Menu

Безпілотники X-47B провалюють самий останній етап льотних випробувань

Беспилотники X-47B проваливают самый последний этап летных испытаний


Експериментальний безпілотний літальний апарат UCAS-D (Unmanned Combat Air System Demonstrator) X-47B, який був розроблений і виготовлений відомою оборонної компанією Northrop Grumman, вже увійшов в історію авіації, як перший літаючий робот, який здійснив самостійну посадку на льотну палубу авіаносця в автоматичному режимі. Перше самостійне приземлення було скоєно наприкінці минулого місяця, а тиждень тому безпілотник X-47B здійснив ще одне вдале приземлення на палубу авіаносця ВМС США Джордж Х.В. Буш (USS George HW Bush, CVN 77) і ще одну спробу приземлення в той же день, яка була перервана ще до початку виконання маневрів.

Експерти ВМФ США і компанії Northrop Grumman вважають, що причиною відмови здійснення посадки стала комп'ютерна помилка, яка виникла перш ніж була зроблена спроба приземлення. Три різних навігаційних комп'ютера літального апарата не змогли домовитися" між собою про правильному плані дій, що призвело до прийняття рішення про неможливість здійснення благополучної посадки в даний момент часу. Після виникнення помилки управління БПЛА X-47B було перехоплено людьми і безпілотник вирушив у бік наземної повітряної бази для здійснення більш безпечного приземлення. На зміну першому беспилотнику у повітря було піднято другий з існуючих безпілотників X-47B. Але на шляху до авіаносця його політ був перерваний з невказаним технічних причин і він повернувся на аеродром сухопутної бази військово-морської авіації Patuxent River.

Два примірники БПЛА X-47B, що мають назву Salty Dog 501 і 502, збираються скоро "вийти на пенсію", перетворившись на музейні експонати. Але їх частково успішні випробування демонструють, що у даної технології є величезний потенціал для реорганізації галузі морської палубної авіації. Майбутні безпілотники, створені на технологіях програми X-47B, зможуть злітати самостійно, самостійно виконувати поставлені бойові завдання, повертатися до авіаносцю та здійснювати посадку для того, щоб заправитися пальним, боєприпасами і отримати нове завдання, перш ніж знову відправитися в політ.

Два невдалих польоту безпілотників X-47B є свідченням того, що ця нова експериментальна технологія ще не готова до практичного застосування. Якби X-47B були бойовими літальними апаратами, що стоять на озброєнні, то стався збій став би надзвичайною подією, мають не дуже добрі наслідки. Але безпілотники X-47B є лише випробувальними стендами для нових технологій, відмови яких мають для дослідників настільки ж важливе значення, як і досягнуті успіхи.

|