Menu

Повністю електричний літак Airbus E-FAN вперше піднімається в повітря

Полностью электрический самолет Airbus E-FAN впервые поднимается в воздух


Перший у світі літак, двигуни якого приводяться в дію виключно енергією з акумуляторних батарей, Airbus E-FAN вперше піднявся в повітря і здійснив випробувальний політ на аеродромі поблизу Бордо, Франція. Цей маленький експериментальний двомісний літак має два електричних пропелера, виготовлених за технологією E-Thrust, сумарною потужністю 60 кВт, які черпають енергію з батареї, що складається з 120 літій-полімерних акумуляторів ємністю 40 ампер-годин кожна. Потужності двигунів достатньо для того, щоб літак літав зі швидкістю 220 кілометрів на годину, а одного заряду акумуляторних батарей вистачає на політ, тривалістю від 45 хвилин до 1 години.

Полностью электрический самолет Airbus E-FAN впервые поднимается в воздух


Літак E-FAN має довжину 6.67 метра, його розмах крил становить 5.5 метрів, а вага - 500 кілограмів. У польоті літак видає лише неголосний звук, що нагадує шум від працюючого фена. Слід зазначити, що в конструкції літака E-FAN використано безліч технологій, які здатні влаштувати революцію в області малої авіації, але низька швидкість польоту, невеликі розміри літального апарату і мала тривалість польоту поки ще є перешкодами почав практичного застосування таких технологій щодо літаків великих розмірів.

Однак, деякі великі виробники авіаційної техніки вже висловили зацікавленість подальшого розвитку технологій E-Thrust. Цілком імовірно, що завдяки цьому в недалекому майбутньому з'являться багатомісні пасажирські або транспортні літальні апарати, що приводяться в рух повністю електричними або гібридними силовими установками на базі технології E-Thrust.

Полностью электрический самолет Airbus E-FAN впервые поднимается в воздух


Крім усього іншого, технологія E-Thrust має безліч переваг перед іншими технологіями з екологічної та економічної точки зору. Згідно наявної інформації, годинний політ літака E-FAN обходиться в суму близько 16 доларів, у той час як політ літака порівнянних габаритів із звичайним бензиновим двигуном коштує близько 55 доларів. Крім низької вартості польоту, літак не робить ніяких викидів шкідливих речовин і вуглецю в навколишнє середовище.

Літак, який був використаний в перших випробуваннях технології E-Thrust, є двомісним варіантом Airbus E-FAN 2.0, який приводиться в дію виключно енергією з його акумуляторних батарей. Компанія Airbus вже планує створення більш великого чотиримісного варіанти Airbus E-FAN 4.0, який буде приводитися в дію гібридною силовою установкою, і який можна буде використовувати в якості навчального літака і літака малого класу загального призначення.



|