Menu

Роздуми про великому дисплеї iPhone 6 і його новому дозволі 1704×960 точок


Размышления о большом дисплее iPhone 6 и его новом разрешении 1704×960 точек

Судячи з досвіду минулих років, коли вже за кілька місяців до релізу iPhone 5 і iPhone 5s ми знали практично всі про їх дизайні, Apple вже «злила» всю інформацію про майбутнє iPhone 6, але інтрига все-таки залишається. Ми вже знаємо, що майбутній смартфон отримає тонкий корпус, схожий по дизайну з iPod touch 5Gen, а також дисплей з діагоналлю 4,7 і 5,5 дюймів. Є думка, що компанія не стане морочитися з дозволом екрану і залишить 1136×640 пікселів, як в поточному поколінні iPhone. Але в такому випадку густина дисплея впаде, і ми втратимо «чарівного» Retina-зображення. Навряд чи Apple піде на це. Судячи за останніми витоками, iPhone 6 все-таки буде інша роздільність, яке змусить перелопатити як Apple, так і стороннім розробникам. Питання лише в тому, а як саме надійде компанія - просто збільшить дозвіл вдвічі, додасть трохи пікселів? Давайте обговоримо це детальніше.

Давні танці з дозволом екрану iPhone

Спочатку iPhone отримав 3,5-дюймовий дисплей з роздільною здатністю 320х480 пікселів, що було свого роду компромісом між більш дорогим і чітким екраном на 480х640 пікселів, як в топових WM-комунікаторах того часу, та бюджетними рішеннями з роздільною здатністю 320х240 пікселів. Зображення більш-менш чітке, пікселі особливо в очі не кидаються. Принаймні, так було до 2010 року і впродовж трьох поколінь телефону Apple: iPhone, iPhone 3G і iPhone 3GS. А потім стався iPhone 4, Retina-дисплей, і великі пікселі почали «виїдати» очі власників старих моделей.


Размышления о большом дисплее iPhone 6 и его новом разрешении 1704×960 точек

Діагональ дисплея залишилася колишньою - 3,5 дюйма, а дозвіл і щільність екрану зросли вдвічі (640х960 і 326 ppi відповідно), а кількість пікселів - вчетверо. Природно, ці зміни позначилися і на iOS. Операційна система була навчена рендери текст і базові елементи інтерфейсу в так званому «2Х» або дворазовому режимі, але Apple і стороннім розробникам довелося переробляти графічні елементи своїх додатків, щоб вони теж були чітко. В іншому випадку елементи інтерфейсу і зображення просто розтягувалися вчетверо і ставали замиленими.

У 2012 році Apple знову пішла на зміну дозволу дисплея, щоб зберегти чіткість зображення при збільшеною до 4 дюймів діагоналі екрану.


Размышления о большом дисплее iPhone 6 и его новом разрешении 1704×960 точек

Цей перехід дався трохи легше, тому що компанія не стала змінювати дозвіл по горизонталі, а лише збільшила його по вертикалі до 1136 пікселів. Тобто старі програми виводилися піксель в піксель, видавали чітку картинку, але мали чорні смужки зверху і знизу. Природно, зберігся і базовий режим масштабування 2X, так як щільність залишилася колишньою - 326 ppi.

Таким чином, з точки зору розробників і, власне, операційної системи, базова дозвіл iPhone 5 і 5s/5c становить 568×320 пікселів в режимі 1Х. Помножте його на два і отримаєте Retina-дозвіл 1136×640 пікселів сучасних iOS-смартфонів. Ну ось, з історією розібралися, про базової роботі графічної системи поговорили і тепер можемо обговорити питання дозволу екрану в майбутньому iPhone 6.

Режим 3Х

Як стверджують джерела, пов'язані з тестуванням як мінімум однієї моделі iPhone наступного покоління, в цьому році Apple має намір знову змінити дозвіл дисплея свого смартфона. Зокрема, вони наполягають на впровадженні нового режиму масштабування 3X, тобто, потроєння кількості пікселів відносно базового дозволу.

Ми вже розібралися, що в даному випадку базовим вважається дозвіл 568×320 пікселів. В режимі 2Х воно збільшується до 1136×640 пікселів. Відповідно, в режимі 3X ми отримаємо картинку з збільшеним на 150% роздільною здатністю. Не факт, що в підсумку Apple зупиниться саме на такому рішенні, в компанії завжди тестується кілька варіантів. Але в даному випадку цей підхід виглядає найбільш реалістичним і ось чому...

1704 замість 1136

Якщо помножити 568 на три, то отримаємо 1704, відповідно триразовий варіант числа 320 - це 960. Джерела дійсно стверджують, що Apple тестує дисплей для iPhone 6 з роздільною здатністю 1704х960 точок. Потроєння базового дозволу означає, що співвідношення сторін дисплея залишиться колишнім, тобто 16:9, таке ж, як у iPhone 5/5s/5c. Побічно це підтверджується потрапили в Мережу раніше схемами Foxconn:


Размышления о большом дисплее iPhone 6 и его новом разрешении 1704×960 точек

Неозброєним поглядом видно, що дисплей стане вище і ширше, що в дивину. Так, у iPhone 4 збільшилося лише дозвіл екрана, а в iPhone 5 - дисплей став трохи вище, але зберіг колишню ширину. У найближчому майбутньому нам доведеться звикати до нової реальності і відрощувати пальці.

