Menu

Телебачення майбутнього: перегляд тб через інтернет і інтерактивне кіно

Телевидение будущего: просмотр тв через интернет и интерактивное кино

Сьогоднішнє телебачення, особливо центральні канали, часто критикують. Мовляв, одна попса, реклама і пропаганда діяльності влади і/або власників телеканалів. Навіть епітети образливі до телевізора підбирають - «зомбоящик» і «дибилизатор». Справедливості заради варто відзначити, що раніше аналогічні звинувачення висувалися і до друкованих ЗМІ - до розвитку інтернету.
Як тільки комп'ютери, підключені до мережі, масово з'явилися в квартирах, а створити сайт, блог або просто висловити свою думку на форумі або під статтею стало справою считаних хвилин (секунд), глобальну мережу відразу назвали «острівцем свободи», «найдемократичнішим ЗМІ» і «комунікатором майбутнього». Дійшло до того, що газета або журнал без власного сайту зараз вважаються неповноцінними, а друковані статті в інтернеті часто раширены відеороликами і фотогалереями.

Сьогодні рівень розвитку інтернету дійшов до того, що він готовий стати конкурентом не тільки газет і журналів, але і зрушити з вершини інформаційної влади телебачення. За доказами цієї думки далеко ходити не потрібно - нові телевізори вже оснащені мережевими виходами, бездротовим зв'язком і пов'язані з веб-сервісами, транслюють тб через інтернет, а слова «youtube», «picasso» і «торрентообменник» вживаються повсюдно. Свіжі новини - корпорація Google випустила телеприставку, яка транслює тб через інтернет, а до цього те ж саме зробила компанія Apple, причому, ці гіганти відразу ж почали відбирати у телеканалів «шматок хліба» - рекламу. Невже це початок кінця для традиційного ТБ? - Телебачення не зникне в прямому сенсі цього слова, воно просто мутує в щось нове, - говорить Кім Мозес, продюсер CBS (найбільша телерадиосеть США). «Сьогодні» з'ясувала, коли ці зміни побачать глядачі і яким стане телебачення в бижайшем майбутньому.

Відео: Що чекає телебачення в майбутньому

РЕКЛАМА - КАМІНЬ СПОТИКАННЯ

Телевидение будущего: просмотр тв через интернет и интерактивное кино

Конфлікт. Телеканали не хочуть ділитися прибутками

 

Судячи з того, що сьогодні практично у всіх телеканалів є свої сайти, на яких викладено архів програм та новин, а найпопулярніші телешоу працівники телеканалів самі викладають на відеосервіси (наприклад, YouTube), телеканали вже підготувалися до переходу на новий формат. Більш того, сьогодні між ними вже йде справжня війна за інтернет-глядача - телеканали платять за банерну рекламу інтернет-версій своїх проектів. Але що буде далі?

Ні для кого не секрет, що головне джерело прибутку для безкоштовного ефірного (телебачення) - реклама. У випадку з переглядом звичайного телевізора глядач змушений перериватися на перегляд багатьох рекламних роликів, а ось як бути з інтернет-ТБ? Так, у США телеканали вже відчули загрозу з боку інтернету і провідні телемережі (ABC, NBC і CBS) просто заблокували доступ на їх сайти для користувачів Google TV (приставка для перегляду інтернет-телебачення), хоча цей сервіс з'явився в США лише місяць тому. Телемережа Fox (компанія, що виробляє серіал про д-ре Хаусі) також не виключає можливість аналогічного кроку. Справа в тому, що інтернет-компанія почала або вирізати рекламу, або змінювати ролики на власні - Google фактично отримав велику рекламну площадку, нічого не роблячи самостійно. Як буде вирішено конфлікт - не відомо.

