Menu

Принципово новий тип криголама буде ламати лід, рухаючись боком

Принципиально новый тип ледокола будет ломать лед, двигаясь боком


В більшості випадків невеликі криголами, расчищающие шлях для великих судів, повинні робити по два і більше проходу для того, щоб звільнити дорогу для веденого ними судна. Винятком з цього є лише суду-криголами класу "Арктика" і їм подібні, які залишають за собою слід, достатній для проходу суден великого тоннажу, але, такі криголами, які є найбільш потужними криголамами в світі на сьогоднішній день, можна перерахувати буквально по пальцях. Для роботи в менш екстремальних умовах фахівці фінської суднобудівної верфі Arctech Helsinki Shipyard розробили і почали виготовлення легкого криголама унікальної конструкції. За рахунок асиметричної форми цей криголам може ламати лід, рухаючись під кутом в 30 градусів до напрямку руху, що дозволяє значно розширити очищається їм від льоду шлях.

Принципиально новый тип ледокола будет ломать лед, двигаясь боком


Фахівці верфі Arctech іменують будується криголам "Icebreaking rescue vessel NB 508", але після завершення будівництва це судно отримає назву "Балтика" і надійде в розпорядження російського Міністерства транспорту. Судно "NB 508" буде використовуватися не тільки для ламання льоду та проведення інших судів, його основним завданням буде участь у пошуково-рятувальних операціях та операціях по ліквідації наслідків розливу нафти і нафтопродуктів у Фінській затоці.

У нижній частині судна встановлені три основних водометних двигуни, кожен з яких здатний обертатися на 360 градусів. Це означає, що для маневрування судна не потрібно буде багаторазово здавати вперед і назад, як це доводиться робити звичайним судам. Розвернувшись на 30 градусів до напрямку руху судно "NB 508" зможе очистити від льоду смугу шириною 50 метрів, що не так вже й мало, з урахуванням того, що загальна довжина судна становить 76 метрів, а ширина - 20.5 метрів.

Принципиально новый тип ледокола будет ломать лед, двигаясь боком


Три дизельних електричних генератора забезпечують вироблення 9 МВт енергії, а енергія повної тяги, яку здатні розвинути двигуни судна, становить 7.5 МВт. Цього достатньо, щоб ламати лід, товщиною 0.6 метра, рухаючись боком, і рухаючись прямо, як звичайний криголам, судно "NB 508" може впоратися з льодом, товщиною 1 метр.

Конструкція судна "NB 508" була розроблена компанією Aker Arctic Technology, а будівництво криголама було розпочато на верфі Arctech 28 червня цього року. Закінчення будівництва намічено на весну наступного року, коли після нетривалих ходових випробувань новий криголам буде направлений у розпорядження замовника.

|