Графен - найтонше в світі антикорозійне покриття.

Графен - самое тонкое в мире антикоррозийное покрытие.

По мірі того, як різні групи вчених і дослідників вивчають графен і його властивості, область застосування цього надміцного матеріалу, що складається з вуглецевої плівки, товщиною в один атом, стає все ширше і ширше. Транзистори на основі графена, комп'ютерні чіпи, прилади для визначення послідовності ДНК, акумуляторні батареї, і це лише мала частка того, де може використовуватися графен. Не так давно вчені виявили, що графен може успішно використовуватися в якості досить ефективного антикорозійного покриття. Таке вуглецеве покриття, товщиною всього в один атом, є самим тонким захисним покриттям на сьогоднішній день.

Проводячи дослідження, вчені з університету Вандербілта, Нашвілл (Nashville Vanderbilt University)провели процедуру хімічного осадження графенової плівки на поверхню міді і нікелю. Після цього матеріал був підданий впливу корозійних речовин. Провівши згодом аналіз, вчені встановили, що мідь, захищена графенової плівкою, зруйнувалася в сім разів менше, ніж звичайна незахищена мідь. Нікель, захищений декількома шарами графена, разъедался в 20 разів повільніше, ніж незахищений матеріал.

Навіть у тому випадку, коли графенову плівка наносився на поверхню матеріалу, а не вирощувалася прямо на неї, рівень захисту від корозії залишався як і раніше високим і залишався на рівні антикорозійних властивостей покриттів з органічних матеріалів, що перевищують по товщині графенових плівку в десятки разів.

Звичайно, в більшості випадків, товщина антикорозійного покриття не грає великої ролі. Особливо це проявляється у випадку корпусів морських суден, нафтовидобувних платформ та інших металоконструкцій, які просто покривають шаром спеціальної фарби. Але графеновое захисне покриття може стати дуже затребуваним для захисту від агресивних факторів зовнішнього середовища мікроскопічних вузлів електромеханічних пристроїв і крихітних механізмів.

Робота вчених і результати даних досліджень були опубліковані в останньому випуску журналу ACS Nano.