Menu

Використання робота-змії дозволить максимально автоматизувати процес складання крил повітряних суден

Использование робота-змеи позволит максимально автоматизировать процесс сборки крыльев воздушных судов


Сучасні авіалайнери і військові літаки є вмістилищем усіх прогресивних технологій, однак, процес складання деяких частин конструкції авіаційної техніки знаходиться і досі на рівні кораблебудування 18-го століття, вимагаючи великої кількості ручної праці і висококваліфікованих працівників, які володіють великим досвідом. Фахівці Інституту інструментальних технологій Фраунгофера (Institute for Machine Tools and Forming Technology), Німеччина, планують нарешті впровадити в цю область технології 21-го століття. І цією технологією стане розроблений ними робот-змія, який зможе досягти самих недоступних місць і максимально автоматизувати процедуру складання крил літальних апаратів.

Статистика, зібрана компанією Airbus, говорить про те, що кількість авіаперевезень потроїться до 2030 року. В таких умовах аеропорти великих міст повинні будуть справлятися з потоком, що налічує до півмільйона пасажирів на день. Беручи до уваги вищесказане, можна помітити, що з урахуванням поточних технологій будівництва літаків, авіаційна промисловість просто не встигне слідувати за зростаючим попитом на нові літаки. Вирішенням цієї проблеми можуть стати технології автоматизованого складання літальних апаратів, але, на жаль, у цій області, незважаючи на високий рівень розвитку сучасної промислової робототехніки, не все так гладко, як в автомобільній промисловості, наприклад.

Крила літальних апаратів ніколи не були простими листами металу або іншого матеріалу, що стирчать з фюзеляжу. Вони являють собою неймовірно складну конструкцію, наповнену паливними баками, гідравлікою, силовими електричними кабелями, елементами підтримки двигунів, рухливими елеронами, ребрами жорсткості, підсилювальними штангами та іншими елементами. З цієї точки зору конструкцію крил можна розглядати як сукупність невеликих порожнистих відсіків, доступ до яких здійснюється через масу дрібних відкидних лючків і невеликих проміжних отворів. На жаль, жоден із сучасних промислових роботів не може впоратися із завданням складання конструкції авіаційного крила, для цього йому просто не вистачить гнучкості, рухливості і універсальності.

Складання крил є надзвичайно повільним і складним процесом, який до того ж проводиться найчастіше в умовах несприятливої атмосфери випарів різних технічних рідин. А деякі операції можуть виконувати лише фахівці вкрай малого росту, які можуть ефективно діяти в умовах обмеженого простору і які мають цінність для авіакомпаній, як мовиться, на вагу золота.

Заміною саме цим низькорослим фахівцям-монтажникам повинен стати 60-кілограмовий робот, який має маніпулятор, який нагадує змію. Сам маніпулятор, вага якого дорівнює 15 кілограмів, складається з восьми секцій, а його повна довжина становить 2.5 метра. Ключовим моментом маніпулятора є унікальна конструкція механічних зчленувань, яка в сукупності з електродвигунами забезпечує крутящее зусилля в 500 нм і рухливість кожного зчленування суглоба в межах кута в 90 градусів. Закінчується маніпулятор універсальною головкою, в яку може бути вставлений будь інструмент з досить широкого набору, що дозволить роботу виконувати практично будь-яку роботу, добираючись у важкодоступні місця авіаційного крила. Природно, головка маніпулятора обладнана камерою з високою роздільною здатністю, зображення з якої дозволяє оператору стежити за виконуваною роботою.

В даний час фахівці інституту Фраунгофера вже закінчують складання і приступають до тестування конструкції робота-змії. Повністю закінчених і працездатний маніпулятор робота-змії буде продемонстрований в рамках виставки Automatica, яка буде проходити з 3 по 6 червня в Мюнхені. А трохи пізніше маніпулятор буде встановлений на рухомій платформі, за допомогою якої він зможе переміщатися вздовж крила літака, довжина якого в деяких випадках може досягати десятків метрів.

|