Menu

Solar Impulse 2 - перший "сонячний літак", який зробить спробу кругосвітнього перельоту

Solar Impulse 2 - первый "солнечный самолет", который предпримет попытку кругосветного перелета


На сторінках нашого сайту ви знайдете безліч матеріалів, присвячених "сонячному" літака Solar Impulse, його творцям і встановленим при його допомозі рекордів. З моменту першого польоту в 2010 році літак Solar Impulse вже налітав безліч годин, скоїв міжконтинентальний і трансконтинентальний переліт, а зараз його творці Андре Боршберг (Andre Borschberg) і Бертран Пікар (Bertrand Piccard) анонсували своє нове творіння, новий літак Solar Impulse 2, який є модернізованим і поліпшеним варіантом літака Solar Impulse. І приблизно через рік "сонячний" літак Solar Impulse 2 зробить спробу зробити те, чого не вдавалося зробити жодному літальному апарату - здійснити переліт, тривалістю 5 повних діб, з одного континенту на інший, не витративши на це ні краплі палива.

Solar Impulse 2 - первый "солнечный самолет", который предпримет попытку кругосветного перелета


Ряд польотів, здійснених на літаку Solar Impulse, в ході яких було побито 8 світових рекордів з області польотів на сонячній енергії, показали всі недоліки та вузькі місця конструкції існуючого літака. Аналіз цих недоліків вказав на те, що літак Solar Impulse не зможе витримати всіх труднощів кругосвітнього перельоту, і Боршберг з Пиккардом прийняли рішення про початок створення нового літака Solar Impulse 2.

Незважаючи на те, що по конструкції і зовнішньому вигляду літак Solar Impulse 2 дуже нагадує свого попередника, в новому літаку використаний цілий ряд найсучасніших технологій, деякі з яких були розроблені виключно для нього. "Аміачно-лужний електроліт для акумуляторних батарей дозволив отримати більш високі показники енергетичної щільності, в конструкції літака використані нанотехнології, розроблені компанією Bayer MaterialScience, а компанія Decision надала технології вуглецевих волокон, які дозволили зробити конструкцію літака ще більш легким і більш міцної" - пояснюється на веб-сайті Solar Impulse.

Solar Impulse 2 - первый "солнечный самолет", который предпримет попытку кругосветного перелета


Розмах крил літака Solar Impulse 2 становить 72 метри, що перевищує розмаху крил пасажирського авіалайнера Boeing 747. При цьому сумарна вага літака приблизно дорівнює вазі автомобіля середнього класу. Площині гігантських крил і верхня частина фюзеляжу літака покриті 17248 осередками монокристалічних кремнієвих сонячних батарей, товщина яких складає всього 135 мікрон. Виробляється сонячними батареями енергія зберігається в літій-полімерних акумуляторних батареях, розташованих усередині чотирьох рухових гондол, де ще розташовуються модулі силової електроніки, регулюють температуру і рівень заряду акумуляторів. Енергія від сонячних та акумуляторних батарей приводить в дію чотири електродвигуни, потужністю по 17.5 кінських сил кожен, яких достатньо для забезпечення швидкості польоту в 20 вузлів (35 кілометрів на годину) на низькій висоті і 31.5 вузол (56 кілометрів на годину) на максимальній висоті.

Враховуючи швидкість польоту, кругосвітній переліт, безумовно, не може бути швидким перельотом. Тому, як і раніше, Боршберг і Пікард будуть змінювати один одного в точці кожного приземлень. Але і в цих умовах кожному з пілотів доведеться повною мірою випробувати на собі незручності тривалого, протягом декількох діб, перебування в тісноті негерметична і неопалюваній кабіни. Це є головною причиною того, що літак Solar Impulse 2 отримав багатоцільову кабіну, яка в разі необхідності може трансформуватися в спальне місце, туалет або в спортивний тренажер. Парашут, рятувальний пліт і комплект виживання упаковані в спинці складного пилотского сидіння.

Solar Impulse 2 - первый "солнечный самолет", который предпримет попытку кругосветного перелета


При розробці конструкції літака Solar Impulse 2 команді довелося зіткнутися з безліч технічних проблем, які були вирішені шляхом фізичних зусиль або "мозкового штурму". "Для того, щоб зробити нашу мрію реальністю, нам довелося боротися за ефективне використання кожного вата енергії Сонця. Ми знайшли всі доступні шляхи збільшення ефективності роботи кожного вузла та кожної одиниці обладнання літака. І це стало можливим лише завдяки досвіду кожного члена нашої команди, який був отриманий при створенні та експлуатації літака попереднього покоління" - розповів Андре Боршберг.



|