ПРИКМЕТИ СУЧАСНОГО ТБ

Телевидение будущего: просмотр тв через интернет и интерактивное кино

Сучасний телевізор дозволяє робити відеодзвінки

Для перегляду інтернет-телебачення сьогодні вже не обов'язково купувати комп'ютер, або спецприставку. В нові телевізори вже інстальовані модулі та програмне забезпечення для повноцінного використання всіх веб-сервісів. Крім того, дорогі моделі навіть оснащені Wi-Fi-приймачем для бездротового підключення до інтернету; вже нікого не здивуєш телевізором, в який вбудований жорсткий диск, не кажучи вже про «банальних» CD/DVD і USB-роз'ємах. І, природно, телевізори нового покоління дозволяють дивитися зображення і в традиційному 2D-форматі, і в 3D, причому без окулярів. Що це дає?

ВІДЕОСЕРВІСИ.

Практично всі телевізори нового покоління, в не залежності від виробника, інтегровані з сервісом YouTube, крім того, часто до нього додають і альтернативні сервіси, наприклад, RuTube, або є можливість викликати відеоролик через вбудований браузер. За допомогою пульта управління можна активувати вбудований пошук і знайти в Мережі потрібний відеоролик. Як ми вже згадували, сьогодні в Мережі викладені відеоархіви практично всіх популярних шоу, однак у майбутньому, цілком можливо, на безкоштовних видеосервисах залишаться лише аматорські ролики - для захисту авторських прав. Вже зараз багато ролики блокуються компанією Google за заявою правовласників.

ПОГОДА.

Мабуть, це один з найбільш популярних сервісів, принаймні до тих пір, поки люди виходять на вулицю. Сучасний телевізор сам підключається до інтернету і завантажує звідти зведення, на основі якої робить температурний прогноз на кілька днів. До речі, на нещодавній київській виставці Cisco Expo 2010 була демонстрація відеосервісу з підбору одягу - на екрані відображався зовнішній вигляд з різними предметами гардероба, які можна вибрати з відеоменю. Сьогодні ця розробка призначена для магазинів одягу, але надалі її, за словами розробника, інтегрують з сервісом прогнозу погоди - телевізор сам запропонує варіанти одягу під температурні умови.

ЗВ'ЯЗОК.

Природно, що сучасний телевізор забезпечує можливість проведення відеоконференцій, причому, якщо він підключений до досить потужного каналу зв'язку, це буде відеотрансляція в HD-як - демонстрації можна побачити практично на будь-якій IT-виставці. Для цього потрібно встановити спецкамеру з вбудованим мікрофоном, причому недешеву (близько $500), проте всі нові розробки спочатку коштують дорого, а потім дешевшають. Тим більше, що, якщо високоякісне відео не потрібно, можна використовувати звичайну веб-камеру і гарнітуру (навушники з вбудованим мікрофоном). В сучасні телевізори, як правило, вже вбудований безкоштовний скайп-клієнт, що дозволяє безкоштовну зв'язок з усім світом.

ОРГАНАЙЗЕР.

Ще одна корисна функція - вбудована електронна пошта і органайзер. Так, телевізор, інтегрований з інтернетом і вэб-поштою, можна налаштувати таким чином, щоб він будив вранці і висвічувала на екрані список справ на день, а також транслював нові повідомлення електронної пошти і свіжі новини. Природно, можна налаштувати і телетрансляції новин на потрібну тематику - телевізор «прокидається» і транслює сюжет на задану тему відразу ж після того, як його додали в мережу. Само собою, потрібну інформацію можна записати на жорсткий диск.

Фотогалерея: Можливості телевізорів нового покоління

ІНФОРМАЦІЯ ВИЙДЕ З-ПІД КОНТРОЛЮ?

