Menu

15-річна історія домінування Apple на CES і в індустрії


15-летняя история доминирования Apple на CES и в индустрии

На ai з'явилася дуже цікава стаття про історію успіху Apple і те, як вона протягом останніх 15 років примудрялася перетягнути на себе левову частку уваги навіть під час виставки споживчої електроніки CES, в якій при цьому не брала участі. Редактор ai Даніель Еран Дилгер зачепив цікаву тему, якою я б хотів поділитися з читачами, але не з усіма доводами журналіста згоден. Відповідно нижче по ходу тексту я буду додавати невеликі вставки з власною думкою з того чи іншого питання - є справді цікаві моменти для обговорення. Що ж, поїхали!

У 1996 році Стів Джобс повернувся в Apple і застав компанію, створену ним же самим, мало не в руїнах. Цей дивовижний чоловік зміг знову організувати її роботу так, що Apple стала колискою інновацій у технологічній сфері більш ніж на 10 років. В цьому році в рамках щорічної Міжнародної виставки споживчої електроніки CES, Apple знову затьмарила всіх інших учасників. Так відбувається вже 15 років поспіль.


15-летняя история доминирования Apple на CES и в индустрии

Десять з половиною років тому Apple навряд чи сприймали серйозно інші компанії в індустрії. Однак на сьогоднішній день дітище Стіва - не тільки найбільш прибутковою, але і найбільш впливова компанія в своїй сфері. Їй належать багато унікальні ідеї, що стали справжніми трендами, які запозичуються і іншими виробниками, начебто CarPlay або функції Continuity. Також Apple намагається розвивати і вже існуючі технології, створюючи власні продукти з їх використанням. Тут доречно згадати про Touch ID і про першому мобільному 64-бітному процесорі А7.

У тих же областях, де конкуренти роками давали Apple фору, виробник iPhone швидко повернувся в лідери, як тільки, нарешті, впритул зайнявся відповідними продуктами. Тут мова про впровадження технології високошвидкісної передачі даних LTE в мобільні гаджети, про смартфонах з великим дисплеєм, міні-планшетах та платежі з допомогою NFC. Відповідно, разом з успіхом Apple отримала й левову частку прибутків на кожному з цих ринків.

Думка редактора: читачі можуть справедливо зауважити, що Apple досить довго тягнула з LTE, в той час як конкуренти активно просували цю технологію більше року, але ви згадайте весь той пекло з різними частотами і повна відсутність універсальних смартфонів, здатних працювати з декількома частотами одночасно. Саме iPhone став першим дійсно універсальним гаджетом, здатним працювати в більшості світових LTE-мереж, а вже після нього підтяглися й конкуренти з аналогічними можливостями. Щодо смартфонів з великим дисплеєм не згоден з Даніелем. Так, iPhone 6 Plus прекрасний і дуже успішний, але всю цю тему з планшетофонами і великими смартфонами початку Samsung, і її Galaxy Note досі дозволяє найбільш ефективно використовувати великий дисплей. Apple лише підхопила тренд, але не привнесла нічого нового в цій області. Що стосується NFC, то навряд чи компанія здійснить тут велику революцію, хоча свою нішу займе. Торговим компаніям не вигідно огранчивать клієнтів в способах оплати, так що вони будуть намагатися підтримувати всі сервіси відразу, включаючи Apple Pay. Хороший приклад - новий mPOS-термінал Verifone.

У цьому контексті те, що компанія з Купертино затьмарює інших на CES протягом вже 15 років, допомагає зрозуміти не тільки процес постійної трансформації. Звідси можуть почерпнути корисні уроки і її конкуренти, творці проблемних платформ Windows і Android. Нарешті, навіть прості обивателі отримують можливість зробити якісь висновки про те, що чекає індустрію споживчої електроніки в майбутньому.

Перші 10 років успішних презентацій на CES Apple перетягувала на себе всю увагу глядачів, буквально віднімаючи їх інтерес у колишнього лідера в індустрії, Microsoft. У наступні 5 років, коли Microsoft вже точно відійшла на другий план, випередити Apple все ніяк не могли наступники рэдмондской компанії, Google і її партнери по роботі з платформою Android, такі як Samsung.

