Menu

Машини-монстри: Habbakuk - проект найбільшого в світі авіаносця, зробленого з льоду.

Машины-монстры: Habbakuk - проект самого большого в мире авианосца, сделанного изо льда.


У часи Другої світової війни практично всі країни зробили великі ривки в науці, техніці і технологіях. Завдяки цьому починали реалізовуватися навіть досить незвичайні і дивовижні проекти. Британський винахідник Джеффрі Пайк (Geoffrey Pyke) якраз і запропонував англійської флоту таку божевільну ідею, ідею створення самого великого, навіть за сьогоднішніми мірками, авіаносця, виготовленого переважно з льоду.

Матеріал, з якого передбачалося будувати авіаносець, був названий пайкріт (Pykrete), про походження назви досить неважко здогадатися -). Пайкріт представляв собою матеріал, що складається на 86 відсотків з льоду і на 14 відсотків з дрібної деревної тирси. Ідея використання такого незвичайного конструкційного матеріалу народилася у Пайка у зв'язку з гострим дефіцитом металу, який спостерігався у Великобританії в ті часи, і через що Великобританія не могла реалізувати деяку частину своїх планів, спрямованих проти фашистської Німеччини.

Машины-монстры: Habbakuk - проект самого большого в мире авианосца, сделанного изо льда.


Так як основою пайкрита був звичайний лід, то його можна було зробити практично в будь-яких кількостях. Але разом з цим пайкріт успадкував деякі недоліки звичайного льоду - він танув, хоча і більш повільно, ніж чистий лід. Малося на увазі, що розтанув матеріал можна було відновлювати прямо в море, використовуючи забортну воду.

Проект, що отримав назву Habbakuk почав розроблятися зусиллями підрозділу U.K. Combined Operations division, до складу якого входили як і військові, так і цивільні службовці. Згідно з планами судно повинно мати довжину 610 метрів, 92 метри в ширину і 61 метр у висоту. Загальна вага судна перевищував би два мільйони тон, а його конструкція була би виготовлена з 12-метрових блоків пайкрита.

Машины-монстры: Habbakuk - проект самого большого в мире авианосца, сделанного изо льда.


Розміри судна є гігантськими навіть за сьогоднішніми мірками. Для порівняння, довжина авіаносця класу Nimitz становить близько 330 метрів, ширина - 77 метрів, а вага - близько 100 тисяч тонн. Сучасні авіаносці несуть в середньому близько 90 літаків і обслуговуються командою в 3 тисячі чоловік. Авіаносець Habbakuk, завдяки його габаритами був би здатний нести близько 200 винищувачів, а його обслуговуванням і управлінням займалася б команда з 3700 чоловік.

Як і більшість подібних монстрообразних проектів, реалізація проекту Habbakuk закінчилася будівництвом досвідченого зразка такого "крижаного" судна з пайкрита, довжиною 20 метрів.

Ну а відомі "Руйнівники міфів" Джеймі Хинемен і Адам Сэвэдж виготовили кілька зразків пайкерита і провели деякі їх випробування, порівнюючи матеріал Пайка з льодом, які продемонстрували те, що Джеффрі Пайк у свій час був не так вже й неправий, пропонуючи використовувати цей матеріал. Відео "Руйнівників міфів", експериментують з пайкритом, можна подивитися за цією адресою.

Машини-монстри - все про виняткових машинах, механізмах і пристроях в світі, від величезних засобів знищення собі подібних до крихітних точних пристроїв, механізмів і всього того, що знаходиться в проміжку між ними.

|