Жуки-кіборги можуть використовуватися для виявлення хімічної зброї та моніторингу навколишнього середовища

Жуки-киборги могут использоваться для обнаружения химического оружия и мониторинга окружающей среды

Дослідники з Південної Кореї створили крихітні гнучкі електронні пристрої, синтез яких може бути виконаний за один технологічний етап і які можуть бути приєднані до різних живих істот, у тому числі комах і рослин. Перетворені в кіборгів ці живі істоти можуть виступити в якості живих датчиків, здатних виявляти різні хімічні речовини і проводити моніторинг стану навколишнього середовища.

Основним досягненням учених з Південної Кореї є не створення киборгизированных істот, ця можливість являє собою лише одну з областей застосування розробленої ними технології. Вчені, за допомогою різноманітних каталізаторів навчилися синтезувати досить складні електронні схеми, що включають в себе транзистори, електроди, антени, датчики, всі елементи яких складаються виключно їх вуглецю одноатомной товщини, графена і вуглецевих нанотрубок.

У конструкціях створюваних електронних пристроїв використовуються всі відомі на сьогоднішній день вченим властивості вуглецевих нанотрубок і графена. За рахунок надання вуглецю необхідної форми вчені домоглися появи у матеріалу вуглецевих нанотрубок чітко виражених напівпровідникових властивостей, а висока питома електрична провідність графена дозволяє використовувати його в якості матеріалу для електронних сполук.

До складу будь-якого вуглецевого електронного пристрою обов'язково входить спеціалізована антена, яка "ловить" радіохвилі та направляє їх енергію в пристрій. Таким чином, подібні пристрої можуть функціонувати в будь-яких умовах, не вимагаючи наявності вбудованого або зовнішнього джерела живлення. Крім цього, вищезгадана антена використовується за своїм прямим призначенням - для прийому команд пристрою ззовні і для передачі зібраних пристроєм даних.

Корейські вчені з національного інституту Науки і техніки Ульсана (Ulsan National Institute of Science and Technology, UNIST) та Корейського науково-дослідного інституту електронних технологій (Korea Electrotechnology Research Institute) продемонстрували, що створені ними повністю вуглецеві електронні пристрої можуть бути розміщені практично на будь-які поверхні, включаючи поверхню рослин, хітинової оболонки комах, папір, тканину та шкіру людини. При цьому не потрібно використання особливих склеювальних складів, найтонша вуглецева плівка надійно прикріплюється до поверхні за рахунок сил молекулярного тяжіння.

Як приклад розробленої технології вчені створили крихітний датчик, здатний визначити дуже малу концентрацію парів DMMP, речовини, що використовується при виробництві деяких бойових отруйних речовин, таких як зарін і зоман. Але дослідники стверджують, що їх технологія дозволяє створити практично будь-який тип датчиків, які можуть контролювати температуру, вологість, визначати забруднення та наявність хвороботворних мікроорганізмів у навколишньому середовищі. Це, в сукупності з абсолютною нешкідливістю вуглецевої електроніки для живих істот, відкриває величезні перспективи для її широкого використання в самих різних областях.