Menu

Розумні фари автомобіля заховають дощ і сніг від очей водія.

Умные фары автомобиля спрячут дождь и снег от глаз водителя.


Всім водіям доводилося їздити вночі в умовах сильного дощу і снігу. Головним дратівливим чинником при такій їзді є вельми обмежена дальність огляду, обумовлена тим, що світло від фар автомобіля відбивається від крапель дощу або сніжинок і потрапляє в очі водієві. Позбавити водія від цих неприємностей водіння при поганих погодних умовах покликана нова розумна система автомобільного світла, яка виявляє окремі краплі дощу і сніжинки, відстежує їх рух і управляє світлом фар таким чином, що очі водія майже не потрапляє відбитого світла. А це, в свою чергу, дозволяє істотно збільшити дальність огляду і зробити їзду при поганій погоді більш безпечною.

Система розумних фар була розроблена групою з університету Карнегі-Мелоун, під керівництвом професора в області інформаційних технологій Срініваса Нарасимхэн (Шрініваса Narasimhan). Демонстраційний варіант системи був представлений громадськості під час проведення конференцій Microsoft Research і Research@Intel 2012.

Умные фары автомобиля спрячут дождь и снег от глаз водителя.


Система використовує цифровий проектор і камеру для того, що б підсвітити краплі дощу протягом кількох мілісекунд, визначити місце розташування і траєкторію руху кожної краплі. Після цього програмне забезпечення системи з високою точністю визначає, в яких точках простору будуть перебувати краплі у кожен момент часу. Промені світла від фар автомобіля, що висвітлили б кожну краплю, автоматично відключаються, знижуючи рівень сліпучого відбитого світла залишаючи промені світла, які спрямовані лише у проміжки між дощовими краплями.

Дальність дії системи становить три-чотири метри перед автомобілем. У цій зоні відбитий від крапель світло особливо неприємний для очей водія, згідно з даними польових випробувань, проведених з допомогою автомобілів різних марок, що рухались на різних швидкостях.

Умные фары автомобиля спрячут дождь и снег от глаз водителя.


Дослідники провели випробування системи, моделюючи різні швидкості руху автомобіля при різній інтенсивності опадів. На низькій швидкості до 30 км/год, система ефективно працювала з точністю 70 відсотків, а на швидкості 100 км/год, точність роботи системи падала до значення 15-20 відсотків. Але з урахуванням того, що навіть при сильному рясний дощ на частку дощових крапель припадає 2-3 відсотка від обсягу повітря, система розумних фар може повністю приховати всі краплі, що знаходяться в зоні дії системи. Єдиним недоліком цієї системи, якщо це можна вважати недоліком, є несуттєве зниження яскравості світла фар автомобіля.

Для поліпшення якості роботи системи може знадобитися установка камери з більш високою роздільною здатністю, що призведе до збільшення вартості і габаритних розмірів апаратної частини системи. А інтеграція системи з ультрасучасними і швидкодіючими автомобільними фарами на основі яскравих потужних світлодіодів дозволить збільшити дальність і точність роботи системи навіть при русі з високою швидкістю і під час сильного дощу, звичайно, якщо знайдеться ненормальний водій, здатний на таке.

|