Продаж музики скорочуються на користь потокових сервісів - слово за Apple і Beats Music
Згідно з даними за минулий рік, продажу цифрової музики продовжують знижуватися, у той час як популярність потокових музичних сервісів стрімко зростає. На тлі цих закономірних для індустрії змін цікаві подальші дії Apple - компанії необхідно міняти модель бізнесу, пов'язану з iTunes.
Проведене Nielsen SoundScan дослідження показало, що за минулий рік популярність потокових музичних сервісів зросла на 54%. Якщо за 2013 рік таким методом було передано 106 млрд композицій, то в 2014 їх кількість зросла до 164 млрд. В той же час продажу цифрової музики продовжують падати: в 2014 році було реалізовано 117,6 млн альбомів (зниження на 9%) і 1,26 млрд пісень (зниження на 12%). Загальне зниження продажів музичних альбомів, як цифрових, так і на фізичних носіях, скоротилося на 11%, досягнувши 257 млн.
Цікаво, що єдиним музичним носієм, який продемонстрував зростання, став вініл. Пластинки купують все активніше з кожним роком. У 2014 обсяг продажів досяг рівня 1991 року. Однак це не можна назвати життєво важливим показником для всієї музичної індустрії.
В даний момент немає абсолютно ніяких передумов для зворотного зміни ситуації: продаж музики продовжать падати під натиском музичних сервісів, що діють за допомогою поширення підписок. В Apple, мабуть, відмінно вловили тренд і тому в 2014 році зважилися на покупку Beats, отримавши в своє розпорядження досить якісний музичний потоковий сервіс Beats Music. При всіх своїх достоїнствах він володів лиш одним серйозним недоліком - малим числом передплатників.
Всього 110 тис. користувачів станом на березень минулого року - дуже скромний показник, але не для Apple. Компанія володіє можливістю миттєво наростити власну базу і це, судячи з усього, вже відбувається. Якийсь час назад з'явилися чутки про те, що сервіс Beats Music буде інтегрований в iOS і, цілком ймовірно, стане частиною iTunes. Залишимо осторонь питання ребрендингу та інших дрібних деталей - вони дійсно не дуже важливі в довгостроковій перспективі. Також досить умовне відношення до даного питання має iTunes Radio.
Таким чином, у 2015 році варто очікувати неодмінну інтеграцію Beats Music з iOS і iTunes, а також пристроями Apple. При цьому число користувачів iPhone і iPad повинна сама по собі забезпечити природний приріст бази передплатників сервісу. Власникам iOS-пристроїв більше не потрібно буде шукати альтернативу. Для компанії з Купертіно це повинно стати вирішенням проблеми з падінням продажів музики в iTunes Store і, хто знає, може навіть реанімувати iPod. Залишається відкритим питання з відношенням до даного зміни звукозаписних студій і правовласників, але це вже трохи інша історія, розібратися в якій повинні Едді Кью і Джиммі Айовин.
Все-таки купівля Beats, нехай і за досить великі гроші, поступово стає виправданою, хоча очевидно, що це було далеко не відразу. [ai]
Ще цікаве:
- Потокове радіо Beats Music з'явиться вже в кінці січня
Новий сервіс потокового радіомовлення з'явиться вже наступного тижня... - Apple просуває додаток Beats Music в App Store
Інтеграція Beats всередині Apple триває. Продукція виробника вже продається через... - Apple може знизити ціну на передплату Beats Music
Ми вже повідомляли, що Apple планує поєднати куплений проект Beats...