Згадуючи про Retina

Що ж, давайте тепер підрахуємо, що у нас буде з щільністю дисплеїв майбутніх iPhone. Адже на кону не одна, а відразу дві моделі з різною діагоналлю.

Перш нагадаю про засади Retina. Apple стверджує, що на відстані 20 см від очей, людина вже не розрізняє окремих пікселів, якщо їх щільність вище 300 ppi. В iPhone 4 і більш нових моделях цей параметр становить 326 ppi. Тобто телефонний Retina-дисплей повинен володіти щільністю вище 300 ppi.

Тепер візьмемо 4,7-дюмовий дисплей з роздільною здатністю 1704х960 точок та розрахуємо його щільність на спеціальному Retina-калькуляторі:


Размышления о большом дисплее iPhone 6 и его новом разрешении 1704×960 точек

Як бачите, щільність екрану складає вражаючі 416 ppi, чого більш ніж достатньо, щоб гордо називати його Retina. У випадку з 5,5-дюймовим дисплеєм ситуація наступна:


Размышления о большом дисплее iPhone 6 и его новом разрешении 1704×960 точек

355 ppi - це навіть більше ніж у актуальних сьогодні моделях iPhone. Ось ще один непрямий доказ на користь використання режиму масштабування 3X в iOS 8 і дозволу 1704х960 точок.

Збільшений інтерфейс iOS


Размышления о большом дисплее iPhone 6 и его новом разрешении 1704×960 точек

Більш великий дисплей iPhone нового покоління означає і деяке збільшення розміру елементів інтерфейсу iOS. Звичайно, Apple може адаптувати його під нові реалії, але, як стверджують джерела, базові елементи (робочий стіл, «Налаштування», «Центр повідомлень») залишаться без серйозних змін. Як це буде виглядати при масштабуванні - можна оцінити по скріншоту вище і нижче.


Размышления о большом дисплее iPhone 6 и его новом разрешении 1704×960 точек

З іншого боку, за кілька місяців багато чого може змінитися. Наприклад, Apple переробить календар, «Нагадування», «Mail.app» щоб ефективніше використовувати робочий простір збільшеного дисплея, додасть ще один ряд іконок на робочому столі. Сторонні розробники можуть змінити схему управління в іграх або розташування органів управління, переробити меню і інтерфейс - варіантів маса.

З іншого боку, на перших порах в принципі можна нічого не робити, так як операційна система відмінно масштабується, що на реальному прикладі показав Стівен Троутон-Сміт. Цей відомий розробник запустив додаток iOS Simulator в режимі 1704×960 пікселів і перевірив, як будуть виглядати при такій схемі експлуатації програми.


Размышления о большом дисплее iPhone 6 и его новом разрешении 1704×960 точек

Як бачите робочий стіл і пошук Spotlight масштабуються відмінно, а ось «Календар» непогано б трохи доопрацювати, хоча в цілому виглядає нормально. У будь-якому випадку, Apple максимально адаптує весь свій софт під новий дозвіл.

Що стосується сторонніх розробників, то тим, хто перейшов на нову схему інтерфейсу, коли в основному використовуються векторні елементи графіки, особливо напружуватися не доведеться - автоматичне масштабування працює без сучка і задирки:


Размышления о большом дисплее iPhone 6 и его новом разрешении 1704×960 точек

Додатки Grace і Speed від Троутона-Сміта, запущені у вирішенні 1704х960 точок, масштабувалися ідеально

Варто відзначити, що на масове використання векторної графіки iOS перейшла тільки з сьомої версії, коли було вирішено відійти від принципів скевоморфизма, пропагованих Стівом Джобсом і Скоттом Форсталлом. За роботу взявся Джоні Айв і створив мінімалістичний інтерфейс, який спочатку викликав великий резонанс у громадськості, але тепер до нього звикли. Особисто мені він дуже подобався, а коли перестав гальмувати після релізу iOS 7.1 - взагалі настало щастя.

Тобто, можна розраховувати, що сучасні програми на кшталт клієнта Facebook, Tweetbot 3 та інші, побудовані з використанням новітніх інструментів та принципів iOS, спочатку будуть відмінно виглядати на iPhone 6 з його збільшеним дисплеєм і роздільною здатністю.

Великі плани Apple

Природно, збільшене дозвіл потребує підвищеної продуктивності, яка повинна бути реалізована в майбутньому процесорі Apple A8. Очікується, що він запропонує лише велику потужність, але з архітектурою процесора компанія експериментувати поки не буде. Хоча їй доведеться вирішити проблему підвищеного енергоспоживання дисплея і як-то його компенсувати з допомогою центрального чіпа і інших компонентів.

Другий важливий момент - це нові інструменти для розробників, які дозволять ефективно створювати додатки з адаптацією під різні дозволи і режими масштабування.

Коли компанія розбереться з цими моментами, обкатает апаратну і програмну технології на iPhone, тоді відкриються двері і для інших пристроїв. Збільшене дозвіл не завадить 12,9-дюймового iPad Pro, давно пора щось робити з фірмовим монітором дисплеями Apple і в iMac. Цілком можливо, що в кузні компанії куються і абсолютно нові, небачені раніше iOS-гаджети.

Тім Кук не раз натякав, що у Apple великі плани на майбутнє і нас чекає багато дивовижних продуктів, а 2014 рік для компанії стане особливим. Що ж, випуск планшетофона і закладання основ для збільшення дозволу в майбутніх пристроях - це дійсно хороший привід для таких слів. [9To5Mac]

|