Menu

Шокуюча правда про розробку додатків для Apple Watch

Вже зовсім скоро, 24 квітня, смарт-Apple Watch надійдуть у продаж. Apple також активно запевняє публіку, що пристрій з перших днів порадує солідним набором могутніх програм. А от з цим якраз у розробників виникли деякі труднощі. Від них чекають створення програм з нуля, для платформи, яку вони ніколи до цього не бачили і не використовували. Та вони навіть не знають, як вона насправді працює, і не зовсім зрозуміло, як саме будуть використовувати цей носиться гаджет самі його власники.

В даному випадку, з Apple Watch, ситуація практично унікальна. Адже навіть для iPhone компанії розробники і окремі умільці почали створювати програми через рік після релізу нового смартфона. Ті, хто працює на комп'ютерній платформі, володіють багаторічним досвідом розробки софта для ПК, так і з ігровими консолями все більш-менш зрозуміло.

Шокирующая правда о разработке приложений для Apple Watch

Роб Прайс з Business Insider поспілкувався з генеральним директором компанії Tick Албаном Бруком і його командою розробників. (Цей стартап створив продукт для обліку робочого часу та оплати у відповідності з ним.) Їх однойменна розробка для Apple Watch - це додаток, що дозволяє з допомогою єдиного кліка запускати і зупиняти таймери, а всі дані потім зберігаються в облікового запису користувача смарт-годин Tick. За словами містера Брука, дана утиліта є частиною набору додатків від Tick, з допомогою якого облік робочого часу перетворюється в просту і комфортну процедуру.

Програму для Apple Watch хлопці розробляли кілька місяців, і тільки зараз їм випала можливість відправитися в офіс Apple в Саннівейл, щоб вперше протестувати там свій продукт на реальних смарт-годинах. Згідно з договором про нерозголошення, вони, звичайно ж, не можуть розповісти, що відбуватиметься за зачиненими дверима лабораторій в Саннівейл. Всі і так в курсі того, як Apple вкрай педантично ставиться до секретності своїх проектів. Інших розробників, які вже побували в Саннівейл, змусили навіть заклеїти камери їх iPhone.

Самі ж розробники з команди Tick дуже сподіваються, що відведеного їм часу на роботу з Apple Watch вистачить на те, щоб вирішити всі проблеми, з якими вони зіткнулися в процесі створення програми для абсолютно невідомою їм платформи.

Коліщатко Digital Crown може виявитися зовсім марним

Шокирующая правда о разработке приложений для Apple Watch

Коли Тім Кук предствил Apple Watch, він окремо наголошував саме на цифровий коронці (Digital Crown) як на апаратному елемент, за допомогою якого можна буде керувати смарт-годинами.

Як і у випадку з усіма революційними продуктами Apple, ми повинні були зробити черговий прорив в організації користувальницького інтерфейсу.
Тім Кук, презентація Apple Watch

Глава компанії порівняв Digital Crown з колесом прокрутки в iPod і з системою мультитач-жестів в iPhone. За його словами, новий маніпулятор - дивно елегантний і лаконічний інструмент управління і введення даних в смарт-годинах.

Проте один з дизайнерів Tick, Кевін, скаржиться на величезну різницю між цими заявами і реальними можливостями цифрової коронки. Зокрема, судячи по можливостям Digital Crown, доступним в пакеті програм для розробки ПЗ для Apple Watch, у коронки немає ніяких інших функцій, крім прокрутки. А адже дана деталь позиціонувалася на презентації, як унікальний елемент інтерфейсу смарт-годин від Apple.

А може бути, саме відсутність можливості випробувати систему на реальних годинах Apple Watch і не дозволяє розробникам до кінця зрозуміти масштаби функціональності Digital Crown?

Ми поняття не маємо, як працює Digital Crown, яка вона на дотик. Наприклад, ми могли б впровадити в наше додаток ті чи інші функції в залежності від того, обертається коронка легко, або ж є відчутний клік.
Албан Брук, генеральний директор Tick, про Digital Crown

Про те, як повинна працювати технологія Force Touch, розробники взагалі черпали інформацію з преси. (Вона нібито оцінює силу натискання на дисплей смарт-годин, в залежності від якої повинні спрацьовувати різні функції пристрою.) За словами Кевіна, про це взагалі було складно добути хоч якусь інформацію.

Розробники покладаються на публікації в пресі та на чужі програми

Та й про те, як повинні смарт-Apple Watch працювати в принципі, розробники дізнаються небудь з публікацій у пресі, або з вже наявних у відкритому доступі в Мережі шматочків програмного коду для цього гаджета-носимого.

Так, один з розробників, Джон, щоб дізнатися, як писати додаток для Apple Watch, звернувся до спеціального хостингу IT-проектів Github. Там він познайомився з проектами для Apple Watch від інших дизайнерів. Йому довелося запускати і вивчати чужий код, щоб мати хоч якесь уявлення про ті чи інші особливості смарт-годин від Apple, як вони працюють і взаємодіють між собою, та й взагалі дізнатися, що в принципі можна придумати за програму для подібного гаджета.

