Бліц-опитування серед розробників: «Що ви робили при падаючому курсі рубля»
Навіть до сибірських старовірів-пустельників долетіли звістки, що з рублем діється недобре, а вже що говорити про великі міста і центри розробки... Ми зв'язалися з кількома розробниками та людьми, хто близький до цієї теми, і попросили коротко розповісти, що вони особисто робили під час падіння курсу рубля?
Олександр Звєрєв,
керівник Яндекс.Стора
Моя думка, якщо є гроші в рублях, треба купувати товари. Я взагалі вважаю, що збирати - це неправильна стратегія. Зараз сильно скоректувався фондовий ринок. Можна підкупити акцій, наприклад, Яндекса :)
Треба намагатися діяти швидше натовпу. Особисто я купив квартиру. Ну і вистачить рефлексувати - в кризу потрібно більше і ефективніше працювати.
Роман Окулевич,
творець «Симулятора бомжа»
Частина вклав у розробку таких проектів, а частина - у валюту у співвідношенні 70% - долари, 30% - євро.
Найближчі 4 місяці планую працювати виключно:) Я з Білорусі, у нас поки такого падаючого курсу немає, як у вас :) Швидше за все, це пов'язано з тим, що в наступному році будуть вибори. Але, думаю, як тільки «вибори» пройдуть, буде теж саме, якщо не гірше:)
Ольга Штауб, Vito Technology.
Star Walk і Solar Walk
Що стосується мене, то я нічого не робила. Заощаджень немає, інвестицій немає, не рахуючи іпотеки в рублях. Найближчим часом ніяких змін не планую :)
Олексій Сазонов, Herocraft
Ми, як і багато інші розробники, є «експортерами»: майже всі заробляємо у валюті. Тому ніяких спеціальних заходів не вживаємо, вкладаємося у розвиток поточних проектів, особливо в Warhammer 40,000: Space Wolf.
Павло Гросс Дніпров,
домейнер, засновник
ТОВ «Домени.ру»
Сподіваюся, що наш рідний рубль зміцниться все-таки до травня, а це всі санкції США. Я викуповую домени у тих, хто продає в рублях. Є накопичені в доларах гроші, невеликі, але є. Ось нещодавно домен OGOROD.RU викупив у РБК. Ще в планах 5-10 доменів викупити цікавих.
Новини по темі:
- 09.2011 РБК придбав контрольний пакет акцій Ogorod за 1 млн доларів
- 08.2013 Закрився сервіс мікроблогів Ogorod.ru
Андрій, РУНДЛ
Ми з партнером Яном - діючі інвестбанкіри, а розробка - швидше, важливе хобі, плавно переростає в другу спеціальність. Тому питання знаємо добре.
Зараз саме час інвестувати в якісні зростаючі бізнеси (в тому числі - в мобільну розробку), т. к. в рублевій зоні все коштує дуже дешево: і компанії, і люди (страшно уявити, скільки зараз коштує найняти хорошого програміста з США). Криза - час великих можливостей, коли слабкі компанії вмирають, а цікаві бізнеси з'являються (найслабші з яких помирають в наступний криза і так далі..).
Не заглиблюючись в нетрі - всім радимо створювати гарні додатки, і вам воздасться в майбутньому!
Роман Бубнов,
розробник Школа для дошкільнят з Бубою
Підкупив валюти - 70% доларів / 30% євро. Валютний рахунок не став відкривати. Буду використовувати кеш в поїздках.
Надія Анциферова,
Take Away Games
Це вже третій криза на моїй пам'яті, тому я «за звичкою» все зберігала у валюті. Кредити тільки в рублях з можливістю дострокового погашення, а заощадження тільки у валюті. З того, про що шкодую, - не освоїла інвестиції в плані купівлі акцій публічних компаній і т. п.
Євген Турчанінов, розробник Валіз
і дивовижною Dev Story
«Про мінімальний заробіток російських інді-розробників і замкнутому колі»
Практично нічого не робив, купив євро вчасно. Але тільки тому, що багато їжджу по Європі. Долари мені не потрібні. У найближчі 4 місяці є плани випустити ще кілька додатків, вже на Swift'e, який зараз посилено вивчаю!
Десь в душі, хотілося б, щоб в App Store проиндексировались ціни, а то 33 рубля за додаток вже замало. Просто, в основному, продажу в Росії та Німеччині.
Редакція робить висновок, що серед розробників паніки не спостерігається, ніхто не купує за три холодильника разом або змітає нові автомобілі в салонах. Всі трудяться і розуміють: чим більше працюєш над своїм продуктом, тим краще. Сама правильна позиція на сьогоднішній день!
Ну а ви?
Ще цікаве:
- Warhammer 40k: Armageddon вийде на iOS в 2014 році
Warhammer 40k - гра, знайома кожному. Кілька проектів у цій... - Перший iOS-проект у всесвіті Warhammer - навесні 2013-го
Становлення iOS як «дорослої» ігрової платформи з настанням літа сповільнилося.... - Анонсована Warhammer 40K: Space Wolf - перша карткова гра у всесвіті Warhammer для iOS
Відома практично кожному любителю фентезі та брутальної фантастики всесвіт Warhammer...