Menu

Ford приєднується до Volvo, Nissan, BMW, Mercedes і Tesla в гонці за створення самокерованих автомобілів-роботів

Ford присоединяется к Volvo, Nissan, BMW, Mercedes и Tesla в гонке по созданию самоуправляемых автомобилей-роботов


У 2013 році майже всі провідні автовиробники, включаючи BMW, Nissan, Volvo і Tesla вже демонстрували всьому світу свої досягнення у сфері створення самокерованих автомобілів-роботів, які в перспективі зможуть пересуватися по дорогах без участі людини-водія в автоматичному режимі. І було якось незвично бачити те, що ще один з провідних автовиробників, компанія Ford, залишалася трохи в стороні від всього цього, не ділячись ні з ким навіть своїми планами. Тим не менш, роботи у напрямку створення автомобілів-роботів все ж ведуться фахівцями компанії Ford, до цієї роботи також залучені дослідники з Мічиганського університету та фахівці страхової компанії State Farm, а кінцевою метою компанії є розробка повністю закінченою технології до 2025 року.

Деякі технології, які були розроблені в рамках створення автомобіля-робота Ford, уже втілені в реальності в новому гібридному автомобілі Ford Fusion. Комп'ютер автомобіля, збираючи інформацію з безлічі датчиків, вже може певною мірою самостійно впливати на рух автомобіля, керуючи його колесами, педаллю газу і гальмами. Системі управління автомобілем Ford Fusion, звичайно, ще далеко до повної автономії, тим не менш, вона вже може тримати автомобіль на заданій смузі руху, підтримувати постійну швидкість руху, зберігати безпечну відстань до автомобіля попереду і паркуватися в автоматичному режимі. Слід зауважити, що вищезгаданий автомобіль Ford Fusion в тому вигляді, як він є зараз, є лише досвідченим зразком, випробувальним майданчиком для технологій, які незабаром будуть використані в серійних автомобілях компанії.

Основним вузлом системи автоматичного управління досвідченого зразка автомобіля Ford Fusion є лазерний сканер LiDAR, який вловлює відбитий від навколишніх об'єктів світло інфрачервоного лазера, що дозволяє в режимі реального часу створити детальну тривимірну карту навколишнього середовища, що має глибину до 60 метрів. Дані про стан навколишнього середовища за межами чутливості датчиків автомобіля система повинна отримувати від інших систем автомобілів, з якими вона буде спілкуватися за допомогою бездротових технологій. Також у цієї загальної інформаційної середовищі циркулюватиме інформація щодо планів і поточних дій кожного автомобіля неподалік, якщо, наприклад, один з автомобілів повинен вдатися до екстреного гальмування, то системи всіх оточуючих автомобілів будуть в курсі цього і зможуть зробити належні заходи, спрямовані на уникнення зіткнення.

"Якщо ви думаєте, говорячи фразу "самоврядний автомобіль", про те, що ви відправите на ньому своєї дитини в школу, залишившись вдома для того, щоб випити ще одну чашку кави, то це не те, появи чого можна очікувати в найближчому майбутньому" - розповідає Рэдж Нэйр (Raj Nair), представник компанії Ford, - "Такий рівень контролю ми не можемо поки довірити жодної автоматичній системі, наскільки вона не була б високотехнологічної та інтелектуальної. Водієві все ще доведеться сидіти за кермом на випадок непередбаченого відмови системи, а автомобіль може перейти під повне управління автопілотом лише в деяких виняткових випадках. Але ми всіма силами будемо прагнути до ідеалу поняття самокерованого автомобіля і, врешті-решт, наднадійні технології автоматичного керування будуть розроблені, що стане втіленням мрій, якщо не всіх, то багатьох людей".

|