Menu

Вчені з компанії GE і Berkeley Lab розробили нову технологію акумулювання енергії, засновану на звичайній воді

Ученые из компании GE и Berkeley Lab разработали новую технологию аккумулирования энергии, основанную на обычной воде


Група вчених з компанії General Electric і Національної лабораторії імені Лоуренса в Берклі (Lawrence Berkeley National Laboratory, Berkeley Lab) розробила принципово новий тип пристрою акумулювання енергії, основою якого є звичайна вода. Сумарна вартість цього пристрою складається всього лише одну чверть від вартості типових автомобільних акумуляторних батарей, а його ресурсів достатньо для того, щоб забезпечити пробіг електричного автомобіля на відстань 400 кілометрів і більше на одній повній зарядці.

По суті, новий пристрій є потокової електрохімічної батареєю, яка накопичує або віддає електричну енергію за рахунок електрохімічних реакцій, що протікають в резервуарі з водою. Звичайно, це не чиста вода, а досить складний розчин хімічних сполук неорганічної природи. Завдяки ретельно підібраному складу та концентрації розчину електроліту одна одинична електрохімічна реакція здатна забезпечити виділення не одного, а відразу декількох вільних електронів, що забезпечує високий показник щільності зберігання енергії.

В потоковій системі зберігання електроенергії використовуються дві ємності для електроліту, одна - для вихідного, а друга - для електрично зарядженого електроліту. По мірі здійснення процесу зарядки електроліт з однієї ємності, проходячи через осередки електрохімічного реактора, переміщується в іншу ємність. При витяганні електричної енергії процес відбувається у зворотному напрямі. Таке роздільне зберігання електроліту робить систему більш безпечною, адже навіть у випадку автомобільної аварії два типу електроліту не змішаються між собою, що в найгіршому випадку може привести до миттєвого виділення всієї накопиченої енергії, яка може стати причиною вибуху або загоряння.

"Ми досить сильно схвильовані тим, який вплив може надати наша технологія на майбутнє електричних автомобілів, які, завдяки низькій вартості і здатність заряджатися з швидкою швидкістю стануть більш доступні і привабливі для їх майбутніх власників" - розповідає Григорій Соловейчик (Grigorii Soloveichik), керівник проекту з боку компанії General Electric і директор об'єднаного дослідницького центру Energy Frontier Research Center (EFRC).

Нові потокові електрохімічні акумуляторні батареї компанії General Electric за рівнем безпеки перевершують показники літій-іонних і літій-полімерних акумуляторних батарей, що використовуються в сучасних електричних автомобілях. Крім цього, їх конструкція буде передбачати досить просту установку практично на всі моделі серійних електромобілів, що випускаються на сьогоднішній день, а простота їх обслуговування, що виражається в заміні розчину електроліту і заміні активних каталітичних елементів електрохімічних комірок, повинні зробити цю технологію більш життєздатною і привабливою, ніж інші, розробляються зараз, альтернативні технології акумулювання енергії.

|