВ тоді запускали бренд «Барбоскины» на ринок. І ми вирішили - а чому б не зробити крутий дитячий digital-проект. Так народилася ідея створення Барбоскіних Онлайн - це офіційне інтернет-представництво серіалу з багатокористувацької онлайн-грою. Ми спільно профінансували цей проект і 2 роки його розробляли. Першу бету онлайн-ігри ми запустили в кінці 2013 року (до речі, при допомозі Олександра, він приєднався до нашої команди в травні 2013 року). Проект вийшов настільки масштабним, що тоді я прийняв рішення відійти від справ компанії, яка займалася розробкою сайтів і сконцентруватися виключно на Барбоскіних Онлайн. Протягом 14-го року ми зрозуміли, що ринку браузерних ігор нам вкрай недостатньо (всі ми знаємо, що діти частіше користуються мобільними гаджетами, ніж десктопами) і вирішили вийти на ринок мобільних ігор. Так народилася Бобака - розробник мобільних додатків для дітей. Перше її додаток - це Ігротека з Барбоскиными. Той самий збірник ігор, про який ви писали. У нього на першому етапі увійшли міні-ігри з сайту, а в кінці 14-го ми випустили оновлення з нашої онлайн-грою (доступна поки тільки на Android).


Интервью с создателями «Игротеки c Барбоскиными» Николаем Вершининым и Александром Насоновым

Ната: Так, додаток і правда, дуже класне вийшло. Дітям є де розвернутися. Микола, вашу історію ми почули, тепер, мабуть, прийшла черга Олександра. Як він потрапив до вас і яка його роль у створенні проектів?

Олександр: Коротко історія виглядає наступним чином. В кінці 2010 року я заснував студію Ideal Bureaucracy, яка за подальший час випустила ряд ігрових та розважальних проектів для iOS. Першим була невелика гра Папа Пінгвін, яка в 2011 році примудрилася посісти перше місце в загальному топі бразильського App Store. Другим проектом стала ураганна аркада Капітан Антарктика (теж про пінгвіна, але більш брутального), який завоював 18 перших місць у чартах App Store. Крім того, була ще пара проектів меншого масштабу: хуліганський «Вавілонський розмовник» та інтерактивна книжка в темноватом, як у Братів Грімм, сеттінгу під назвою «Синя Імла».


Интервью с создателями «Игротеки c Барбоскиными» Николаем Вершининым и Александром Насоновым
Вершинін микола зі своїми дітками

Ната: тобто «Тато Пінгвін» був вашим першим проектом?

Олександр: До Папи Пінгвіна був ще один проект, який послужив поштовхом до ідеї створення студії, але він так і не дістався до iOS.

Ната: Зрозуміло. Скажіть, а звідки таке смішне назва? Хто придумав?

Олександр: Смішне і гарну назву - заслуга Колі.

Миколай: О, історія з назвою смішна. У 2008 році ми з моєю майбутньою дружиною завели собаку - бультер'єра Кульки. Я так у неї закохався, що вирішив створити невеликий стартапчик - майданчик для спілкування для власників собак. Потрібно було придумати назву - придумалося смішне «Бобака». Я зареєструвала домени і, власне, на цьому все і закінчилося тоді. На розробку проекту моїх ресурсів не вистачило. На початку 14-го року, коли ми з Сашком почали думати над назвою для нашого власного проекту, ми передумали купу всього, нічого не могли придумати доброго і ось тут-то я раптово і згадав про «Бобаку». І чому б і ні? Бобака - це таке смішне і улюблена домашня тварина. Мета Бобаки - бути класним другом дитини і приносити радість. Власне, таку ж мету ми ставили і перед нашим видавництвом. Швиденько намалювали милий логотипчик, підняли сайт, на викуплених раніше доменах, і запустилися.