У державах, де досі розвинене ефірне телебачення і, відповідно, є 3-5 центральних каналів (транслюються на всю територію країни), як правило, власники цих каналів використовують їх для маніпуляції громадською думкою, особливо в період проведення виборчих кампаній. У разі ж розвитку інтернет-ТБ, ситуація кардинально зміниться. З одного боку, це добре, вони будуть конкурувати лише якістю сюжетів, причому не тільки один з одним, але і з рядовими інтернет-користувачами, а можливості для маніпуляцій будуть зведені до мінімуму. З іншого - є ризик, що інтернет-ТБ повністю вийде з-під будь-якого контролю. Так, якщо по відношенню до звичайного ТБ зараз є обмеження на зразок заборони реклами алкоголю, сигарет і наркотиків, заборонені демонстрації жорстоких сцен, сюжети, що розпалюють міжнаціональні конфлікти, то в інтернеті всі ці заборони можуть не діяти - немає відповідної законодавчої бази і не завжди є технічна можливість заблокувати подібну інформацію.

Телевидение будущего: просмотр тв через интернет и интерактивное кино

Політика. В Азії інтернет знаходиться під держконтролем

Цілком можливо, що законодавство до нових реалій адаптують, наприклад, змусять сайти реєструватися як ЗМІ. Правда, є прецеденти в Туреччині, Ірані та Китаї, де користувачам повністю заблокований доступ до деяких сайтів відеохостингу і соціальних мереж - з політичних та релігійних міркувань.

ОБЛАДНАННЯ: ЧЕКАЄМО В 2011-М

Телевидение будущего: просмотр тв через интернет и интерактивное кино

Приставки завезуть через рік

Незважаючи на те, що послугу інтернет-ТБ вже фактично роблять одиничні провайдери, в майбутньому чекає її розвиток на рівні кабельного ТБ. Правда, масової вона стане не так швидко. Справа в тому, що перші приставки для телевізорів, які анонсувала компанія Sony у жовтні, є занадто дорогими - від $600 до 1400. Виробник пояснює високу ціну якістю і безліччю можливостей - приставка транслює відео у форматі Blu-ray (надвисокої чіткості). Але своє слово відразу сказали інші виробники (у тому числі і китайські), які показали свої приставки за ціною від $300. Природно, конкуренція зробить свою справу, і можна прогнозувати, що протягом року з'являться моделі за ціною від $100-200, а пізніше вони опустяться і до $50 - саме так відбувалося з першими DVD плеєрами. Головне - щоб до того часу під потреби приставок провайдери поліпшили швидкість доступу до інтернету. Так, якщо в Києві стандартом є швидкість близько 100 мегабіт в секунду, то в передмісті нерідко вона обмежена 5 мегабитами, що для нормальної роботи інтернет-ТБ може бути недостатньо. Адже в США вже тестують террабитные канали домашнього доступу...

ПЕРСПЕКТИВА: ІНТЕРАКТИВНЕ ТБ

Телевидение будущего: просмотр тв через интернет и интерактивное кино

Долю героя глядач вирішує сам

На смак і колір, як відомо, товаришів немає. Кому з глядачів подобаються кінцівки з хеппі-ендом, хтось любить, щоб головний герой програв, а хто-то й зовсім повернув би сюжет фільму зовсім в іншу сторону, наприклад, додав би в фільм трохи містики. Сьогодні це питання залежить від рішення сценариста, однак схоже, що так буде не завжди і нові технології Інтернет-ТБ це дозволяють. Так, у цьому році на екрани вийшов фільм жахів «Останній шанс», який зняли кілька разів, з різними сюжетами і розв'язкою. Долю героїв віддали на відкуп глядачів у кінотеатрах на вході видають флаєри з кодом, на який потрібно відправити смс для того, щоб відкоригувати сюжет. Виживе герой чи ні - вирішується більшістю голосів глядачів. Як тільки прокат фільму перейде на етап DVD, його почнуть крутити на сайтах в інтернеті і через приставки для інтернет-ТБ - залежно від настрою, глядач через інтерактивне меню зможе керувати долею героїв, натиснувши відповідну кнопку на пульті. Фактично один і той самий фільм можна подивитися кілька разів - у всіх варіантах сюжету. На думку виробників фільму, в майбутньому кожен фільм буде зніматися саме з цієї технології - аудиторія зростає в кілька разів.

 

 

|