В плані досвіду використання розробникам доводиться покладатися на розповіді тих, хто вже побував у тестових лабораторіях і хоч би потримав Apple Watch в руках. Так стверджує Кевін.

Виявлення і усунення багів виходить на новий рівень

Шокирующая правда о разработке приложений для Apple Watch

Складно з першого разу створити ідеальне додаток без помилок і помилок, про яку б програму не йшлося. Саме тому до того, як продукт стає доступним широким масам, його довго тестують і по ходу справи виправляють виявлені помилки. Але ця історія - не про Apple Watch. Так, Apple надала розробникам якийсь симулятор свого нового гаджета-носимого. Саме з ним і працюють зараз дизайнери програм. Але, як стверджує голова Tick, при появі помилки важко взагалі зрозуміти, що це баг їх застосування або ж самого симулятора.

Цифрові муляжі замість Apple Watch

Відсутність можливості побачити, як виглядає розробляється додаток на реальному пристрої Apple Watch, дизайнери йдуть на різні хитрощі, щоб хоч трохи полегшити собі роботу. Так, багато з них звертаються до спеціальним додатком Bezel. Цей продукт пропонує комбінацію симулятора користувальницького інтерфейсу смарт-годин і рамок, виглядають як справжні моделі Apple Watch, Sport Edition. Так розробники можуть хоча б віддалено уявити собі, як буде виглядати їх дітище на тій чи іншій версії Apple Watch.

Обмежена функціональність

Раніше розробники вже скаржилися на те, що Apple обмежила доступ до багатьох цікавих функцій своїх смарт-годин, щоб збільшити час їх автономної роботи. Серед недоступних фішок зараз варто згадати про датчик серцевого ритму і гіроскопі.

Шокирующая правда о разработке приложений для Apple Watch

Для розробників з Tick таке обмеження функціональності виявилося серйозною перешкодою. В рамках презентації публіці показали деякі анімовані елементи інтерфейсу і програм, стильно і красиво оформлені. Але у розробників можливості використовувати анімацію немає, а команда Tick розраховувала задіяти її у своєму продукті.

У більшій частині додатків, демо-версії яких були показані на презентації, найцікавіші особливості недоступні розробникам.
Албан Брук, генеральний директор Tick

Анімація посилено розряджає батарею, можливості якої поки сильно обмежені. І хоча анімація в додатку дуже вражає, і це своєрідний «вау-фактор» для залучення користувачів, Apple доводиться обмежувати можливість її використання, або просто блокувати потрапляння подібної програми в App Store, тому що з-за неї витрата заряду акумулятора просто величезний.
Джон, розробник

Засмучує й те, що більшу частину продемонстрованих на презентації функцій просто неможливо реалізувати на практиці. Інтерфейс в додатках може працювати або в ієрархічному форматі, або у вигляді сторінок. І хоча в демо-роликах було показано, що додатки дивним чином повинні плавно переключатися між цими двома видами інтерфейсу і об'єднувати їх, насправді це неможливо.

До цих пір неясно, для чого потрібні Apple Watch

Запуск Apple Watch все ближче, але ніхто так толком і не знає, для чого смарт-годинник потрібні користувачам. Виробник не показав ніякого особливого спеціального додатка, яке могло б привернути увагу народу і стати вагомим аргументом для купівлі нового гаджета широкими масами. Розробники також дивуються з цього приводу. Хлопці з Tick вирішили вторити головному дизайнерові Apple Джоні Айву, вони заявляють, що програми в Apple Watch повинні красиво і легко взаємодіяти один з одним.

Саме виходячи з цього пояснення, ми взяли всі наші напрацювання і почали створювати програму, яку можна було б запустити, налаштувати і відключити за 10 секунд.
Кевін, розробник

Розробка додатків для Apple Watch подібна до вирішення головоломки

Шокирующая правда о разработке приложений для Apple Watch

Само собою, ці проблеми не будуть переслідувати розробників вічно. Як тільки пристрій вийде в продаж, дизайнерам стане набагато простіше створювати для нього програми.

Але на даний момент процес розробки дуже обмежений жорсткими рамками. [Business Insider]

Спочатку робота, ніби зі зв'язаними руками, може сильно засмучувати. Але наше завдання полягає в тому, щоб виявити обмеження і зрозуміти, для чого вони існують. Це як збирати головоломку, не розуміючи, яким повинен бути фінальний результат. Вам здається, що ви стоїте на місці. Але поки потрібно визначити загальну схему роботи і потім вже починати реально діяти. Хоча як тільки ви розберетеся у всьому, ви зможете фантазувати і творити. Тоді ви будете видавати концепти, які виявляться чимось більшим, ніж просто красиві картинки. Це - дуже цікаве випробування.
Кевін, розробник

|