Menu

Машини-монстри: GE90-115B - найбільший і найпотужніший у світі авіаційний реактивний двигун

Машины-монстры: GE90-115B - самый большой и самый мощный в мире авиационный реактивный двигатель


Коли літак Флайєр-1, створений братами Райт у 1903 році вперше піднявся в повітря, його приводив у дію чотирициліндровий двигун внутрішнього згоряння, потужністю всього в 12 кінських сил. У той час Орвіл і Уілбур Райт ще навіть не могли припустити, що завдяки їх зусиллям, що поклали початок розвитку моторної авіації, вже через 110 років літаки будуть підніматися в повітря з допомогою величезних реактивних двигунів, потужність яких перевищує потужність двигуна Титаніка складену з потужністю двигунів перших космічних ракет. І до таких двигунів можна віднести двигуни серії GE90 виробництва компанії GE Aviation, які призначені для використання у великих авіалайнерах компанії Boeing 777-ї серії.

Технології, які лягли в основу створення двигунів серії GE90, були створені на основі технологій, розроблених в 1970-і роки в рамках програми НАСА Energy Efficient Engine. Перші двигуни GE90 дебютували в 1995 році, піднявши в повітря 777-е авіалайнери компанії British Airway. Перші три моделі двигунів з серії GE90 забезпечували тягу від 33.5 тонн (74 000 lbf) до 52 тонн (115 000 lbf). З того моменту часу фахівці компанії GE Aviation провели ряд поліпшень конструкції двигунів і сучасні варіанти, двигуни моделей GE90-110B1 і GE90-115B можуть забезпечити тягу понад 57 тонн (125 000 lbf). Ці два величезних реактивних двигуна призначені виключно для останніх і найбільших моделей авіалайнерів Boeing 777 - 777-200LR, 777-300ER і 777-200F.

Машины-монстры: GE90-115B - самый большой и самый мощный в мире авиационный реактивный двигатель


Найбільшим за габаритними розмірами є двигун GE90-115B. Його довжина становить 5.5 метрів, ширина - 3.4 метра, а діаметр турбіни - 3.25 м при загальній вазі двигуна 8282 кілограма. Незважаючи на такі габарити і вага, GE90-115B є найефективнішим на сьогоднішній день двигуном з точки зору відношення потужності до кількості споживаного палива. Висока ефективність була отримана за рахунок використання 10-ступеневого повітряного компресора, за рахунок якого турбокомпресор турбіни двигуна дозволяє стиснути повітряно-паливну суміш до співвідношення 23:1.

Конструкція двигуна GE90-115B настільки ж вражаюча, як і його технічні характеристики. Основним матеріалом, використаним у двигуні, є матричний композиційний матеріал, який без руйнування та деформації витримує більш високі температури горіння палива, ніж в інших двигунах. Високотемпературне згоряння палива дозволило добитися 10-відсоткової економії палива ще в ранніх моделях двигунів, а в більш сучасних моделях цей показник ще вище.

На додаток до всього вищесказаного можна відзначити, що з 2002 року двигун GE90-115B є самим потужним авіаційним реактивним двигуном на сьогоднішній день, відповідно до Книги світових рекордів Гіннеса. Але це не єдиний світовий рекорд, який був встановлений за допомогою двигуна GE90-115B. Найдовший безперервний комерційний переліт, тривалістю 22 години 42 хвилини з Гонконгу до Лондона в 1995 році був здійснений завдяки двигунам GE90-115B. За цей час літак перетнув Тихий океан, Північноамериканський континент, Атлантичний океан і здійснив посадку в аеропорту Хітроу.

Машини-монстри - все про виняткових машинах, механізмах і пристроях в світі, від величезних засобів знищення собі подібних до крихітних точних пристроїв, механізмів і всього того, що знаходиться в проміжку між ними.





|