2000-2004: п'ятирічка занепаду Microsoft і підйом Mac OS X

У перші десять років нового тисячоліття Apple йшла до успіху в індустрії, де на той момент царювала Microsoft. Білл Гейтс вступив в нову декаду як президент найвпливовішою компанії в сфері споживчих технологій. І всього за 10 років два технологічних колоса буквально помінялися ролями, Apple вдалося обійти Microsoft по всіх фронтах, включаючи прибутковість.

Тоді кожен рік Міжнародну виставку споживчої електроніки відкривав своїм виступом саме Гейтс. Він озвучував обіцянки і прогнози про те, як виробники по всьому світу стануть втілювати в життя ідеї Microsoft.

Озираючись назад, можна сказати, що бачення перспектив Microsoft в ті часи і CES «а-ля Білл Гейтс» було, м'яко кажучи, оманливим. Але в ті дні у Apple не було маси шанувальників і сотень партнерів-виробників, які б розповідали пресі, як вони працюють над реалізацією задумів її інженерів. Отже, саме бачення світу через призму Microsoft і було єдиним, на яке посилалися журналісти технологічних видань.

Протягом все тих же десяти років Стів Джобс просував власну ідею розвитку технологічної сфери на всесвітній виставці-конференції Macworld Expo, проведеної Apple паралельно з CES. Озвучені в її рамках ідеї були більш оригінальними, ніж у Microsoft, практичними і готовими до реалізації. (Багато в чому це була заслуга Тіма Кука.)

Ключовим фактором успіху Apple на початку 2000-х було те, що її ідеї виходили завершеними, які працюють, а сама компанія була тут же готова постачати їх споживачам.


15-летняя история доминирования Apple на CES и в индустрии

В рамках CES 2000 Microsoft презентувала придбаний нею продукт WebTV і його потенційного наступника Microsoft TV. Також тоді вже йшла мова про смартфони на базі Windows CE (хоча в продаж працююча модель на базі Windows Mobile потрапила лише два роки).

На Macworld 2000 Apple представила свій напівпрозорий комп'ютер G4 Cube, анонсувала Mac OS X з графічним інтерфейсом Aqua і iTools, позначивши тим самим зародження своїх хмарних сервісів. Традиційно виробник сфокусувався на готових до продажу продуктах або оновлення вже існуючих.

На CES 2001 Microsoft показала Xbox, конкурента для Sony PlayStation, оновлений ресивер Ultimate TV і представила узагальнюючий термін «Windows Powered», яким позначалися мобільні пристрої на базі програмного продукту Windows CE. У той час як Xbox продавалася з збитками, на інші представлені продукти і зовсім не було попиту.

Думка редактора: все так, як розповідає Дилгер, але хочу нагадати, що Xbox дозволив Microsoft увійти і закріпитися на консольному ринку, після чого компанія окупили свої витрати на хвилі успіху Xbox 360.

На Macworld 2001 виробник Mac показав свій новий Titanium PowerBook G4, оголосив про запуск Mac OS X 10.0 (Cheetah), iTunes і програми для створення DVD-дисків iDVD. Знову ж таки, всі ці продукти споживачі тут же могли придбати. Стів Джобс говорив про Mac OS X як про комп'ютерної платформі, яку Apple буде використовувати в своїх комп'ютерах найближчі 15 років. Операційна система була створена на базі технології, запозиченої Джобсом в NeXT, адже на той момент вже самій цій розробці було майже 15 років. (Вона побачила світ у 1986 році, приблизно тоді, коли Стів залишив Apple.)


15-летняя история доминирования Apple на CES и в индустрии

Оглядач і шанувальник Windows Підлогу Туротт казав тоді: «Apple вже постачає продукти на базі веб-сервісів, тоді як Microsoft тільки обіцяє створювати такі». Трохи пізніше в цьому році, до сезону різдвяних свят, Apple запустила iPod на базі свого музичного сервісу iTunes, відразу ж, як плеєр виявився готовий до продажу.

2002 рік ознаменувався для CES презентацією технології Mira від Microsoft (це технологія інтелектуальних дисплеїв, Windows Powered Smart Displays). Саме з їх допомогою компанія з Редмонда запланувала провести експансію на ринку ПК. Розробку цю чекав провал. Також Гейтс представив публіці першу версію Windows Media Center.