Интервью с создателями «Игротеки c Барбоскиными» Николаем Вершининым и Александром Насоновым
Олександр Насонов

Ната: Так, назву, дійсно, дуже потужний. І звучить, і виглядає так, що діти хочуть їм користуватися. А до ваших розробок залучаються психологи і люди з педагогічною освітою? Поясню своє питання, багато батьків не зовсім довіряють логічним і розвиваючим іграм, до яких не прикладають руку фахівці з дитячої психології.

Микола: Перш за все - ми самі батьки (у мене, наприклад, двоє прекрасних хлопців-шибеників ростуть, одному - 5, іншому - 2,5). Створюючи ігри для дітей, я завжди себе запитую - чи підійде це моїм дітям. Вони у нас, до речі, основні тестувальники. Якщо їм щось не подобається - ми переробляємо. У нас в штаті немає спеціального психолога, але, звичайно ж, ми показуємо гри до релізу фахівцям: вчителям, вихователям, лікарям-психіатрам і психологам. Прислухаємося до їхніх рекомендацій. І одне з залізних правил Бобаки - ніякого насильства. Ми випускаємо тільки яскраві, динамічні, цікаві, казуальні ігри виключно для дітей. Так що, батьки, бачачи логотип «Бобаки» в додатку, можуть не турбуватися ні секунди, що їх дитини у додатку може чекати кров, обман або ще що-небудь страшне.

Ната: Ось за це окреме спасибі. Скажіть, а крім Ігротеки, які у вас є готові проекти?

Олександр: Що стосується проектів, то практично про всі з них ми так чи інакше вже обмовилися. Зараз у портфелі видавництва «Тато Пінгвін» зі 150 тисячами отгруженными копіями; «Капітан Антарктика» з майже 2-ма мільйонами гравців, скромна «Синій Серпанок» та «Ігротека з Барбоскиными», яка днями взяла кордон у 800 тисяч установок і стрімко набирає обороти в Росії, готуючись до закордонної експансії бренду разом з материнським мультсеріалом.

Ната: Воу, воу, легше. Так можна і захопити світ. :)


Интервью с создателями «Игротеки c Барбоскиными» Николаем Вершининым и Александром Насоновым

Микола: Ну, світ, звичайно, може не побоюватися. А ось статистика у нас і правда, гарна: «Ігротека від Барбоскіних» на iOS мала понад 10 тисяч скачувань в перший же місяць після запуску. У неї було 1-е місце в російському App Store через 5 днів після запуску у категоріях: «Всі додатки для iPad», «Дітям», «Дітям 6-8 років», «Всі ігри», «Сімейні ігри», «Головоломки». А також 1-е місця в різних категоріях країнах: Україна, Монголія, Вірменія, Азербайджан, Казахстан, Естонія.

Я вже говорив, що версія Android подолала рубіж в 700 тисяч установок менш ніж за місяць після переходу на безкоштовну модель поширення. На поточний момент: установок в день в середньому - 20 тисяч, середній DAU - 40 тисяч, 1-е місце в категорії «Сім'я» і 25-е в загальному рейтингу всіх додатків в російському Google Play. Аудиторія: Росія - 82.45%, Україна - 7.56%, Казахстан - 5,27%, Білорусь - 2.09% та інші

Ната: А чим ще займається «Бобака», крім підтримки і розвитку мобільних додатків?

Микола: Бобака також займається підтримкою офіційних сайтів і груп у соцмережах Барбоскіних, Лунтіка, Трьох Богатирів.


Интервью с создателями «Игротеки c Барбоскиными» Николаем Вершининым и Александром Насоновым

Ната: тобто ви зробили ставку виключно на дітей і дитячі ігри?

Микола: Так, виключно. Бажання займатися проектами для дітей у мене було завжди. Після народження своїх власних - воно значною мірою посилився.
Тут я повинен зробити застереження про те, що, в цілому, ми розглядаємо можливість роботи з дитячою аудиторією і ведемо переговори з деякими розробниками, ігри яких однозначно будуть мати нижнє вікове обмеження. Проте всі ці проекти знаходяться на самій ранній стадії розробки, і поки витають за рамками нашого фокуса.

