Menu

Машини-монстри: Гігантські автомобілі-роботи, які працюють на шахтах в Австралії

Машины-монстры: Гигантские автомобили-роботы, работающие на шахтах в Австралии


Коли мова заходить про автомобілі-роботах, тут же в думках виникають самокеровані автомобілі-роботи Google, автомобіль-робот Audi TTS з Стенфордського університету і інші легкові автомобілі, що розробляються майже усіма відомими компаніями-автовиробниками. Але, виявляється, на білому світі існують такі гігантські автомобілі-роботи, які переїдуть будь легковик, навіть не помітивши цього сумного факту. Адже ці автомобілі-роботи є кар'єрними самоскидами, кожен з яких важить по 210 тонн, має ширину 8 метрів і довжину 15.5 метрів.

Гігантські роботи-самоскиди є частиною автоматизованої системи Autonomous Hauling System, яка знаходиться в розпорядженні австралійсько-британської гірничодобувної компанії Rio Tinto Iron Ore і експлуатується з 2008 року. Вантажівки, працюючи 24 години на добу без участі людей у цій справі, перевозять за один раз по 320 тонн порожніх порід і залізної руди з місця добування до місця переробки. Слід зауважити, що з моменту початку експлуатації системи Autonomous Hauling System, вантажівками-роботами переміщено понад 100 мільйонів тонн вантажу.

У конструкції вантажівок-роботів використана велика частина технологій, які зараз застосовуються для керування військовими безпілотними літальними апаратами. Вантажівки переміщуються в межах кар'єрів і гірничих виробок абсолютно самостійно, використовуючи для навігації дані системи GPS і дані з різних датчиків, які дозволяють їм виявляти перешкоди і уникати зіткнень. Але найцікавішим є той факт, що управління вантажівками, що працюють в кар'єрі Pilbara здійснюється з центру, розташованого в Ріо Тінто в Перті, віддаленого від місця робіт на відстань майже 1500 кілометрів.

Забезпечення комунікацій між системами управління вантажівок з центром управління використовується система супутникового зв'язку SatNav і системи бездротового радіозв'язку. Комп'ютери, встановлені в центрі управління, контролюють рух автомобілів-роботів, не даючи їм наблизитися на відстань менше 50 метрів. Оператори центру управління мають можливість змінити черговість, маршрути руху вантажівок і повністю зупинити їх рух у разі виникнення будь-якої непередбаченої ситуації.

Незважаючи на те, що вантажівки працюють абсолютно в автономному режимі, у місцях проведення гірничих робіт знаходиться ще досить багато людей, робітників, операторів добувної та навантажувальної техніки, для яких роботи є джерелом підвищеної небезпеки. Для зменшення ризику виникнення аварійних ситуацій за участю роботів-вантажівок на всій території і на самих вантажівках встановлені кнопки, натискання на які призводить до повної моментальної зупинки всіх автомобілів-роботів.

Машини-монстри - все про виняткових машинах, механізмах і пристроях в світі, від величезних засобів знищення собі подібних до крихітних точних пристроїв, механізмів і всього того, що знаходиться в проміжку між ними.



|