На Macworld в цьому році був продемонстрований перший iMac з плоским екраном, також вже готовий до продажу, 14-дюймовий iBook і програма для роботи з цифровими фото в Mac OS X, iPhoto.

В рамках CES 2003 Microsoft показала свій Media Center PC, зосередила увагу на програмній платформі Tablet PC і представила SPOT, технологію, яка могла лягти в основу смарт-годин.


15-летняя история доминирования Apple на CES и в индустрии

Виробник Windows також повідомив своїх фанатів, що його плеєр Media2Go, що позиціонується як майбутній конкурент iPod, вийде в продаж лише в середині 2004 року. На відміну від iTunes платформа Windows Media Center не могла настільки підкорити користувачів, щоб змусити їх купувати щось крім ПК. До речі, і Tablet PC, і SPOT зазнали невдачі і були відправлені на смітник історії.

У свою чергу Apple на Macworld 2003 оголосила про розширення лінійки ноутбуків і представила 12 - і 17-дюймові ноутбуки PowerBook, а також запустила Final Cut Express, програму для відеомонтажу. Але і це ще не все. У тому ж році світ побачили новий браузер Safari, перша версія iWork c додатком для роботи з презентаціями Keynote і пакет додатків iLife. З тим, що iPod вже встиг підкорити серця користувачів, в планах у Apple було залучити народ ще й до купівлі комп'ютерів, які стали альтернативою звичним ПК. А такі комплекти фірмових додатків були дуже непоганим аргументом на користь «маків».

Потім настав 2004 рік. В рамках CES Microsoft анонсувала свій Windows XP Media Center Edition 2004, малопривабливе додаток до Windows XP, яка вийшла у 2001-м. Білл Гейтс у своєму виступі знову повторив про плані випуску пристроїв на базі Portable Media Center, які повинні були коли-небудь скласти конкуренцію iPod.

На Macworld 2004 компанія з Купертіно показала Mac OS X 10.4 Tiger, оголосила запуск iMac G5, презентувала iPod mini, 30-дюймовий дисплей Cinema Display, оновлення Final Cut Express 2 і музичний редактор GarageBand в комплекті iLife. Всі ці продукти з'явилися в продажу протягом кількох наступних місяців після Macworld.

Тоді вже згаданий тут фанат Microsoft і ненависник Apple Підлогу Туротт продемонстрував всю необ'єктивність технічних ресурсів, опублікувавши в різних джерелах різні коментарі про одних і тих же події тих днів.

У галасі CES ніхто і не згадав про Macworld Conference & Expo, яку Стів Джобс відкрив у вівторок своїй нудній промовою. ... Так і в цілому, Macworld виявився дуже нудним заходом.
Підлогу Туротт, стаття для аудиторії шанувальників Windows, 2004 рік

Презентація Джобса на Macworld, яка повинна була бути схожа на поминки, справила абсолютно протилежне враження. Це було торжество технологій, маркетингу і впевненості у своїх силах, і Джобс активно просував свою кампанію Switch, говорив про роздрібних магазинах Apple і продуктах, орієнтованих на потреби користувачів, таких як iPod, iCal, iSync, iTunes і Mac. Джобс також вразив глядачів і аналітиків презентацією новинок, які навіть уявити собі не могли в своїх прогнозах журналісти - шанувальники Macintosh.
Підлогу Туротт, стаття для широкої публіки, 2004 рік

Гейтс пророкував Windows іншу долю на COMDEX 2001

У першій половині 2000-х не тільки виставка CES служила Біллу Гейтсу ареною для демонстрації його безпідставних фантазій, пов'язаних з Windows. На щорічній міжнародній комп'ютерній виставці COMDEX в 2001 році (за два роки до її ліквідації) Гейтс пророкував велике майбутнє Windows Tablet PC. Цей гаджет, один з прообразів сучасних планшетів, був трохи переробленою копією Apple Newton MessagePad, створеного в 1994 році. Нагадаю, що в 1998-му Стів Джобс згорнув виробництво Newton. На його думку, робота над цим проектом відволікала команду Apple від більш важливих на той момент продуктів.

