Menu

Машини-монстри: Landkreuzer P1000 Ratte і P1500 Monster - невтілені проекти величезних танків гітлерівської Німеччини.

Машины-монстры: Landkreuzer P1000 Ratte и P1500 Monster - невоплощенные проекты огромных танков гитлеровской Германии.


У всі часи воюючі сторони придивлялися до техніки противника, запозичуючи новіше ідеї і незвичайні рішення для створення своєї техніки. Не становила винятку з цього правила і гітлерівська Німеччина за часів Другої Світової Війни. Наприклад, танк "Пантера" був прямою похідною від радянського танка Т-34. Але у Німеччині в ті часи були і власні незвичайні ідеї, в основі яких не лежало нічого існуючого на той момент. І до таких ідей можна сміливо віднести проекти найбільших танків Landkreuzer P1000 Ratte і P1500 Monster, які так і не були втілені в реальності.

23 червня 1942 року німецьке Міністерство озброєнь, яке, крім усього іншого займалося розробкою підводних човнів, запропонувало на розгляд Адольфа Гітлера проекти величезних танків, вагою 1000 і 1500 тонн кожен. Гітлер, який всіляко заохочував всілякі новаторські ідеї в області озброєнь, поставив перед машинобудівним гігантом Німеччини Крупом завдання щодо реалізації даних проектів. Перший танк-монстр повинен був отримати назву Landkreuzer P1000 Ratte.

Машины-монстры: Landkreuzer P1000 Ratte и P1500 Monster - невоплощенные проекты огромных танков гитлеровской Германии.


Довжина танка P1000 повинна була складе 35 метрів, ширина - 14 метрів і висота - 11 метрів. Гусениці, на яких повинен був пересуватися цей монстр, мали ширину 3.6 метра, і були складені з трьох секцій, шириною 1.2 метра. Така ширина гусениць забезпечувала танку площу контакту з поверхнею, достатню для того, що б танк не провалювався під землю під дією власної ваги.

Танк P1000 і його знаряддя управлялися екіпажем, чисельністю 20 осіб, а в рух його приводили два 24-циліндрових двигуна MAN V12Z32/44 потужністю 8500 кінських сил. Ці двигуни, використовувані в підводних човнах, забезпечували танку сумарну потужність 17000 кінських сил. Але пізніше, вже при проведенні інженерних розрахунків, було висловлено пропозицію заміни двох вищезгаданих двигунів вісьмома 20-циліндровими двигунами Daimler-Benz MB501, потужністю по 2000 кінських сил кожен, які в ті часи встановлювалися на торпедних катери.

Машины-монстры: Landkreuzer P1000 Ratte и P1500 Monster - невоплощенные проекты огромных танков гитлеровской Германии.


Математичні розрахунки показували, що потужності двигунів в обох варіантах вистачало для руху танка P1000 зі швидкістю 40-45 км/год., що є надзвичайно високою швидкістю для такої масивної конструкції.

Основним озброєнням танка P1000 були два корабельних знаряддя SK-C/34 калібру 280 мм, встановлені на основній поворотній башті. У задній частині танка була встановлена додаткова вежа з одним 128-мм знаряддям. Протиповітряну оборону забезпечували вісім 20-мм зенітних гармат Flak38 і додаткову вогневу міць цієї "фортеці на гусеницях" забезпечували два важких знаряддя-мортири Mauser 151/15.

Поки проект P1000 втілювався на ватмані, Крупп почав розробку такого проекту, проекту танка P1500, вагою 1500 тонн. Танк P1500 повинен був мати більш товсту броню від 250 мм до 360 мм, порівняно з бронею танка P1000, яка мала товщину від 150 мм до 220 мм. Танк P1500 повинен був нести одне 800-мм знаряддя, подібну знаряддю, встановленим на залізничних платформах "Товстий Густав" і "Дора". Так само на танку повинно було встановлюватися два 150-мм додаткових знаряддя і маса зенітних кулеметів і гармат. У рух танк P1500 повинен був наводитися чотирма двигунами від підводних човнів MAN V12Z32/44, які забезпечували сумарну потужність 34000 кінських сил.

Машины-монстры: Landkreuzer P1000 Ratte и P1500 Monster - невоплощенные проекты огромных танков гитлеровской Германии.


Спорудження танків подібних габаритів могла зруйнувати машинобудівну галузь Німеччини, яка в той момент і так працювала в дуже напруженому режимі. Для спорудження цих танків знадобилося б кілька тисяч кваліфікованих робітників, інженерів, механіків та інших фахівців. Команда фахівців, яка покликана підтримувати такі танки в робочому стані під час участі в бойових діях так само за чисельністю наближалася до чисельності середнього армійського підрозділу.

Тому, на початку 1943 року, Міністр озброєнь Німеччини Альберт Шпеєр (Albert Speer) видав наказ про припинення робіт над обома проектами. До того часу була готова головна гарматна башта для танка P1000, яка згодом була встановлена на лінії Тронхейма в Норвегії.

Машини-монстри - все про виняткових машинах, механізмах і пристроях в світі, від величезних засобів знищення собі подібних до крихітних точних пристроїв, механізмів і всього того, що знаходиться в проміжку між ними.



|