Menu

Важкий безпілотник-шпигун MQ-4C Triton вперше піднімається в повітря

Тяжелый беспилотник-шпион MQ-4C Triton впервые поднимается в воздух


Слід зауважити, що даний рік є вельми напруженим і успішним роком, який можна назвати рекордним, для американської оборонної компанії Northrop Grumman. Прямо зараз безпілотний літальний апарат (БПЛА) компанії X-47B UCAV успішно проходить програму льотних випробувань, здійснюючи злети і посадки на палубу авіаносця, що знаходиться у відкритому морі. А буквально нещодавно в повітря вперше піднявся важкий безпілотний літальний апарат MQ-4C Triton, наявність якого може кардинально змінити принципи ведення розвідки і спостереження за морською поверхнею. Під час першого польоту безпілотник знаходився в повітрі 80 хвилин часу, досягнувши висоти близько 6 кілометрів.

БПЛА MQ-4C Triton не є кардинально новою платформою. Його обриси виглядають вкрай знайоме з-за його попередника, апарату RQ-4 Global Hawk компанії Northrop Grumman, який широко використовували всі кому не лінь, починаючи від військових і закінчуючи НАСА, для проведення операцій з розвідки та спостереження, для екологічного контролю, збору метеорологічних даних і т.п. Triton по суті є модернізацією Global Hawk, оптимізованої для ведення дій у морському середовищі, з посиленим корпусом і анти-обледенительными системами, які дозволять йому швидко спускатися і підніматися на великі висоти.

Завдяки модернізації конструкції MQ-4C Triton зможе літати над морем на максимальній висоті близько 18 кілометрів, хоча його робочою висотою вважається висота в 16.5 кілометрів. Апарат зможе знаходитися в повітрі безперервно протягом 24 годин, охоплюючи сприйняттям своїх високочутливих датчиків поверхню моря або океану, діаметром понад 4 тисяч кілометрів. Використовуючи датчики системи Broad Area Maritime Surveillance (BAMS) і секретну високотехнологічну радарну систему безпілотник зможе виявляти і класифікувати всі судна, що потрапили в його полі зору.

Замість того, щоб просто реєструвати судно як спалах на екрані радара, система BAMS зможе отримати зображення судна досить високої якості для того, щоб провести його ідентифікацію по контурах корпусу. Таким чином, безпілотник зможе відрізнити контейнеровоз від китайської джонки і атомної субмарини на відстані майже 2000 кілометрів, а у разі необхідності він зможе швидко спуститися для детального огляду судна, що викликало особливий інтерес.

Але все перераховане вище є поки ще тільки бажаннями компанії Northrop Grumman і американських військових. І безпілотник MQ-4C Triton, і система BAMS, все ще знаходяться на ранніх стадіях розробки, першим великим кроком вперед яких є перший політ безпілотника. Незважаючи на це і на те, що до появи готового безпілотника пройде мінімум кілька років, компанія Northrop Grumman вже має замовлення на 68 Triton-ів, які будуть базуватися в п'яти різних місцях по всій земній кулі.



|