Тоді Гейтс висунув досить амбітний прогноз, заявивши, що до 2006 року планшетні комп'ютери (звичайно ж, на базі мобільної версії Windows) стануть більш популярними і затребуваними, ніж настільні ПК. Замість цього ситуація для Microsoft розвернулася і зовсім несподіваним чином. Створена рэдмондской компанією нова версія Windows Longhorn (і відома нам всім під більш поширеним ім'ям «Vista») - виявилася по-справжньому провальною. При цьому Apple навпаки стала дуже успішно продавати свої «маки» широким масам. Власне, ці зміни і задали тон другій половині десятиліття: виробник Mac продовжив активно інвестувати в розвиток своїх роздрібних мереж і виробництво мобільних пристроїв. Тоді як Microsoft почала здавати позиції, будучи не в силах змагатися з конкурентом в області смартфонів, музичних плеєрів і планшетників.

2005-2009: ще п'ять років занепаду Windows і народження iOS

Презентація Білла Гейтса на виставці CES в 2005 році виявилася провальною. Прямо під час його виступу і презентації чергової версії недопрацьованого Windows Media Center програма просто зависла, і поглядам глядачів постав ганебний «синій екран смерті». Крім того, президент Microsoft озвучив якісь розпливчасті ідеї про цифрові розваги, доступних повсюдно («Digital Entertainment Anywhere»). В цьому контексті йшлося про ініціативи на кшталт PlaysForSure, Windows Media Connect і IPTV. При цьому глава рэдмондской компанії так і не пояснив, як зможуть реалізувати у своїх продуктах ці програмні функції виробники самих комп'ютерів, які до цього так і не змогли задіяти технологію Mira у своїх пристроях і випустити планшети Tablet PC або смарт-годинник SPOT.

У свою чергу в рамках Macworld 2005 Apple анонсувала Mac Mini і iPod Shuffle. Було сказано про запуск Mac OS X 10.4 Tiger, Final Cut Express HD, додатки Pages (http://www.iphones.ru/iNotes/82279) з Keynote 2 iWork 05 і iMovie HD пакет iLife.


15-летняя история доминирования Apple на CES и в индустрии

Трохи пізніше в цьому ж році Apple оголосила про свої плани замінити PowerPC комп'ютерами Mac на базі процесорів Intel. Це рішення, до речі, позбавило виробників комп'ютерів з Windows на борту можливості економії за рахунок зростання масштабів виробництва і відповідних переваг перед конкурентом.

На CES 2006 Microsoft представила Xbox 360, приставку з підтримкою HD-DVD. Цим компанія поклала початок дорогої і провальною війні форматів оптичних носіїв в якій другим гравцем виявилася Sony PlayStation 3 і з підтримкою Blu-ray. Ця війна в цілому завдала шкоди всій індустрії. Гейтс також нарешті показав і мобільні пристрої на базі ОС Windows Mobile з вбудованим Portable Media Center.


15-летняя история доминирования Apple на CES и в индустрии

Пізніше в цьому році світ побачив і портативний медіаплеєр Zune, який повинен був перевершити iPod. В цьому випадку Microsoft вирішила обійтися без сторонніх виробників апаратної складової, щоб продукт не канув у Лету як у свій час ініціатива PlaysForSure. Хоча в підсумку Zune чекала та ж доля.

А ось що тоді думав Підлогу Туротт про все, що відбувається.

Незважаючи на масштаби та перелік представлених продуктів на CES варто очікувати, що саме Apple приверне максимум уваги на наступному тижні, коли розпочнеться виставка Macworld. Ці хлопці зараз на вершині світу, з чим всім доведеться змиритися.
Підлогу Туротт, журналіст, прихильник Windows

На той момент Apple вже змогла затьмарити собою відбувається на CES, навіть незважаючи на те, що міжнародне торгове шоу почалося за тиждень до старту Macworld. І в наступні роки компанія з Купертіно продовжить перекривати CES кисень, вже навіть не беручи участь в цій виставці. Більше того, інтерес до Apple був колосальним незважаючи на те, що всі анонси про новинки ставали доступними публіці через цілих півроку після CES - під час її власної конференції розробників Worldwide Developer Conference.


