Menu

Машини-монстри: Перші безпілотники, які були створені і використовувалися в часи Першої Світової Війни

Машины-монстры: Первые беспилотники, которые были созданы и использовались во времена Первой Мировой Войны


Безпілотні літальні апарати з дистанційним управлінням були створені і використовувалися набагато раніше, ніж може собі уявити більшість людей. Один із найперших подібних літальних апаратів, Kettering "Bug", був створений ще в часи Першої Світової Війни. Цей літальний апарат являв собою некерований біплан, свого роду літаючу бомбу, яка після зльоту рухалася по заздалегідь заданому курсу до обраної мети.

На безпілотник Kettering "Bug" було встановлено перше подобу механічного автопілота, який підтримував курс літального апарата після його запуску в повітря. Під час Першої Світової Війни було виготовлено кілька досвідчених зразків таких безпілотників, але до того часу, як вони почали робити свої перші польоти, війна вже закінчилася. Але, як би там не було, цей безпілотник став першим предком всіх сучасних крилатих ракет.

Найбільшою перешкодою до широкого використання безпілотників у ті часи було те, що кожен раз при їх використанні сам літальний апарат і складна для того часу механіка автопілота повністю руйнувалися, що робило всі операції з використанням таких апаратів досить дорогими. Другою перешкодою було те, що після запуску апарату в повітря не було можливості перервати його завдання або змінити курс його польоту.

Машины-монстры: Первые беспилотники, которые были созданы и использовались во времена Первой Мировой Войны


Деякі з досвідчених зразків літальних апаратів Kettering "Bug" були призначені для поразки ворожих ціліше з допомогою некерованих реактивних ракет, які до того часу вже були розроблені і були досить недорогим способом доставки заряду вибухової речовини до заданої мети. Звичайно, якість виготовлення ракет в той час було ще вкрай низьким і після запуску деякі екземпляри ракет того часу вели себе, м'яко сказати, абсолютно непередбачувано. Тому, для того щоб добитися гарантованого знищення ворожих цілей ці ракети випускалися десятками і навіть сотнями за один раз.

Слід зазначити, що в ті ж часи була розпочата розробка і застосування перших керованих і некерованих ракет класу повітря-повітря. Некеровані ракети в силу непередбачуваного характеру їх поведінки представляли небезпеку не тільки для літаків супротивника, але і для літаків дружніх сил, більше того, випускаючи ракету, пілот ризикував підстрелити свій власний літак, що й траплялося досить часто.

Для вирішення цієї проблеми доктор Генрі Ст. Уолден (Dr. Henry W. Walden), дантист з Массачусетсу, винахідник і льотчик-піонер (він побудував і підняв у повітря перший літак-моноплан в США в 1909 році), в 1915 році почав розробку першої ракети з системою дистанційного радіоуправління. Ця ракета запускалася з літака, пілот візуально контролював політ ракети і коригував її траєкторію з допомогою передаються радіосигналів. Радіосигнали управляли положенням крихітних серводвигунів, які переміщали положення лопатей хвостового оперення, а система радіоуправління базувалася на основі системи, продемонстрованої Ніколою Теслою ще в 1898 році.

Машины-монстры: Первые беспилотники, которые были созданы и использовались во времена Первой Мировой Войны


На жаль, ідея Уолдена так і залишилася поза полем інтересів американського уряду і військових, незважаючи на те, що на неї був оформлений відповідний патент. А працездатність і доцільність цієї ідеї була доведена майже чверть століття тому, коли перші радіокеровані ракети були створені і використані німцями в ході Другої Світової Війни. Зрештою Уолден в 1957 році пожертвував свою радіокеровану ракету в фонд Смітсонівського Національного музею авіації і космічної техніки, де вона і знаходиться в даний час.

Машини-монстри - все про виняткових машинах, механізмах і пристроях в світі, від величезних засобів знищення собі подібних до крихітних точних пристроїв, механізмів і всього того, що знаходиться в проміжку між ними.



|