Menu

Безпілотник X-47B здійснив першу посадку на палубу авіаносця в автоматичному режимі

Беспилотник X-47B совершил первую посадку на палубу авианосца в автоматическом режиме


Безпілотний літальний апарат X-47B, який розробляється в рамках програми Unmanned Combat Air System Demonstrator (UCAS-D) компанією Northrop Grumman, увійшов в історію як перший літаючий робот, який здійснив самостійну посадку в автоматичному режимі на палубу йде в море авіаносця. У середу, 10 липня 2013 року, безпілотник X-47B, що має кодову назву "Salty Dog 502", злетів з смуги сухопутного аеродрому військово-морської авіації Patuxent River, своїм ходом дістався до авіаносець ВМФ США Джордж Х.В. Буш (USS George HW Bush, CVN 77), що знаходиться у відкритому морі поблизу берегів Вірджинії, і скоїв автоматичну посадку на його льотну палубу.

Беспилотник X-47B совершил первую посадку на палубу авианосца в автоматическом режиме


Льотна палуба авіаносця Джордж Х.В. Буш вже добре знайома" беспилотнику X-47B, 14 травня цього року безпілотник здійснив перший самостійний зліт з цієї палуби за допомогою катапульти, а через три дні, 17 травня 2013 року, цей літальний апарат здійснив першу посадку на палубу авіаносця, правда, під керуванням наземного оператора. В цей раз безпілотник, що летить зі швидкістю 145 вузлів (268 кілометрів на годину), в автоматичному режимі зайшов на посадку, знизився, торкнувся своїм шасі палуби авіаносця і зачепився гаком за трос кабельної гальмівної системи, що призвело до короткої і швидкої зупинки літального апарату.

Слід нагадати нашим читачам, що однією з цілей, яку переслідувало створення безпілотника X-47B UCAS-D, є перевірка можливості вчинення літаючим роботом операції посадки на палубу йде в море авіаносця в автоматичному режимі, що є однією з найбільш важких завдань і для людей-пілотів. Для цього фахівцями компанії Northrop Grumman було створено спеціалізоване навігаційне програмне забезпечення, в якому був врахований досвід безлічі поколінь пілотів, і яке працювало за рахунок використання системи GPS, системи обробки візуальної інформації та інших джерел навігаційних даних, включаючи дані про напрямок і швидкість руху повітряних потоків у районі здійснення посадки.

Беспилотник X-47B совершил первую посадку на палубу авианосца в автоматическом режиме


Крім досконалої системи управління, орієнтованої на використання в морських умовах, конструкція безпілотника була створена з прицілом можливості його застосування в якості палубної авіації. Розмах крил X-47B становить 18 метрів, що дозволяє йому злітати і сідати на палубу авіаносця практично будь-якого класу, а кінці крил можуть бути переміщені в вертикальне положення для зниження займаної апаратом площі в ангарі авіаносця.

Вчинення автоматичної посадки на авіаносець є "фінальним акордом" безпілотника X-47B, який так і жодного разу не брав участі в жодних бойових діях. Після вчинення ще декількох польотів на цьому тижні, "Salty Dog 502" і другий існуючий безпілотник X-47B будуть повернуті на базу Patuxent River, де буде проведено їх роззброєння та демонтаж секретного обладнання. Після цього вони стануть експонатами Музею військово-морської авіації.



|