15-летняя история доминирования Apple на CES и в индустрии

Під час Macworld 2006 Apple показала глядачам MacBook Pro і iMac, запустила Intel-версію Mac OS X 10.4 Tiger, а також пакети програм iWork 06 і iLife 06. Замість того щоб продовжувати покладатися на диски, виробник Mac вирішив зробити ставку на цифрові завантаження і контенту. Так iTunes перетворився в самий популярний онлайновий магазин. Там користувачі могли купувати фільми, серіали, а в подальшому - і мобільні додатки. Це далекоглядне рішення також посприяло майбутнього успіху iOS серед шанувальників Apple.


15-летняя история доминирования Apple на CES и в индустрии

Як водиться, CES 2007 знову відкривав своїм виступом Білл Гейтс, який презентував Windows Vista і серверну ОС Windows Home Server. Незважаючи на те, що на цій виставці виступали також і головний виконавчий директор Motorola Ед Зандер, і сам Майкл Делл, всю увагу на себе знову перетягнула Apple зі своєю Macworld.

Адже в рамках Macworld 2007 Стів вразив публіку презентацією iPhone, Apple TV і AirPort Extreme з підтримкою Wi-Fi стандарту 802.11 n.

Варто окремо відзначити, що, хоча сам запуск iPhone в 2007 році просто підірвав індустрію, Apple роками готувалась до цієї події, розвиваючи бізнес і роздрібні мережі до виходу свого першого смартфона.

Новиною на CES 2008 стало повідомлення про швидкий вихід Білла Гейтса на пенсію. Ще один видатний епізод на цьому заході - аж ніяк не презентація якийсь запаморочливою новинки, а те, що хтось із журналістів Gizmodo вирішив розіграти всіх. Цей чоловік взяв і вимкнув кілька великих екранів, що використовуються в рамках шоу. Це все. В цьому році на CES не з'явилося жодного реального конкурента iPhone, і на сайті Gizmodo потім написали, що виставка була «повною лажею в плані мобільних технологій».

Навпаки, Macworld 2008 відзначилася анонсом MacBook Air і новим програмним продуктом - набором прикладних програм для розробників додатків для iPhone. Через місяць після виставки планувалося запустити магазин iOS-додатків App Store.

В цьому ж році компанія з Купертіно повідомила світ, що згортає проведення презентацій Macworld Expo. Анонси новинок надалі планувалося проводити як окремі, тільки їм присвячені події протягом року. Запуск товарів у продаж, як водиться, відбувався через роздрібні магазини виробника.

У ретроспективі здається, що спочатку стратегія анонсування новинок, обрана Apple, була дуже мудрою, далекоглядною і, безсумнівно, успішною. Замість того щоб заманювати своїх потенційних споживачів на сторонню виставку (де їх увагу відволікають конкуренти), компанія зробила ставку на власні заходи. Тут, у свого роду камерній атмосфері, без сторонніх, Apple демонструвала нові iPhone, iPad, Mac і ось в останній раз Apple Watch. Всі увагу публіки на таких заходах Apple прикута виключно до того, що говорять і показують демонстратори.


15-летняя история доминирования Apple на CES и в индустрии

2009 рік ознаменувався тим, що домінування Microsoft на виставці CES прийшов кінець. Найбільшою сенсацією на цей раз стала аж ніяк не чергова версія Windows, а смартфон Palm Pre на базі webOS. Це виявився перший смартфон, який зміг кинути виклик iPhone. Виробник Palm почав відвойовувати у платформи Microsoft Windows Mobile залишки її частки ринку. Багато очікували, що платформа від Palm здатна серйозно конкурувати з iOS.


15-летняя история доминирования Apple на CES и в индустрии

Запуск Pre стався лише влітку 2009-го, і цей смартфон вже не зміг змагатися з новинкою від Apple, iPhone 3GS. Ця модель iPhone за своїми характеристиками наздогнала, а в деяких випадках навіть обійшла Pre. До того ж, той факт, що Apple більше покладалася на свої магазини, ніж на всякі торгові виставки-презентації, також допоміг новому iPhone обійти Palm Pre з продажу.

2010-2015: Samsung і Android замінюють Microsoft на місці лідерів на CES

Репутація Microsoft була повністю зруйнована на CES 2010. Десять років пройшло з того моменту, як Білл Гейтс обіцяв Tablet PC велике майбутнє і перемогу над настільними ПК. І ось компанія вирішила перезапустити невдалий продукт, назвавши його по-новому, Slate PC. Планшет випускався в партнерстві з Hewlett Packard.

