Menu

В Європі готуються випробування першого вантажного автомобіля з двигуном, що працює на рідкому повітрі

В Европе готовятся испытания первого грузового автомобиля с двигателем, работающем на жидком воздухе


На початку літа цього року британська компанія Dearman Engine Company планує розпочати серію випробувань вантажного автомобіля Dearman, який буде приводитися в дію тепловим двигуном, паливом для якого буде виступати рідкий повітря, точніше один з основних компонентів повітря - азот. Двигуни такого типу будуть використовуватися на вантажівках-рефрижераторах, в яких рідкий азот буде також використовуватися для охолодження вантажу.

Якщо випробування двигунів Dearman пройдуть успішно, то масове виробництво транспортних засобів з цими двигунами може початися вже через два роки. Експлуатація таких автомобілів дозволить скоротити споживання на 1.3 мільярда літрів дизельного палива і зменшити викиди вуглекислого газу в атмосферу більш ніж на мільйон тон за строк до 2025 року, кінцевого терміну, до якого згідно з планами європейського уряду на дорогах Європи взагалі не повинно залишитися транспортних засобів, що працюють на традиційних видах палива.

Крім того, щоб стати частковим вирішенням екологічної проблеми, використання рідкого повітря в якості палива є виходом із ще однією скрутній ситуації. Вся справа в тому, що у Великобританії і у всіх інших країнах існують промислові підприємства, які добувають кисень, вуглекислий газ, аргон і інші гази методом скраплення повітря. В якості побічного продукту цих видів виробництва виходить величезна кількість рідкого азоту, надлишки якого підприємства просто скидають у навколишнє середовище, завдаючи їй великої шкоди і викидаючи буквально на вітер велика кількість енергії, витраченої на охолодження повітря до рідкого стану.

В Европе готовятся испытания первого грузового автомобиля с двигателем, работающем на жидком воздухе


Двигун, що працює на рідкому азоті, був розроблений спільними зусиллями фахівців компанії Dearman, фахівців британського проектно-технологічного бюро Ріккардо, університетів Лідса, Бірмінгема, Лафборо і Брайтона. Програма випробувань буде проходити під спостереженням фахівців Асоціації досліджень автомобільної промисловості (Motor Industry Research Association, MIRA), а фінансує проведення всіх робіт уряд Великобританії і Європейського Союзу.

"Фахівці MIRA ради очолити проект, що демонструє перший в світі двигун, що працює на рідкому повітрі", - розповідає Кріс Рівз (Chris Reeves), один з менеджерів MIRA в області нових та інтелектуальних технологій в транспорті, - "Рідкий повітря - це абсолютно новий вектор розвитку транспортної техніки, він має величезний потенціал сприяти вирішенню проблеми шкідливих викидів, які у величезних кількостях виробляються армією транспортних засобів".

|