Menu

Сучасні вітрила дозволять заощадити до 30% палива, споживаного вантажними судами.

Современные паруса позволят сэкономить до 30 процентов топлива, потребляемого грузовыми судами.


Проект, про який зараз піде мова, носить назву Wind Challenger Project. Цей проект, розроблений групою з університету Токіо, є конструкцією морського судна, в якої досить успішно поєднуються сучасні технології та поняття старої школи суднобудування. Таке судно, оснащене сучасними вітрилами, при раціональній організації маршруту руху, буде споживати на 30 відсотків менше палива, ніж звичайні суду, особливо вантажні.

Згідно з проектом на судні будуть встановлені гігантські вітрила, шириною 20 і висотою 50 метрів. Форма цих вітрил, розрахована на комп'ютері, дозволить з максимальною ефективністю використовувати енергію вітру. Комп'ютерне моделювання, просчитавшее рух такого судна гібридного судна з порту Йокогами в Сіетл, показало, що спільна робота вітрил і традиційних двигунів дозволить заощадити мінімум 30 відсотків палива, що в масштабах всієї планети може скласти досить круглу суму зекономлених грошей.

Кожен з вітрил судна управляється індивідуально, регулюючи з допомогою приводів кут атаки вітрила і його форму, можна отримати максимальну силу тяги. Кожен парус складається з п'яти частин, укріплених на телескопічній щоглі, таким чином, в залежності від поточних погодних умов, можна збільшувати і зменшувати площу вітрила. На стоянці судна вітрила можуть забиратися зовсім для того, що б зменшити навантаження на якорі.

Современные паруса позволят сэкономить до 30 процентов топлива, потребляемого грузовыми судами.


Вітрила Wind Challenger Project, на відміну від вітрил старовинних суден, виготовлені не з парусини. Вони виготовлені з пластику, армованого вуглецевим волокном і алюмінієм, для того, що б надати їм твердість і форму. Випробування моделі в аеродинамічній трубі і результати комп'ютерного моделювання показують, що судно може рухатися вперед навіть при зустрічному вітрі, постійно змінюючи положення вітрил за заданими алгоритмами.

Особливу увагу в проекті Wind Challenger Project приділено проблемі морської навігації та прокладання маршруту руху судна. В цьому процесі одну з важливих ролей гратиме прогноз погоди, завдяки якому система управління буде розраховувати оптимальні маршрути, які збігаються з напрямком вітру, що враховують погоду та інші фактори. В результаті роботи навігаційної системи може бути обраний маршрут, який не буде коротким і швидким, маршрутом. Але пройшовши по такому маршруту судно витратить значно менше палива, ніж звичайне судно, що минув по найкоротшому шляху.

Створення тільки одного високотехнологічного вітрила обійдеться, за орієнтовними розрахунками, приблизно в 2.5 мільйона доларів. Незважаючи на таку високу вартість, вітрила, істотно знижують споживання палива, досить швидко себе окуплять і почнуть приносити прибуток власників суден.



|