Цей крок можна назвати своєрідним превентивним ударом, спробою випередити Apple, адже виробник iPhone тільки планувала запуск власного планшета. Однак кінцевий результат цих потуг виявився ще більш ганебним, ніж сама презентація від Стіва Балмера.

Для запуску iPad компанії Apple не знадобилася навіть Macworld Expo. У Сан-Франциско виробник провів власне захід, і хоча журналісти потім насміхалися над новинкою, її успіх на ринку розставив всі крапки над «i». І вже самі споживачі потім дружно знущалися над громіздким і невиправдано дорогим Ultra-Mobile PC і Slate PC, які не побоялася запустити Microsoft в компанії з виробниками зразок Samsung і HP.

За перший рік після релізу Apple продала більше кількість iPad, ніж Microsoft з її партнерами по виробництву Tablet PC, UMPC і Slate PC змогли реалізувати за цілі 10 років.

Те, що Microsoft втратила контроль над своїми партнерами - виробниками ПК, було помітно ще під час CES. Платформа Android почала набирати популярність, багато в чому завдяки тому, що оператор Verizon Wireless відмовився від співпраці з BlackBerry і зробив ставку на Motorola Droid. Компанія Google також привернула до себе увагу, запустивши свій власний Google Nexus One. Хоча виробництво цього смартфона досить швидко згорнуто через слабких продажів.

На наступний рік, на CES 2011 Microsoft поділилася своїми планами про адаптацію Windows під чіпи на базі архітектури ARM. Так вона планувала допомогти своїм планшетів конкурувати з iPad, забезпечивши їм гарну продуктивність при гідною автономності. Це рішення ознаменувало собою припинення довголітнього партнерства Intel і Microsoft. Зіркою презентації стала мобільна операційна система Android 3.0 Honeycomb, яка повинна була вивести Android-планшети в лідери і перемогти iPad.


15-летняя история доминирования Apple на CES и в индустрии

Звання кращого продукту на виставці, «Best of Show», отримав планшет Motorola Xoom з Honeycomb на борту. Однак це все ж був сирий продукт з недопрацьованим і проблемами в апаратній частині. Кращою фішкою в Xoom виявилася його реклама. У ній простежується аналогія з рекламним роликом Apple Mac 1984 року, який в свою чергу був знятий з відсиланням до оруеллівського твору «1984». Але і ця нещаслива реклама Xoom не особливо спрацювала.


15-летняя история доминирования Apple на CES и в индустрии

Бачення платформи Google Android версії Honeycomb виявилося ближче до Tablet PC, ніж до iPad, так що цей програмний продукт також не здобув особливої популярності.

В той же час власники ліцензії на використання Android випустили власні смартфони з підтримкою стандарту зв'язку 4G. За рахунок цього такі гаджети, як планувалося, мали з легкістю обійти iPhone, в якому 4G-чіп з'явився лише в 2012 році. Ця особливість планувалася як шанс диференціювати Android-смартфони і показати їх перевагу над iPhone. Але ця ідея, тим не менш, так і залишилася нереалізованою. Адже із-за того, що нові смартфони вийшли в продаж сирими, а чіпи 4G першого покоління дуже швидко їх розряджали, пристрої не набули популярності серед споживачів.

У 2012 році на CES Microsoft оголосила про те, що більше не буде брати участь у виставці. Її місце ефектно зайняли корейці з Samsung, анонсувавши Galaxy Note, гібрид смартфона і планшета, оснащений стилусом. Здивувала всіх і Intel, показавши Ultrabook, фактично копію MacBook Air.


15-летняя история доминирования Apple на CES и в индустрии

Для Apple цей рік виявився досить успішним, навіть незважаючи на те, що компанія не випустила жодного дійсно унікального продукту. Світло побачили iOS 6, OS X Mountain Lion, умовно «новий» iPad 3 і реальна новинка iPad mini. Також виробник представив дуже потужний iPad четвертого покоління, iPhone 5 з трохи збільшеним екраном і MacBook Pro з Retina-дисплеєм.

