Menu

Моделювання показало, що божевільна ідея транспортної системи Hyperloop може реально працювати

Моделирование показало, что безумная идея транспортной системы Hyperloop может реально работать


Елон Маск (Elon Musk), засновник і керівник компаній SpaceX і Tesla Motors, не так давно заінтригував весь світ уявної божевільної ідеєю футуристичної транспортної системи під назвою Hyperloop, про яку ми вже розповідали нашим читачам. Подорож в пасажирській капсулі на магнітній подушці зі швидкістю в декілька тисяч кілометрів на годину всередині системи трубопроводів, повітря в яких відкачано до значного дозволу, здається чимось фантастичним, але недавно проведене комп'ютерне моделювання показало, що така система не порушує ніяких законів фізики, і швидше за все буде працювати при її створенні в реальному світі.

Нагадаємо, що система Hyperloop, яка може стати альтернативою надшвидкісним залізничним магістралям, буде представляти собою розгалужену систему трубопроводів, з яких буде відкачано практично все повітря. Спеціальні пасажирські капсули, в яких здатні розміститися по 28 пасажирів, будуть рухатися всередині трубопроводів на магнітній подушці, розганяються електромагнітними лінійними прискорювачами, які є частиною трубопроводів.

Компанія Ansys, яка є розробником моделюючого програмного забезпечення для промислових, транспортних систем, створила математичну модель системи Hyperloop, грунтуючись на даних, наданих Элоном Маском, обсяг яких склав 57 сторінок друкованого тексту. І коли ця модель призвела віртуальну систему Hyperloop в дію, інженери були вражені правильністю використаних принципів та рішень. Слід зауважити, що компанія Ansys свого часу провела розрахунки математичних моделей для проектів компанії Елона Маска SpaceX, а виконаний аналіз системи Hyperloop не носить офіційного характеру.

"Я переконаний, що проект Hyperloop, у разі його реалізації, безумовно буде працювати", - розповідає Сэндип Совэни (Sandeep Sovani), керівник відділу транспортної стратегії компанії Ansys, - "Ми не виявили ніяких кардинальних проблем, роблять нездійсненним цей божевільний проект".

Команда Совэни створила математичний опис віртуального трубопроводу і пасажирської капсули, грунтуючись на детальних даних і попередніх кресленнях, які були присутні в документі, наданому Элоном Маском. Всередині віртуального трубопроводу був знижений тиск повітря, а віртуальна пасажирська капсула рухалася в цьому трубопроводі на швидкості, що перевищує 700 кілометрів на годину, піддаючись впливу потоку повітря, подібно до моделей літаків або автомобілів в аеродинамічній трубі.

Звичайно, фахівці з команди Совэни вказують на те, що перед практичною реалізацією системи Hyperloop повинні бути зроблені деякі зміни оригінальної ідеї. Форма пасажирських капсул повинна бути спрощена, кутасті капсули, зображені художниками-конструкторами, повинні отримати плавні аеродинамічні форми, які зроблять їх схожими на кулю або летить краплю води. "Форма пасажирської капсули безумовно повинна стати циліндричною" - розповідає Совэни, - "Тепер ми будемо чекати передачі нам даних про нову аеродинамічній формі пасажирських капсул, після чого ми відновимо математичне моделювання і почнемо шукати чергову проблему".

Природно, ці проблеми обов'язково будуть знайдені, а деякі з них і так лежать на поверхні. Оболонка пасажирських капсул, при русі на таких високих швидкостях нехай і в дуже розрідженому повітрі буде істотно нагріватися за рахунок тертя об повітря. Другою проблемою, виявленої під час комп'ютерного моделювання, є те, що під час руху пасажирського капсулі нічого не заважає обертатися всередині трубопроводу. Погодьтеся, що це буде не особливо приємно для пасажирів.

"Це все вирішуються проблеми, які можуть і будуть подолані", - розповідає Совэни, - "І ми допоможемо їх все вирішити по мірі виявлення, одну за іншою".

|