Apple Watch можуть виявитися дикої «головним болем» для роздробу Apple
Гряде вітер змін в роздробі Apple з релізом Apple Watch, причому настільки сильний, що легко розметає усталений порядок і повністю змінить цю частину компанії.
Як маленькі смарт-годинник можуть настільки сильно вплинути на життя Apple і її роздрібних магазинів? Справа в тому, що це не просто гаджет, а свого роду предмет розкоші, аксесуар із зовсім іншої категорії продуктів. Для успіху потрібен зовсім інший підхід до продажу Apple Watch. Причому потрібні фундаментальні зміни, починаючи з організації торговельної площі, встановлення нового обладнання (ходять чутки про скляних столах і більшій кількості сидячих місць для відвідувачів) і закінчуючи перенавчанням персоналу.
З чого почалася роздріб AppleСпочатку роздрібні магазини Apple орієнтувалися на продаж комп'ютерів Macintosh і невеликого набору аксесуарів і сторонніх продуктів. У 2001 році, коли був відкритий перший магазин, не існувало ні iPod, ні iPhone, ні iPad. Люди приходили до нього за Mac, коробковим та супутніми аксесуарами. Як тільки відвідувач ставав власником продукту Apple, його увагу зміщувалося на Genius Bar, який є реалізацією блискучої ідеї Рона Джонсона, покликаної виділити Apple серед інших виробників комп'ютерів. Внутрішнє оздоблення магазину не повинно відволікати відвідувача і розсіювати його увагу, мета закладу - максимально спростити взаємодію покупців і персоналу. Співробітники Apple Store зустрічають і вітають клієнтів, проводять до «нафаршированному» демонстраційного Mac, який підключений до Інтернету, і показують можливості комп'ютера. Як тільки людина вирішувалося на покупку, йому надавався простий вибір конфігурацій і додаткових опцій, після чого задоволений і не втомлений від процесу придбання покупець відправлявся додому з новеньким пристроєм.
Тобто в основу роздрібного бізнесу Apple поставлено простота і максимальний комфорт під час покупки техніки, причому незалежно від того, чи знайомий покупець з комп'ютерами і пристроями компанії, зокрема, чи ні.
Зовсім інша модель продажівЯк бачите, роздріб Apple орієнтована на продаж електронних пристроїв, але ж смарт-годинник - це не тільки гаджет, а ще й своєрідний предмет розкоші і статусу, річ, що підкреслює імідж власника і є його частиною. Тут все складніше і потрібна зовсім інша модель продажів. При покупці Apple Watch буде потрібно набагато менше технічної демонстрації, але значно більше уваги до зовнішніх деталей. Тобто, середньостатистичний покупець витратить кілька хвилин на вивчення, зате може півгодини-годину перебирати ремінці та браслети, визначатися з розміром і матеріалом корпусу годинника, приміряти все це справа і розглядати результат у дзеркалі: «підходять години до мого стилю в одязі, до іншим особистим аксесуарам і, в принципі, підходять вони мені?».
У кінцевому рахунку все впирається у час та у вільний торговельний простір. Давайте уявимо собі ситуацію, коли Apple не стала морочитися з переробкою торгових точок і просто додала пару-трійку скляних стендів для своїх смарт-годин. Чи готові ви товпитися серед роззяв і чекати своєї черги, поки кожен бажаючий приміряє годинник, покрутить їх, поміняє п'ять браслетів, почухає голову та інші місця, знову приміряє, знову змінить ремінець, знову почухається... та й у цілому, а чи вийде нормально приміряти пристрій? Адже в плані магазинної безпеки реалізувати це складно - скільки з'явиться бажаючих затиснути гаджет в спітнілій долоньці і рвонути напролом до виходу з магазину, не заплативши. Співробітників на кожного бажаючого теж явно не вистачить, та й натовп, що напирав інших спраглих новинку залишить мінімум часу на її вивчення.
Загалом, придбання Apple Watch може перетворитися на справжній адище як для покупців, так і для співробітників магазину. Це не шлях Apple і така практика прямо конфліктує з самою ідеологією Apple Store. Компанія бажає, щоб кожен відвідувач залишався задоволеним і щасливим залишав магазин з жаданою покупкою, щоб потім він знову повернувся. Таким чином, їй доведеться зайнятися розвитком персоналу, навчити його продавати предмети розкоші, показати різницю між продажем простих гаджетів і годин. Цілком можливо, що заради цієї мети Apple і найняла Анджелу Арендс, яка багато років спеціалізувалася на стилі, моді і продажу супутніх речей.
У кінцевому рахунку все це сильно ускладнить роздріб Apple. Адже крім продажу є ще і необхідність вести складський облік, десь години зберігати, особливо золоті моделі, для яких компанія має намір встановити сейфи. Будуть зміни і в обслуговуванні повернень товару, наприклад, потрібно зважування згаданих золотих моделей. Золото адже м'який матеріал, можна відщипнути шматочок (припустимо, натерти про оксамит) і повернути годинник, потім так само зробити в іншому магазині і т. д. А подумайте про Genius Bar - тут теж багато чого доведеться міняти під годинник. А відстеження продажів і їх ефективності, поповнення запасів ремінців і т. п.
Коли Apple Watch надійдуть у продаж, Apple доведеться вирішувати масу проблем і робити це швидко, поки сильний ажіотаж, поки є інтерес, поки народ готовий терпіти незручності задля володіння новинкою. [Forbes]
Ще цікаве:
- CEO T-Mobile про Apple Watch: «Вони стануть мейнстрімом»
Залишається буквально кілька місяців до старту продажів анонсованих на осінній... - Розробники створили інтерактивну демонстрацію інтерфейсу Apple Watch
Apple анонсувала розумні годинник ще у вересні і з тих... - Фейковий прототип Apple Watch продали на ebay
Ми все ще не знаємо точну дату появи Apple Watch...