Критики, звичайно ж, знайшли до чого причепитися. Компанію з Купертіно тут же звинуватили у відсутності скільки-небудь цікавих ідей і пророчили їй майбутнє в тіні таких виробників, як Samsung. У підсумку Apple офіційно повідомила про реструктуризацію штату.

В рамках CES 2013 Samsung показала свої величезні телевізори, BlackBerry презентувала нову мобільну ОС BB10, а Intel - мобільні процесори Atom на базі платформи Bay Trail. (Саме ці чіпи Intel активно «впаривала» виробникам планшетів, приплачуючи їм за інтеграцію Bay Trail в їх продукти.)

А ось Apple не доводилося вмовляти інших використовувати її платформу. Її керівництво поділилося вражаючою статистикою. За попередній рік число унікальних скачувань додатків для iOS склало 20 млрд. Потім в середині року користувачі познайомилися з OS X Mavericks, новим інтерфейсом в iOS 7 і оновленим Mac Pro. Не варто забувати і про чергової моделі MacBook Air, а також видозмінених додатках до iWork з новим веб-клієнтом.


15-летняя история доминирования Apple на CES и в индустрии

Трохи пізніше відбувся анонс iPhone 5c і iPhone 5s на базі першого мобільного 64-бітного процесора і з підтримкою Touch ID. А на початку 2014-го ці смартфони надійшли в продаж в Японії за підтримки мобільного оператора NTT DoCoMo і в Китаї з підтримкою місцевих LTE-мереж при співпраці з China Mobile.

Незважаючи на досить скромний за сучасними мірками 4-дюймовий дисплей iPhone 5c і 5s, на світовому ринку вони продавалися активніше всіх інших пристроїв з великими екранами.

У 2014 році в рамках CES Samsung представила нові телевізори з екраном значного розміру і великі планшети. Але той факт, що відомий режисер Майкл Бей, який став обличчям рекламної кампанії Samsung, заплутався в своїх словах, відвернув увагу глядачів від самих продуктів. Однією з найбільш яскравих новинок на цій виставці став графічний процесор NVIDIA Tegra K1. Він нібито гарантував якість графіки як на PlayStation 3 і підтримку чіпів з 64-бітною архітектурою в мобільних пристроях, наприклад, в планшетах. Прямо як у випадку з системою-на-чіпі А7 від Apple.

У свою чергу Apple як завжди витримала паузу протягом усієї весни, дозволивши інформаційних ресурсів просторікувати про швидкий кінець виробника iPhone. Замість цього компанія продемонструвала вищий рівень уміння вести співробітництво, запустивши в партнерстві з серйозними автомобільними компаніями платформу CarPlay. Тоді ж зайшла мова про придбання орієнтованої на молодіжний ринок компанії Beats і про початок партнерства з IBM. В останньому випадку в плани у Apple було створення якісних iPad-додатків для майбутніх корпоративних клієнтів.

На своїй щорічній конференції для розробників WWDC виробник анонсував HomeKit і HealthKit для iOS 8. Тоді ж була представлена OS X Yosemite і новий сервіс Continuity. Потім стався запуск iPhone 6 і 6 Plus, Apple презентувала довгоочікувані смарт-Apple Watch і функцію платежів NFC, Apple Pay. Не забуваємо і про релізі iPad Air 2 і iMac з дисплеєм Retina 5K. І знову конкуренти випали в осад, а виробник зміг зірвати куш в сезон різдвяних свят.

iPad Air 2 з потужним процесором А8Х легко затьмарив собою планшет Nexus 9 з Tegra K1 на борту. А у випадку з Samsung та її флагманськими смартфонами Apple таки реалізувала загрози Джобса про термоядерної війни з конкурентами, просто випустивши свої 4,7-дюймовий та 5,5-дюймовий iPhone.


15-летняя история доминирования Apple на CES и в индустрии

Думка редактора: Apple продовжує отримувати левову частку прибутку на ринку смартфонів, але ось що стосується «термоядерної війни» з Samsung, то зараз таку, швидше, ведуть китайські виробники, що випускають технічно дуже потужні і привабливі зовні пристрої, але дешевше, ніж конкуренти. Саме вони почали перебирати на себе значну частину клієнтів і відкушувати соковитий шматок від ринкового пирога.