Бобака - це видавництво, сфокусоване на сегменті «без вікових обмежень». Навіть якщо ми і почнемо коли-небудь працювати над продуктами для дорослої аудиторії - то випускати їх будемо абсолютно точно під іншим брендом.

Ната: Хлопці, скажіть, а які зміни будуть в Игротеке в 2015 році? Будуть з'являтися нові ігри? За яким принципом будуть доступні оновлення? З'являться in-app?

Олександр: У нас вже є in-app, правда, поки тільки в Футбольному турнірі. Можна Тузики купити (наша ігрова валюта).

Ігротека у 2015 році повинна стати справжнім віртуальним «Світом Барбоскіних» з одними персонажами і їх взаємодіями між собою в сеттінге з великою кількістю міні-ігор, серед яких виявиться улюблена відвідувачами сайту гра «Модний макіяж з Трояндою» та інше. Наша мета - зробити сервіс для корисного та захоплюючого проведення часу дітей. Дворовий футбол залишиться ключовим геймплеєм, головною змагальної частиною проекту, що дає стимули дітям повертатися в гру і змагатися один з одним. А різні міні-ігри дозволять дітям не зациклюватися на змаганнях і спрямовувати свою увагу на якісь освітні та педагогічні моменти.

При цьому в основі дохідної частини проекту залишаться методики, що зарекомендували себе в умовно-безкоштовних іграх, об'єднані в модель з простими і преміум акаунтами. Зроблено це для того, щоб батькам, з одного боку, було просто контролювати витрати на гру, а з іншого - гра залишалася в цілому доступною тим, хто з якихось причин не готовий платити за мобільні додатки.

Ну і, напевно, треба, не чекаючи кінця інтерв'ю, розповісти про «Зеленій шапочці». Це приголомшлива інтерактивна книга від чудового ілюстратора Олексія Гордєєва - призера африканських левів. Центральною темою казки є дружба, йога і здоровий спосіб життя. У російській локалізації казку озвучує всіма улюблений Микола Дроздов. Для англомовної версії ми також маємо намір організувати зоряну озвучку.


Интервью с создателями «Игротеки c Барбоскиными» Николаем Вершининым и Александром Насоновым


Интервью с создателями «Игротеки c Барбоскиными» Николаем Вершининым и Александром Насоновым
Микола Миколайович Дроздов на озвучці інтерактивної книги «Зелена шапочка»

Ната: Приголомшливо. Дитяча книга, та ще й з голосом всіма улюбленого ведучого! Хлопці, спасибі за бесіду. Бажаю вам найбільш банальних успіхів і небанальних ідей.

На завершення, для особливо цікавих, варто додати трохи статистики про сайт Барбоскіних:

- понад 500 тисяч відвідувань на місяць
- більше 1,5 мільйонів переглядів всіх сторінок
- середня тривалість перебування на сайті до 5 хвилин
- середня тривалість перебування в онлайн-грі 14 хвилин

Хлопці багато чого досягли, і ще більше у них, безумовно, попереду. Їх мультфільми будуть транслюватися в «Спокійної ночі, малята!» мінімум до 2016 року, оскільки це один із найбільш продаваних дитячих брендів в Росії. «Барбоскины» заслужено входять в ТОП-5 найбільш переглядаються (більш 1 мільярда переглядів) мультсеріалів в Росії і в ТОП-100 всіх каналів на Youtube. Це самий популярний дитячий контент на всіх легальних російських онлайн-сервісах (ivi.ru, zoomby.ru, megogo.net, tvigle.ru сервіс Ростелекома - zabava.ru).


  Ще цікаве:
  • Приватний музей техніки Apple в Москві. Вхід безкоштовний
    Дякую за репортаж видеоредактору «Forbes» Данилу Антонову минулого тижня...
  • Audi отримає CarPlay лише в 2016 році
    Власники автомобілів і за сумісництвом шанувальники техніки Apple з нетерпінням...
  • [App Store] Tvigle Humor. Розважальне інтернет-телебачення
    Безкоштовний сервіс кумедних роликів...
|