Виявлена найближча придатна для життя планета, що знаходиться в системі Тау Кита на відстані 12 світлових років від Землі

Обнаружена самая близкая пригодная для жизни планета, находящаяся в системе Тау Кита на расстоянии 12 световых лет от Земли

У однієї з найближчих до нас зірок, Тау Кита (Tau Ceti), виявлена система з п'яти планет, одна з п'яти планет знаходиться в зоні Златовласки, в зоні системи, де умови на поверхні планети, сприятливі для виникнення та існування різних форм біологічного життя. Тау Кита є не тільки "сусідом" Сонячної системи, розташовуючись на відстані 12 світлових років від Землі, ця зірка має майже таку ж масу і такий же світловий спектр, як і наше Сонце. Виявлення планети в зоні Златовласки Тау Кита робить цю планету найближчою до Землі планетою, сприятливого для життя, і одним з перших кандидатів на ціль для першої міжзоряної експедиції, в яку вирушать люди майбутнього.

Варто відзначити, що планета системи Тау Кита, стала найближчою до Землі планетою, сприятливого для життя, потіснила з цього місця іншу планету, яка була відкрита місяць тому, і яка знаходиться на відстані 42 світлових роки від Землі. Всі нещодавно відкриті планети системи Тау Кита всі мають маси у два-шість разів перевищує масу Землі, що робить цю планетарну систему системою з найменшою масою серед відомих людям. А планета, що знаходиться в зоні Златовласки, має масу у п'ять разів перевищує масу Землі. Зараз це найменша відома планета, розташована в сприятливій зоні зірки, подібної до Сонця.

"Дане відкриття ще раз підтверджує теорію про те, що практично у кожної зірки в космосі є планети і в нашій галактиці повинно бути багато планет розміром з Землю і умови на яких сприятливі для життя" - розповідає Стів Вогт, професор астрономії та астрофізики Каліфорнійського університету в Санта-Круз. - "Зараз ми починаємо розуміти, що у Всесвіті найчастіше зустрічаються планетарні системи з декількома планетами, періоди обертання яких навколо своїх зірок не перевищують 100 земних діб. Це в корені відрізняється від нашої власної системи, в якій немає нічого ближчого до Сонця, ніж Меркурій. Це робить нашу Сонячну систему свого роду унікумом, а не типовим представником планетарних систем".

Планетарна система Тау Кіта була виявлена і вивчена завдяки новому методу спостереження, який дозволяє чітко розпізнати сигнали, в два рази більш слабкого рівня, ніж рівень сигналів, зазвичай використовуються в астрономії. "Ми розробили нові методи математичного моделювання, на яких ми перевіряємо всі вступники до нас дані. Для перевірки цих математичних моделей ми використовували реальні дані, які були запроваджені штучні сигнали певних рівнів. Математика спрацювала відмінно, відновивши сигнали їх форму завдяки використанню комбінації різних методів" - розповів Микко Туоми (Mikko Tuomi), вчений-астроном з університету Хартфордшира. - "Це дозволило нам майже повністю позбавитися від шуму перешкод і дозволило нам виявити планети, що мають порівняно малу масу".

В даний час людьми з допомогою різних наукових інструментів виявлено близько 1800 екзопланет, що знаходяться на величезних відстанях від Землі. При цьому, умови на поверхні переважної більшості з цих планет абсолютно виключають можливість існування на них біологічного життя. Тому виявлення сприятливою планети майже "на порозі" нашого космічного "вдома" є знаменною подією і відкриває цілий ряд нових можливостей для проведення досліджень.

"Тау Кита є одним з найближчих наших космічних сусідів. Ця зірка настільки яскрава, що скоро ми будемо в змозі вивчити склад атмосфер її планет і визначити, чи є життя на який-небудь з них".