Menu

Машини-монстри: Vindskip - вантажне судно, що використовує свій корпус в якості вітрила

Машины-монстры: Vindskip - грузовое судно, использующее свой корпус в качестве паруса


Група конструкторів і норвезької компанії Lade AS розробила досить цікавий та інтригуючий проект гібридного вантажного судна Vindskip, конструкція якого дозволяє частково використовувати енергію вітру під час руху. Ні, фахівці компанії Lade AS не пропонують повернутися в минулі століття, оснастивши судно Vindskip вітрилами, нехай і в сучасному високотехнологічному виконанні. Як вітрила буде виступати корпус судна Vindskip, має спеціальну форму для поліпшення його аеродинамічних характеристик.

Згідно з попередніми розрахунками, проведеними фахівцями компанії Lade AS, використання корпусу судна в якості вітрила не зможе повністю забезпечити рух судна за рахунок енергії вітру, однак, така конструкція дозволить в сприятливих умовах знизити витрату палива на 60 відсотків, зменшуючи кількість шкідливих викидів у навколишнє середовище на 80 відсотків.

Прототипом конструкції корпусу судна Vindskip стала аеродинамічна форма симетричного крила, широко застосовується в авіабудуванні. Лише корпус судна, який є симетричним крилом, розташованим вертикально, не створює підйомну силу, він створює споріднені їй сили, які штовхають судно вперед. А симетричність форми корпусу судна гарантує, що "горизонтальна підйомна сила" буде вироблятися при будь-якому напрямку вітру. "Симетричний корпус судна Vindskip можна порівняти з здатним повертатися вітрилом, який забезпечує горизонтальну тягу при будь-якому напрямку вітру" розповідає Тер'є Лэйд (Terje Lade), керівник компанії Lade AS.

Машины-монстры: Vindskip - грузовое судно, использующее свой корпус в качестве паруса


Домогтися максимальної ефективності використання корпусу судна в якості вітрила дозволить використання комп'ютерної навігаційної системи, яка, отримуючи супутникові дані про напрямки вітру та погодних умов, розраховує оптимальний курс руху судна. А у випадку несприятливих погодних умов та при відсутності вітру судно Vindskip може рухатися по-старому, за рахунок енергії, що виробляється електричним генератором, який приводиться в дію газотурбінним двигуном, що працює на зрідженому газі LPG.

Компанія Lade AS не тільки розробила проект судна Vindskip, але і вже отримала міжнародний патент, що описує принцип використання корпусу судна як вітрила. У зв'язку з цим не варто очікувати появи і інших подібних проектів, незважаючи на високу перспективність даного напрямку.

Машини-монстри - все про виняткових машинах, механізмах і пристроях в світі, від величезних засобів знищення собі подібних до крихітних точних пристроїв, механізмів і всього того, що знаходиться в проміжку між ними.

|