У той же час продажі смарт-годин від конкуруючих з Apple виробників припинилися. Народ завмер в очікуванні появи на полицях магазинів Apple Watch. А ось продажі iPhone 6 і 6 Plus навпаки виявилися як ніколи активними. Додатковий піар смартфонам забезпечила нова можливість безконтактних платежів Apple Pay. Та й у цілому, Ці моделі iPhone поки що є єдиними на ринку, в сукупності пропонують користувачам дактилоскопічний датчик Touch ID і 64-бітний процесор на базі архітектури ARMv8.

От і все!


15-летняя история доминирования Apple на CES и в индустрии

Складно уявити більш гармонійне поєднання потужних, технологічно просунутих і тісно інтегрованих один з одним продуктів, ніж в лінійці, випущеної Apple в 2014 році.

У конкурентів компанії з Купертіно просто немає шансів на подібну увагу в індустрії споживчої електроніки, і ніяка міжнародна виставка, навіть такий масштабний захід, як CES, не в силах змінити ситуацію. Що вже говорити про прибутковість і розділі ринку.

Навіть на CES 2015 багато говорили лише про Apple. Причиною тому - факт, що на даний момент найбільш привабливі (в тому числі і у фінансовому плані) платформи для сторонніх розробників і виробників - це HealthKit і HomeKit. Тобто, Apple навіть не потрібно виступати на CES, щоб про неї говорили. Її прекрасно пропиарят співпрацюють компанії.

15 років тому Microsoft будувала наполеонівські плани по виробництву планшетів, телефонів і ПК, і всі вони озвучувалися зі сцени CES. 5 років тому тими ж амбіціями заразилася Google зі своїми партнерами-виробниками Android-пристроїв.

Що ж вийшло в результаті? Інтернет-гігантові довелося видати свою мобільну платформу на поталу тих же виробників, які в минулому не змогли реалізувати плани Microsoft, не впоралися з її програмними розробками. Корейський електронний гігант Samsung, що поставляє на ринок більше половини всіх Android-пристроїв, сильно втратив у прибутках. Те ж можна сказати і про Google, незважаючи на її марні спроби просунути Android і хмарні лептопи Chrome.

Дивовижний процес розвитку, через який пройшла сама Apple за ці 15 років, зайвий раз доводить, що критичні зміни навіть в індустрії ПК відбуваються не так вже й швидко, і на створення нової успішної платформи також йде дуже багато часу. Буквально на наших очах вкрай впливові і прибуткові у свій час компанії не справляються з поставленими цілями, не встигають за змінами і в підсумку приходять в занепад. Так сталося з Nokia, BlackBerry, Palm і Microsoft, причому це далеко не повний список.

Думка редактора: варто відзначити, що BlackBerry потихеньку вибирається з ями завдяки досить успішним, самобутнім і якісним смартфонам Passport і Classic. У свою чергу Microsoft володіє великим запасом міцності і значними джерелами доходу від Windows і Office, так що її ще рано ховати.

Якщо ж дивитися в майбутнє, то і для Apple можуть існувати потенційні загрози. Це і ризик внутрішніх проблем, тупикові шляхи розвитку або навіть надмірна самовпевненість у результаті величезних успіхів. Однак нині ситуація на ринку досить сприятлива. Адже Samsung знаходиться в складній ситуації, а Google все ніяк не вдається змінити своє становище на краще. Так що у виробника iPhone практично немає конкурентів, і у нього є всі шанси в новому році продовжити розвиток без перешкод і домогтися ще більших успіхів.

Зараз, в 2015 році, Apple схожа на Microsoft зразка 1995 року. [ai]

Матеріали по темі:

  • Про гонку Google і Microsoft, які майже наздогнали Apple зразка 1994 року
  • «Дефектна логіка» Google Android

  Ще цікаве:
  • Samsung проведе власну «WWDC» у жовтні
    Samsung часто дорікають в копіюванні дизайну пристроїв, елементів інтерфейсу і...
  • Microsoft просить Apple випустити iTunes для Windows 8
    Windows 8 важко сприймати однозначно, коли вона сама по собі...
  • Це не Intel!
    Всупереч очікуванням процесори для iPhone буде робити Samsung Electronics. Нижче...
|